افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
6

قدمگاه امام رضا در ایران | ناشناخته های در ایران

  • کد خبر : 15779
قدمگاه امام رضا در ایران |  ناشناخته های در ایران

در میان معصوم که هر یک به دلیل ویژگی‌های محبوب محبوبیت دارند، رضا (ع) نیز با و مهربانی خود را از جایگاه ویژه‌ای در نزد عارفان و عاشقان عاشقان می‌بینند. در میان این حضرت، مردمان جنوب به واسطه‌ای که به امام رضا، بنای یادبودی از محل ملاقات با مردم ساختند که به قدمگاه امام رضا […]

در میان معصوم که هر یک به دلیل ویژگی‌های محبوب محبوبیت دارند، رضا (ع) نیز با و مهربانی خود را از جایگاه ویژه‌ای در نزد عارفان و عاشقان عاشقان می‌بینند. در میان این حضرت، مردمان جنوب به واسطه‌ای که به امام رضا، بنای یادبودی از محل ملاقات با مردم ساختند که به قدمگاه امام رضا (ع) شهرت پیدا کردند. ما هم این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز را به معرفی قدمگاه امام رضا (ع) اختصاص دادیم. پس همراه ما باشید تا با قدمگاه امام رضا در آباد و نیشابور بیشتر آشنا شوید.

بلیط هواپیما آبادان

درباره قدمگاه آبادان

موقعیت جغرافیایی در شمال شهر آبادان، پشت آیت‌الله طالقانی و در مسیر روستای فیاضیه. بر اساس اسناد تاریخی، زمانی که امام رضا راهی طوس شد، از مسیر بصره، اهواز و آبادرن عة. به همین مردم خونگرم آبادانی هر جا ایشان می‌دیدند از استقبال می‌کردند و دینی خود را می‌پرسیدند. آن حضرت نیز با مهربانی پاسخ می‌دادند و احادیثی از جد بزرگوارشان را نقل می‌کردند. طبق روایات، در این مکان امام رضا (ع) با مردم آبادان دیدار و برای آنها سخنرانی می‌کردند.

قدمگاه امام رضا در آبادان، در اصل ردپای آن حضرت است که برجا ماند اما به مرور زمان از بہت. اما به تقدسی که به واسطه حضور ایشان پیدا می شود، تبدیل به یک بنای می شود که مناسبت های مذهبی دعا و نیایش در آنجا برگزار می شود.

معماری قدمگاه

قدمگاه امام رضا (ع) در سال‌های مرتبه‌ای اعلام شد و در سال 1353 به دلیل خاک‌برداری جهت ساختمان‌سازی در مجاورت این قدمگاه، قسمت‌های بیشتری از این بنا از بین رفت. سال 1357 از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولین آبادان این بنا را برداشتند، ولی با شروع جنگ تحمیلی این پایان یافت. تا در، در سال ۱۳۷۹ مسئولین حج زیارت این بنای تاریخی مهم را از نو، و مرمت کردند تا مسافرین و گردشگران را از آن به عنوان یک شهر تاریخی و مذهبی بازدید بازدید کنند.

قدمگاه نیشابور| محل نزول حدیث سلسله الذهب

دستگاه‌های روایات احادیثی که نقل می‌کنند، امام رضا دیگر شهرهای ایران که با خوشرویی و متواضعی عبور می‌کنند با رفتار می‌کنند و به سوالات آنها پاسخ می‌دهند. قدمگاه نیشابور از قدمگاه های امام است که بیشتر گردشگرانی را که در مشهد سفر می کنند، می کنند، این قدمگاه را زیارت می کنند.

قدمگاه نیشابور|  محل نزول حدیث سلسله الذهب

تاریخچه و قدمت قدمگاه نیشابور

قدمگاه نیشابور، یادگاری از سفر امام رضا به طوس است که حال و هوای خصوصی دارد. در سالیان که حضرت از این شهر می‌گذشتند روی سنگ سیاهی که مردم این منطقه بنایی از آن می‌سازند نگهداری می‌کنند. شاه عباس، به علت ارادتی که به این داشت، دستوراتی را بنا می‌دهد، که باغ قدمگاه نیشابور شامل کاروانسرا، آب انبار، چاپارخانه و گرمابه است.

