افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
1

قدیانی: جهاد اصلی امروز کشور در حوزه علم و فناوری است

  • کد خبر : 394884
قدیانی: جهاد اصلی امروز کشور در حوزه علم و فناوری است

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی. خبرگزاری تسنیمحسین قادیانی رئیس دانشگاه انقلاب اسلامی در سخنانی در شورای فرهنگی دانشجویی این دانشگاه با اشاره به اینکه پاسخ سربازان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تغییر معادلات منطقه بسیار مهم و قابل تقدیر بود، گفت: این پاسخگویی برای ما بسیار مهم است. گفت: پس فردا که به […]

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی. خبرگزاری تسنیمحسین قادیانی رئیس دانشگاه انقلاب اسلامی در سخنانی در شورای فرهنگی دانشجویی این دانشگاه با اشاره به اینکه پاسخ سربازان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تغییر معادلات منطقه بسیار مهم و قابل تقدیر بود، گفت: این پاسخگویی برای ما بسیار مهم است. گفت: پس فردا که به رژیم صهیونیستی پاسخ دادند، با توجه به همه تهدیداتی که نه تنها نظام بلکه تهدیدی علیه جهان اسلام تلقی می شد، مقام معظم رهبری با 800 نفر از نخبگان دانشمندان کشور دیدار کردند. کشور در حسینیه امام (ره) و در این جلسه گفتند درست است که ما در عزاداری هستیم اما به دلیل اهمیت مسائل علمی امروز جلسه ای تشکیل دادیم.

وی افزود: امروز جهاد اصلی در حوزه فناوری کشور رخ می دهد. تا زمانی که جمهوری اسلامی در این زمینه به توافق علمی نرسد، دستاوردهای چشمگیری نخواهد داشت و زمانی که بتوانیم جلوی آنها را بگیریم و با دشمن مقابله کنیم، در توسعه علم و فناوری پیشگام خواهیم بود. همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، حرکت علمی باید از دانشگاه دنبال شود و علوم مختلف مانند هوش مصنوعی، کوانتومی و بیوتکنولوژی و امثال اینها باید در اولویت فعالیت ها و کارهای پژوهشی باشد.

رئیس دانشگاه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر قصد داریم دانشگاهی در سطح جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کنیم باید در این زمینه اقدامات مجدانه ای انجام دهیم. فرهنگ مطالعه، تحقیق، تلاش ایثارگرانه و نصیحتی که حضرت آقا در بیانات خود به آن اشاره می کنند، امری خطیر است. اولین قدم در این زمینه این است که عامل این اتفاقات باشیم و کار مجدانه را در دستور کار قرار دهیم. در آن صورت آثار موفقیت و منزلت آن در معلمان، دانش آموزان و اطرافیان نمایان می شود و می توان گفت همدلی و توافق شکل گرفته است.

قدیانی در پایان با اشاره به اینکه باید همدلی و وحدت نظر در دانشگاه شکل گیرد، خاطرنشان کرد: نتیجه این امر، تشکیل جامعه دانشگاهی است که برای رسیدن به هدف از تلاش و کوشش فروگذار نکند و با تقویت و تقویت رشد عناصر و ارکان داخلی دانشگاه، حداکثر رشد را شاهد خواهیم بود. باید برای فرصت ها ارزش قائل شویم تا بتوانیم به یاری خداوند متعال به وظایف و تکالیف خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.