افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
4

قراردادهای تجاری و کمیسیون مشترک ایران و تونس مجددا فعال می شود

  • کد خبر : 210152
قراردادهای تجاری و کمیسیون مشترک ایران و تونس مجددا فعال می شود

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی معاون وزیر و مدیرکل توسعه تجارت ایران در دیدار با عماد المهانی سفیر جدید تونس در ایران با بیان اینکه 18 قرارداد و موافقتنامه بین دو کشور امضا شده است، ادامه داد: اجرای برخی تفاهم نامه ها فاصله 10 قدیمی است و نیاز به به روز رسانی دارد. دیغمی افزود: […]

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی معاون وزیر و مدیرکل توسعه تجارت ایران در دیدار با عماد المهانی سفیر جدید تونس در ایران با بیان اینکه 18 قرارداد و موافقتنامه بین دو کشور امضا شده است، ادامه داد: اجرای برخی تفاهم نامه ها فاصله 10 قدیمی است و نیاز به به روز رسانی دارد.

دیغمی افزود: پیشنهادهای مشخصی برای توسعه روابط تعریف کرده ایم. اول اینکه کمیسیون مشترک ایران و تونس به وزارت صمت واگذار شود و با تعامل و همکاری نهادهای مختلف تلاش کنیم این کمیسیون را بعد از 9 سال دوباره فعال کنیم.

معاون وزیر صامت با تاکید بر اینکه مسئولیت کمیته عالی تجارت بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران است، افزود: هدف اصلی کمیته عالی تجارت رفع موانع تجاری و ایجاد زیرساخت های اساسی برای توافقات آتی است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد دو کشور می توانند در زمینه مونتاژ خودرو، تولید تراکتور، تامین فسفات از تونس، حمل و نقل دریایی و مبادلات هوایی از تونس به سایر کشورها همکاری کنند. همچنین می توانیم روابط تجاری خود را در زمینه تجهیزات پزشکی و بهره برداری مشترک از معادن تونس ادامه دهیم.

دیغمی با دعوت از سفیر تونس و تجار تونس برای شرکت در نمایشگاه و اکسپوی ایران، ادامه داد: ایران ساختار سوئیفت مانندی را با بسیاری از کشورها راه اندازی کرده است و با تونس نیز قابل اجرا است.

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت با اشاره به لغو روادید تجار تونسی افزود: هدف ما تسهیل در ورود و خروج تجار تونسی است. نشست ایران و اتحادیه آفریقا فرصت خوبی برای رفع بسیاری از موانع تجاری است. علاوه بر این، ایران از ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات فنی و مهندسی برخوردار است و امیدواریم فهرست پروژه های مهم فنی و مهندسی در اختیار ما قرار گیرد.

الرحمونی در ادامه این بازدید با تاکید بر اینکه تجار ایرانی برای سفر به تونس نیازی به ویزا ندارند، گفت: 70 درصد تجارت تونس با کشورهای اروپایی است و کمتر با آسیای میانه ارتباط داریم و تجار ایرانی می توانند به این امر کمک کنند. تونسی ها کارآفرینان در این بازار راهی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه محرک اصلی کسب و کار بخش خصوصی است، گفت: بهتر است بازرگانان را تشویق به ارتباط مستقیم با یکدیگر کنیم.

سفیر جدید تونس با تاکید بر اینکه عزم دوجانبه توسعه تجاری بین دو کشور برقرار است و هدف آن حفظ روابط است، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف در روزهای آینده جلسه ای با اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهیم کرد. “.

وي افزود: در سفرهاي سياسي رئيس جمهور تونس با يك هيات اقتصادي همراه است و يك روز از سفر را به روز تجار اختصاص مي دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای ایران در توسعه روابط اقتصادی گفت: روابط تجاری ایران با تونس مهم است و اگر ایران بخواهد در بازارهای آفریقا حضور داشته باشد، تونس از آن استقبال می کند.

سفیر جدید تونس در پایان تاکید کرد: تونس فرصت خوبی برای بازار ایران است زیرا به بازارهای ثانویه مهم متصل است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.