افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

قرارداد تاریخی ساخت 7 راکتور هسته ای با Kairos Power!

  • کد خبر : 398369
قرارداد تاریخی ساخت 7 راکتور هسته ای با Kairos Power!

به گزارش بازار، گوگل با استارتاپ Kairos Power قراردادی برای ساخت 7 رآکتور هسته ای کوچک در ایالات متحده به منظور تامین برق برای مراکز داده و هوش مصنوعی خود امضا کرد. هدف این قرارداد افزودن 500 مگاوات انرژی هسته ای با راکتورهای کوچک مدولار (SMR) تا پایان این دهه است. بر اساس گزارشی از […]

به گزارش بازار، گوگل با استارتاپ Kairos Power قراردادی برای ساخت 7 رآکتور هسته ای کوچک در ایالات متحده به منظور تامین برق برای مراکز داده و هوش مصنوعی خود امضا کرد. هدف این قرارداد افزودن 500 مگاوات انرژی هسته ای با راکتورهای کوچک مدولار (SMR) تا پایان این دهه است.

بر اساس گزارشی از TechCrunch، انتظار می رود اولین SMR تا سال 2030 عملیاتی شود و سایر راکتورها تا سال 2035 آماده شوند. جزئیات مالی این قرارداد اعلام نشده است، اما گوگل می گوید این معامله به کاهش هزینه ها و دریافت انرژی کمک می کند. زودتر پیش از این، مایکروسافت یک نیروگاه هسته ای نیز برای تامین برق هوش مصنوعی خود خریداری کرده بود.

تامین برق مراکز هوش مصنوعی گوگل با انرژی هسته ای

این اولین قرارداد راه اندازی انرژی هسته ای این شرکت با SMR است. راکتورهای مدولار کوچک، همانطور که از نامشان پیداست، کوچکتر از راکتورهای موجود هستند. البته استارتاپ Kairos Power برای تکمیل ساخت این راکتورها نیاز به مجوز از کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای آمریکا دارد.

تصویری از راکتور نمایشی قدرت Kairos در تنسی

این استارت آپ قبلاً تأییدیه یک راکتور نمایشی در ایالت تنسی را دریافت کرده است و تاریخ راه اندازی را برای سال 2027 تعیین کرده است. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت واحدهای آزمایشی (بدون اجزای سوخت هسته ای) در تأسیسات توسعه در آلبوکرک برای ارزیابی اجزا و سیستم ها است. به طور کلی، Kairos Power قصد دارد تا SMR را به صورت انبوه تولید کند تا نیروگاه های هسته ای را سریعتر و ارزان تر راه اندازی کند.

با این حال، شاید بزرگترین مشکل کایروس پاور (و گوگل) مشکلات فنی نباشد. طبق تحقیقات پیو، اگرچه 56 درصد از آمریکایی ها طرفدار انرژی هسته ای هستند، اما حدود 44 درصد هنوز با آن مخالف هستند. مردم بسیار بیشتر از انرژی باد و خورشید حمایت می کنند که بسیار ارزان تر از نیروگاه های هسته ای جدید هستند. به طور کلی، انرژی هسته ای به دلیل دفع زباله های رادیواکتیو، احتمال وقوع حوادث فاجعه آمیز و هزینه های بالای ساخت، مخالفان سرسختی دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.