افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

قرارداد 15 ساله خرید گاز کویت از قطر

  • کد خبر : 335991
قرارداد 15 ساله خرید گاز کویت از قطر

به گزارش بازار، چهار منبع آگاه اعلام کردند: بر اساس این قرارداد، قطر سالانه سه میلیون تن LNG را از پروژه میدان شمالی به کویت به مدت 15 سال تامین می کند تا تقاضای روزافزون برق این کشور در منطقه خلیج فارس تامین شود. فارسی. . انتظار می رود تولید این پروژه در سال 2026 […]

به گزارش بازار، چهار منبع آگاه اعلام کردند: بر اساس این قرارداد، قطر سالانه سه میلیون تن LNG را از پروژه میدان شمالی به کویت به مدت 15 سال تامین می کند تا تقاضای روزافزون برق این کشور در منطقه خلیج فارس تامین شود. فارسی. . انتظار می رود تولید این پروژه در سال 2026 آغاز شود.

کویت که یکی از اعضای اوپک و یکی از تولیدکنندگان عمده برق است، برای تامین برق به واردات گاز بیشتر وابسته شده است، به ویژه در ماه های گرم تابستان که استفاده از سیستم های تهویه مطبوع به طور چشمگیری افزایش می یابد. اما در عین حال بر افزایش تولید گاز در چارچوب استراتژی رشد خود برای سال 2040 متمرکز شده است.

کویت این هفته با دور دوم خاموشی های برنامه ریزی شده برای تابستان امسال به دلیل کمبود گاز مواجه شد. پیش از این، پس از اولین دور خاموشی در ماه ژوئن، مقامات کویتی اعلام کرده بودند که دیگر خاموشی وجود نخواهد داشت. دمای هوا اغلب به بالای 50 درجه می رسد و استفاده از وسایل خنک کننده و تقاضا برای برق را افزایش می دهد.

به گفته منابع آگاه، قرار است این قرارداد در سه ماهه چهارم سال جاری اعلام شود. پنجمین منبع کویت پترولیوم اظهار داشت: خریدها در حال انجام است.

قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان LNG در جهان است، در حال اجرای پروژه هایی برای افزایش 85 درصد از تولید LNG میدان شمالی از 77 میلیون تن در سال جاری به 142 میلیون تن تا سال 2030 است.

مقامات از شهروندان کویتی خواسته اند که مصرف برق را در ساعات اوج مصرف که بین ساعت 11 صبح تا 5 بعد از ظهر است، کاهش دهند.

به گزارش رویترز، در سال 2020، کویت قراردادی 15 ساله با قطر برای خرید سه میلیون تن LNG امضا کرد که در سال 2035 منقضی می شود. قرارداد جدید خرید LNG از پروژه توسعه میدان شمالی به این معنی است که صادرات گاز قطر به کویت تا پایان این دهه به 6 میلیون تن خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=335991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.