افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

قرارداد با ترکمنستان در زمینه برق و گاز در حال نهایی شدن است

  • کد خبر : 393142
قرارداد با ترکمنستان در زمینه برق و گاز در حال نهایی شدن است

آفتاب نیوز: مسعود مزکیان رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در همایش بین المللی «پیوند اعصار و تمدن ها» به ترکمنستان سفر کرده بود، ظهر امروز (جمعه 29 مهر 1403) به تهران بازگشت و دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد شد. پزشکان در بدو ورود در گفتگوی زنده تلویزیونی در پاویون فرودگاه گفتند: این سفر از […]

آفتاب نیوز:

مسعود مزکیان رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در همایش بین المللی «پیوند اعصار و تمدن ها» به ترکمنستان سفر کرده بود، ظهر امروز (جمعه 29 مهر 1403) به تهران بازگشت و دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد شد.

پزشکان در بدو ورود در گفتگوی زنده تلویزیونی در پاویون فرودگاه گفتند: این سفر از نظر فرهنگی و اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و گفتگوهای مهمی با حضور روسای جمهور کشورهای مختلف انجام شد.

وی پس از گفتگوهای مفصل با رئیس جمهور چهار کشور کنونی، گفت: در مذاکرات با رهبر ملی ترکمنستان توافقاتی در زمینه گاز، جاده، برق و بازارچه های مرزی صورت گرفت و قرار است در چارچوب این موضوع بررسی شود. در کارگروه مشترک اقتصادی که ماه آینده در تهران برگزار می شود، این تفاهم نامه ها نهایی و امضا می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: گفتگوی یک ساعته با رئیس جمهور روسیه نیز به بررسی تفاهم نامه های موجود و تسریع در اجرای پروژه های مربوط به انرژی، قطار، نرم کننده های آب و پتروشیمی اختصاص داشت.

مدیکیان تاکید کرد: همچنین درباره نقش روسیه در حوادث منطقه و لزوم واکنش جدی تر به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان بحث و تبادل نظر شد.

وی بیان کرد: ارتباط ما با همسایگان در حوزه راه، برق، گاز، انرژی و آموزش رو به افزایش است، بنابراین توسعه این ارتباط تحریم های دشمنان را خنثی می کند.

رئیس جمهور در پایان گفت: قرار شد کشورهای همسایه برای افزایش ارتباطات منطقه ای کارگروه های خود را با مقامات ایرانی تشکیل دهند. این توسعه همکاری ها می تواند فشار تحریم های ناشی از همسایگی ایران با 15 یا 16 کشور را کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.