قدمگاه نیشابور

بهترین زمان بازدید از قدمگاه رضوی نیشابور

آب و نیشابور به موقعیت جغرافیایی، گرم خشک است که زمستان های طاقت فرسا و تابستان های آن و سوزان خواهد بود. به همین بهار و پاییز که هوای نیشابور را می‌توانم بهترین زمان بازید از رضوی را معرفی کنم. در این می‌توانید از نسیمی که در باغ، لذت ببرید و مدت را هم در سایه سار درختان به بگذرانید.

قدمگاه نیشابور

هتل های نزدیک قدمگاه

قدمگاه های رضا که در آبادان و نیشابور قرار دارند، امام جاذبه های گردشگری کمی ندارن. این شهر باعث نزدیکی به دریای جنوب، خرید خوبی دارد که با هتل های آبادان می توانید از این شهر لذت ببرید. نیشابور مسیر گذر عارفان و عاشقان حضرت رضا به مشهد مقدس می‌شود. اقامتگاههای بومگردی هتل های نیشابور، فرصت خوبی برای گشت و گذار در شهر را برایتان می‌کنند.

هتل های نزدیک قدمگاه در نیشابور

برای اقامت در نیشابور اقامتگاه‌های متنوعی برای انتخاب دارد. اقامتگاه زاک هم با حال و هوای سنتی خود تجربه اقامت در یکی از بهترین و راحت ترین اقامتگاه های نیشابور در اختیارتان قرار می دهد که تنها ۱۵ دقیقه با قدمگاه قدمگاه فاصله دارد. هتل امیران نیشابور هم یکی از هتل های لوکس نیشابور به حساب می‌رود. این هتل هر چه برای اقامتی رویایی به آن نیاز دارد را در اختیار داشته باشد. برای اقامت ارزانتر هم هتل مهر و مسافرخانه کمال الملک گزینه‌های خوبی می‌شوند

هتل های نزدیک قدمگاه در نیشابور

هتل های نزدیک قدمگاه درآبادان

شهر باصفا مهمان آبادان هم هتل های امکانات کامل دارد که قیمت با توجه به نوع خدماتی که ارائه می شود، متفاوت خواهد بود. هتل پارسیان که هتل پنج ستاره این شهر به می‌رود امکانات رفاهی کاملی در قرار می‌دهد که هزینه آن نسبت به سایر هتل‌های آبادان بالاتر است. هتل نخل، آزادی و امیرکبیر آبادان هم جز هتل های سه ستاره آبادان هستند و قیمت م↌اد.

هتل های نزدیک قدمگاه درآبادان

قدمگاه های امام رضا، تجربه سفری متفاوت

قدمگاه های امام رضا در نیشابور یا آبادان، صرفا مکان زیارتی محل. قدمگاه نیشابور در باغی خوش آب و هوا گرفته و چشمه‌ای که از می‌جوشد، صدای دلنوازی را در محیط می‌سازد. قدمگاه آبادان که قدمتی تاریخی دارد، فرصت با فرهنگ و مردمان جنوبی کشور را می‌کند.

ما در مقاله، جستجوی مفید و کاربردی در قدمگاه امام رضا، در اختیار قرار دادن. شما کدام یک از این قدمگاه ها را زیارت کردید؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ای دارید، با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره قدمگاه امام رضا

قدمگاه امام رضا کجاست؟

امام رضا مسیر رسیدن به طبس، در دو آبادان و نیشابور توقف که ردپای ایشان در سنگی به ماندگاری و تبدیل به زیارتگاه‌هایی در نیشابور و آبادان آباد شده است.

قدمگاه امام رضا در کدام شهر است؟

قدمگاه های امام رضا یکی در مشهد و یکی در آبادان است.

علت شهرت قدمگاه رضوی نیشابور چیست؟

قدمگاه رضوی به دلیل توقف امام رضا در مکان و ردی که از آنها در سنگی باقی مانده، شهرت است.

نوشته قدمگاه امام رضا در ایران | ناشناخته های ایران اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.