افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

قرارداد گاز ترکمنستان اقدامی برای تبدیل ایران به یک هاب گازی منطقه ای است

  • کد خبر : 343720
قرارداد گاز ترکمنستان اقدامی برای تبدیل ایران به یک هاب گازی منطقه ای است

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان در نشست مشترک هیات های عالی رتبه ایران و ترکمنستان روابط تاریخی و ریشه دار دو کشور را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری ها دانست و گفت: احترام به تفاهم ها و توافقات صورت گرفته است. بین دو کشور، برای رفع موانع و آمادگی کامل برای چالش های پیش روی […]

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان در نشست مشترک هیات های عالی رتبه ایران و ترکمنستان روابط تاریخی و ریشه دار دو کشور را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری ها دانست و گفت: احترام به تفاهم ها و توافقات صورت گرفته است. بین دو کشور، برای رفع موانع و آمادگی کامل برای چالش های پیش روی توسعه روابط هستیم.

رئیس جمهور در ادامه توافقات صورت گرفته بین ایران و ترکمنستان در حوزه گاز را اقدامی راهبردی برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه و در چارچوب حفظ منافع دو کشور دانست و افزود: من شخصاً توافقات را اجرا می کنم. و تعهدات امضا شده بین دو کشور، پیگیری خواهم کرد و امیدوارم در نشست بعدی که در عشق آباد برگزار می شود شاهد تحقق و اجرای کامل این توافقات باشیم.

در ادامه این دیدار، آقای عراقچی وزیر امور خارجه در سخنانی با اشاره به روابط بسیار خوب و مواضع مشترک ایران و ترکمنستان در مسائل منطقه ای و بین المللی، مرز دو کشور را یکی از مرزهای امن تر برشمرد. نکات جمهوری اسلامی ایران و لزوم استفاده از آنها. وی ظرفیت مرزها را به نفع دو کشور و دو ملت برجسته کرد.

عراقچی همچنین بر همکاری مشترک دو کشور برای کمک به افغانستان برای عبور از چالش ها و مشکلات تاکید کرد.

گسترش همکاری ها در بخش های انرژی، ترانزیت و برق، همکاری های مشترک دو کشور در بخش گاز و پتروشیمی، ارائه خدمات فنی و مهندسی با هدف ترانزیت 20 میلیون تن کالا بین دو کشور، تسهیل صدور از ویزا توسعه همکاری‌ها در بخش‌های بنادر و حمل‌ونقل دریایی، کریدورها و حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی از مهم‌ترین محورهای سخنان وزرای نیرو، نفت و راهداری و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بود. هیئت های عالی رتبه ایران و ترکمنستان

قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی ترکمنستان نیز با تاکید بر اهمیت توسعه روابط دو کشور برای ترکمنستان از سطح بسیار خوب همکاری های منطقه ای و بین المللی تهران و عشق آباد ابراز خرسندی کرد و بر عزم دولت تاکید کرد. این کشور از ابتکارات بین المللی ایران حمایت کند.

رهبر ملی ترکمنستان با اشاره به تلاش های این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، بر علاقه کشورش به توسعه همکاری های امنیتی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: ترکمنستان همچنین علاقمند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی است. ایران. و همکاری در حوزه دریای خورز در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=343720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.