افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

قرص ها و داروهایی که معمولا برای حافظه مضر هستند استفاده می شود.

  • کد خبر : 403928
قرص ها و داروهایی که معمولا برای حافظه مضر هستند استفاده می شود.

آفتاب نیوز: داروها می توانند انواع مختلفی از عوارض جانبی ایجاد کنند که برخی از آنها ناخوشایند و برخی کاملاً خطرناک هستند. یکی از این عوارض خطرناک که اغلب نادیده گرفته می شود فراموشی و از دست دادن حافظه است. برای برخی افراد، از دست دادن حافظه می تواند به مشکلی تبدیل شود که بر […]

آفتاب نیوز:

داروها می توانند انواع مختلفی از عوارض جانبی ایجاد کنند که برخی از آنها ناخوشایند و برخی کاملاً خطرناک هستند. یکی از این عوارض خطرناک که اغلب نادیده گرفته می شود فراموشی و از دست دادن حافظه است. برای برخی افراد، از دست دادن حافظه می تواند به مشکلی تبدیل شود که بر توانایی آنها در انجام کارهای روزمره تأثیر می گذارد.

1- داروهای خواب آور

اگر از مشکلات مزمن خواب رنج می برید، احتمالاً برای استراحت شبانه بهتر از قرص های خواب آور استفاده می کنید. اما این داروها عوارض جانبی زیادی از جمله از دست دادن حافظه و سایر مشکلات روانی ایجاد می کنند. پس مراقب باشید زیاده روی نکنید.

2- داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی گروهی از داروها هستند که عدم تعادل شیمیایی در مغز را اصلاح می کنند و در نتیجه علائم اختلالات افسردگی را کاهش می دهند. اما می توانند عاملی برای کاهش ظرفیت حافظه باشند.

3- داروهای بی اختیاری ادرار

آنتی کولینرژیک برای درمان بی اختیاری ادرار و سایر بیماری ها؛ مانند فشار خون بالا، آسم و بیماری پارکینسون؛ اما بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این داروها با مسدود کردن استیل کولین، یک پیام رسان شیمیایی که در بسیاری از عملکردهای بدن دخیل است، باعث از دست دادن حافظه و اختلال می شوند.

4_ آنتی هیستامین

با گذشت زمان، آنتی هیستامین ها باعث خواب آلودگی و فراموشی بیمار می شوند. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از این دارو با افزایش خطر زوال عقل همراه است.

5- داروهای فشار خون

فشار خون بالا عاملی است که خطر و از دست دادن عملکرد ذهنی را افزایش می دهد. اگر نتوانیم فشار خون بالا را درمان کنیم، می تواند منجر به سکته شود و در نتیجه این داروها بسیار مهم هستند. متاسفانه یکی از عوارض آن نشت حافظه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.