افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

قرارداد دو پزشک اصفهانی برای سفره بستن لغو شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 25372
قرارداد دو پزشک اصفهانی برای سفره بستن لغو شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد رجالی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه دستورالعمل پرداختی پزشکان تا پایان ماه جاری ابلاغ می شود که بر اساس آن ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پرداخت ها افزایش می یابد، گفت: تصریح کرد: پرداختی پزشکان از تامین اجتماعی از ابتدای سال محاسبه می شود که […]

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد رجالی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه دستورالعمل پرداختی پزشکان تا پایان ماه جاری ابلاغ می شود که بر اساس آن ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پرداخت ها افزایش می یابد، گفت: تصریح کرد: پرداختی پزشکان از تامین اجتماعی از ابتدای سال محاسبه می شود که رقم قابل توجهی خواهد بود و مشکل کمبود پزشک در آینده را تا حدودی کاهش می دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین دستمزد پزشکان متخصص در بیمارستان شریعتی 20 میلیون تومان و پرستاران تا 23 میلیون تومان است. به عنوان مثال با دستمزد امسال جراح قلب حدود 1 میلیون تومان برای جراحی دریافت می کند در حالی که در بخش خصوصی حدود 60 میلیون تومان است. انگیزه یک جراح قلب که برای ۶ ساعت حدود یک میلیون تومان پول می گیرد چیست؟ از جراحی؟ برای دریافت

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: وقتی پایه حقوقی پزشکان کمتر از کار فردی باشد طبیعتاً دچار فساد می شود و در حالی که باید 1200 پزشک داشته باشیم، اکنون 1000 پزشک داریم.

رجالی افزود: در این شرایط پزشکان ما خیلی راحت مهاجرت می کنند و این در حالی که چهل سال است که تلاش می کنیم تا به استاندارد 2000 متخصص پزشکی برسیم و اگر الان این روند ادامه پیدا کند، باید از هند و بنگلادش متخصص وارد کنیم.

وی به خبرنگار مهر پاسخ داد. در باره وی با دریافت گزارش برخی از پزشکان اصفهانی گفت: در حوزه پزشکان تامین اجتماعی برنامه ریزی ها و اقداماتی برای مقابله با این پدیده انجام شده است و از ماه آینده شاهد این مشکل در سامانه ما نخواهید بود. اگر موردی بود گزارش دهید چون شرط افزایش حق الزحمه پزشکان عدم اخذ پول غیرعادی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی در این بار جشن گرفته شده و انشالله این تاپیک توقیف خواهد شد.

رجالی خاطرنشان کرد: در صورتی که پزشک پولی خارج از حق الزحمه مصوب دریافت کند به تعزیرات معرفی و 2 تا 3 برابر مبلغ دریافتی جریمه می شود. در استان در این یک سال به چند پزشک در این خصوص تذکر دادیم و 2 پزشک در اصفهان تعیین کردند. زیرا برای آوردن سفره انصراف می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 بیش از 10 میلیون ویزیت در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی استان انجام شده است، گفت: 18 درصد افزایش ویزیت بیماران داشته است در حالی که امکانات ما افزایش نداشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه طی یک سال گذشته تعداد بستری ها 18 درصد و تعداد اعمال جراحی 20 درصد افزایش یافته است، افزود: باید توجه داشت که هر عمل جراحی حدود 100 میلیون تومان برای ما هزینه دارد.

رجالی خاطرنشان کرد: سال گذشته 15 درصد اعمال جراحی در استان در بیمارستان های تامین اجتماعی انجام شده است و تامین اجتماعی بزرگترین خریدار درمان و دومین ارائه دهنده خدمات پزشکی است. در استان اصفهان 33 مرکز درمانی داریم که 15 تا 30 درصد خدمات درمانی را ارائه می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این مبالغ در برخی رسانه ها ذکر شده است، گفت: در باره بدهی تامین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت مبنای منطقی ندارد، گفت: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی دی ماه سال گذشته پرداخت شد و مبلغ 200 میلیارد تومان از اسفندماه باقی مانده است. ، که به زودی پرداخت خواهیم کرد.

رجالی افزود: بدهی حوزه دارویی را در پایان اردیبهشت ماه پرداخت کرده ایم و معوقات خرداد نیز در پایان تیرماه پرداخت می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: این سازمان سه میلیارد تومان به حساب دانشگاه های علوم پزشکی واریز کرد. در حالی که که کل بدهی ما در کشور 3.5 میلیارد تومان بود و این در حالی که این است که تامین اجتماعی حدود پنج هزار میلیارد تومان از دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی طلب دارد و باید بدهی خود را با دانشگاه تسویه کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.