افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

قربانیان سیل سرگردان و مقامات غافلگیر کننده 100 میلی متر باران نیز خسارت وارد کرد

  • کد خبر : 122655
قربانیان سیل سرگردان و مقامات غافلگیر کننده 100 میلی متر باران نیز خسارت وارد کرد

بازار؛ گروه استان ها: بارندگی 109 میلی متری 21 آبان ماه جاری خسارتی بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در شهرستان های غرب مازندران به بار آورد که اجرای طرح های پیشگیرانه به فراموشی سپرده شده و توجه آنها می تواند خسارات ناشی از تصادفات را کاهش دهد. خسارات سیل در نقاط مختلف […]

بازار؛ گروه استان ها: بارندگی 109 میلی متری 21 آبان ماه جاری خسارتی بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در شهرستان های غرب مازندران به بار آورد که اجرای طرح های پیشگیرانه به فراموشی سپرده شده و توجه آنها می تواند خسارات ناشی از تصادفات را کاهش دهد.

خسارات سیل در نقاط مختلف مازندران از زیرساخت های آب، برق و مخابرات گرفته تا راه ها قابل مشاهده است و در این بین سیل زدگانی که خانه هایشان گلی شده و در چند روز اخیر مهمان همسایگان یا خانواده خود بوده اند.

حوادث مختلف همواره خسارات زیادی در مازندران از زلزله یا رانش زمین گرفته تا سیل برجای می گذارد که برای اهالی آستان دردی آشنا و مزمن است در حالی که اعتبار طرح های مدیریت بحران و پیشگیری از حوادث کافی نیست.

هر ساله حوادث مختلف از جمله سیل برای مازندرانی ها خسارت میلیاردی گوجه فرنگی به همراه دارد و این در حالی است که اجرای طرح های پیشگیرانه هزینه بسیار کمتری دارد و این پروژه ها همواره مورد بی توجهی قرار می گیرند.

سیل تمام زندگی من را گرفته است.

زن سیل زده چالوسی که خانه اش در سیل اخیر ویران شد می گوید: جایی برای ماندن ندارم زیرا سیل تمام زندگی ام را گرفته است.

این بانو از مسئولان مازندرانی خواست برای جبران مشکلاتش فکری کنند و گفت من هیچکس را ندارم و تمام امیدم حمایت مسئولان است.

شهرستان چالوس یکی از شهرهایی است که در سیل اخیر خسارات زیادی را متحمل شد و برآورد هزینه سیل در این شهرها بیش از هزار میلیارد تومب است.

رستم صفری سرپرست فرمانداری چالوس با بیان اینکه سیل اخیر به 46 واحد مسکونی خسارت وارد کرد گفت: 6 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اسکان موقت سیل زدگان افزود: برای رفع مشکلات این افراد برنامه ریزی شده است.

زرودی با اشاره به شایعه تخریب سد زوات گفت: این سد مخزنی نیست و شکستن آن صحت ندارد و رایج تلقی می شود.

فرماندار چالوس: در بارندگی های اخیر طی دو ساعت شاهد بارندگی 110 میلی متری بودیم که خسارات زیادی به بار آورد.

فرماندار چالوس بر لایروبی رودخانه ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: در آخرین بارندگی ها طی دو ساعت شاهد 110 میلی متر بارندگی بودیم که خسارات زیادی به بار آورد.

فرماندار چالوس گفت: ارزیابی خسارات ناشی از سیل توسط چند گروه از دستگاه های اجرایی در حال بررسی است.

بررسی سیل مازندران ردپای بی‌توجهی مسئولان را نشان می‌دهد، خانه‌های ساخته شده در حاشیه و مسیل رودخانه‌ها و تخریب و تهاجم به عرصه‌های طبیعی نشان از بی‌توجهی مسئولان در بخش‌های مختلف دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه اگرچه راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات ناگوار وجود دارد، اما به دلیل ضعف مدیریت و عدم نظارت شاهد خسارات فراوانی هستیم، تصریح کرد: این عناصر باعث می شوند که نعمت بزرگ باران به لعنت تبدیل شود.

استاندار مازندران: متأسفانه پیمانکاران و مسئولانی که در سال های گذشته وظایف خود را به درستی انجام نداده و خسارت وارد کرده اند باید پاسخگو و پاسخگو باشند و خسارت ناشی از کم کاری از آنها برداشته شود.

سید محمود حسینی پور در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه متأسفانه پیمانکاران و مسئولانی که در سال های گذشته به درستی به وظایف خود عمل نکرده و خسارت وارد کرده اند، باید متهم و پاسخگو باشند، افزود: باید شغل آنها از بین برود زیرا برخورد می کند. با زندگی مردم و کالاهای عمومی.

وی با اشاره به اینکه بهسازی منازل مسکونی افراد آسیب دیده در سیل باید از اولویت های اول باشد، افزود: باید در اسرع وقت ارزیابی خسارت و جابجایی سیل زدگان انجام شود.

قربانیان سیل سرگردان و مقامات غافلگیر کننده 100 میلی متر باران نیز خسارت وارد کرد

حسینی پور یادآور شد: همچنین خسارت وارده باید به دقت ارزیابی شود و منابع طبیعی موظف هستند نسبت به حذف و حذف درختان شکسته و افتاده سطح رودخانه های استان اقدامات لازم را انجام دهند.

برآوردهای خسارات سیل تاکنون حاکی از خسارت 2.3 میلیارد تومانی در نقاط مختلف استان است که از آن جمله می توان به تخریب 426 خانه شهری و روستایی، تخریب چند قطعه پل و خسارت به تاسیسات آب، برق و مخابرات اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به بارندگی‌های شدید در اوایل هفته جاری در استان گفت: این بارندگی‌ها ۲.۳ میلیارد تومان به تاسیسات فنی و ساختمان‌ها خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران بیشترین میزان بارندگی را 110 میلی متر در دو ساعت ذکر کرد و گفت: بارش شدید باران در برخی نقاط استان از جمله مناطق غربی خسارت وارد کرد.

حسینعلی محمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به صدور هشدار نارنجی رنگ و بارندگی های سیل آسا در استان، حداکثر بارندگی را 110 میلی متر در دو ساعت عنوان کرد و گفت: بارش شدید باران باعث بارش های سیل آسا شده است. در برخی نقاط استان از جمله نواحی غربی آسیب خواهد دید.

وی خسارات وارده به تاسیسات فنی در شهرهای عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور و سوادکوه شمالی را از جمله خطرات و پیامدهای سیل عنوان کرد و گفت: اقدامات اولیه برای پاسخگویی به مدیریت بحران و مدیریت بلایا، بحران استانی انجام شد. این ستاد نیز به ریاست فرماندار در عباس آباد تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه در حال ارزیابی خسارت هستیم، گفت: در شهر عباس آباد شاهد تخریب دو قطعه از پل پرچور و پل چارز و آسیب به راه دسترسی به شهرستان ها بوده ایم. نواب و یاران و در چالوس به دلیل تغییر مسیر آب سد، شاهد تخریب ابنیه فنی و منازل مسکونی در روستاهای ذوات و ولی آباد بودیم.

محمدی به خسارات سیل در روستاهای ورازده و میرنا نور و همچنین روستاهای نفتچال، شهر زیراب و بخش مرکزی سوادکوه اشاره کرد و گفت: بخشی از تاسیسات شبکه توزیع برق در منطقه غرب استان نیز آسیب دیده است.

وی خسارت اولیه را 2.3 میلیارد تومان اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.