افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

قدرت دریایی ایران منجر به انتقال پایگاه “سنتکام” به آمریکا شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 207085
قدرت دریایی ایران منجر به انتقال پایگاه “سنتکام” به آمریکا شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر سردار “غلامرضا جلالی” رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور امروز در همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگان 86 ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تالار کوثر برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز در غزه در حال رخ دادن است باید داشته باشد. دنیا را به این باور رساند مسئوليت این […]

به گزارش خبرنگار مهر سردار “غلامرضا جلالی” رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور امروز در همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگان 86 ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تالار کوثر برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز در غزه در حال رخ دادن است باید داشته باشد. دنیا را به این باور رساند مسئوليت این نسل کشی بر عهده آمریکایی هاست زیرا اگر آنها پشت صهیونیست ها نبودند این رژیم چند روز بیشتر دوام نمی آورد. بنابراین، آمریکایی ها باید پاسخگوی این جنایات باشند.

و افزود: دریا محور توسعه اقتصادی است به همین دلیل همه کشورهای دارای سواحل دریایی آن را فرصتی برای خود می دانند و از آن بهره می برند. ما در برنامه توسعه کشور راهبردهای دریایی مانند توسعه مکران را دنبال می کنیم. البته توسعه اقتصاد دریایی ارتباط مستقیمی با امنیت دریایی دارد، بنابراین باید همزمان با توسعه اقتصادی، امنیت در دریا را نیز توسعه دهیم.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی بدون توسعه امنیت امکان پذیر نیست، ادامه داد: اینکه نیروهای مسلح بخواهند به تنهایی توسعه فعالیت های اساسی دریایی را بر عهده بگیرند چندان قابل توجیه نیست چرا که این موضوع باید در قالب امنیت چندجانبه مورد توجه قرار گیرد. از جنبه های مختلف توسعه فعالیت ها. پایگاه دریایی دیده شدن از این رو این درک فقط بر عهده نیروهای مسلح نیست.

وی ادامه داد: برای توسعه امنیت نیازمند توسعه نیروی دریایی هستیم که در سال های اخیر به ویژه در خلیج فارس محقق شده است. عمق محدود خلیج فارس دارای قابلیت ها و محدودیت های خاصی است چرا که ایران برای تولید برق در خلیج فارس به سواحل وابسته است و وجود جزایر متعدد برای پدافند غیرعملکردی ویژگی های خاصی را ایجاد کرده است.

آمریکایی ها می دانند که اگر در خلیج فارس جنگ شود، بازنده خواهند شد

سردار جلالی تصریح کرد: قدرت دریایی ایران در خلیج فارس باعث شده تا آمریکا ناوگان دریایی خود را از منطقه و حتی از پایگاه فرماندهی خارج کند. centcom همچنین از قطر به آمریکا منتقل شود زیرا در بازی جنگ، آمریکایی ها می دانند که اگر جنگی در منطقه خلیج فارس رخ دهد، بازنده خواهند بود. از این گذشته، زمانی که رژیم صهیونیستی و دولت انگلیس یا بقیه با همه شرارت در دریاهای دور و در تنگه ها. کوه الطارقدر مدیترانه یا مکان ها دیگر قدرت دفاعی و دریایی ما با فشار بر کشتی های ما برای رهگیری یا آزار آنها، آنها را مجبور به عقب نشینی کرده است.

وی افزود: البته برای توسعه توان دریایی و دفاعی کشور به زیرساخت‌های ساحلی در دریای عمان و زیرساخت‌های دریایی در قالب دو کارکرد اقتصادی و دفاعی مانند زیرساخت‌های ارتباطی فرودگاهی، راه‌های ارتباطی و خطوط ریلی نیاز داریم. . . تا بتواند صادرات و واردات را تسهیل کند.

سردار جلالی اقدام جسورانه گروه 86 را موفقیت آمیز دانست شکستن بن بست کند افزود: تاکید داریم که توسعه امنیت دریایی تضمین کننده توسعه امنیت اقتصادی کشور است. بنابراین، اگر بخواهیم در دریاهای دور حضور داشته باشیم، طبیعتاً نباید به چند کشتی وابسته باشیم، بلکه باید کشتی های اقیانوس پیما بسازیم. البته در کنار توسعه زیرساخت‌های دوگانه، تجهیزات، ابزار و شناورهای اقیانوسی بین دفاع و اقتصاد، نیازمند راهکارهای همگرا نیز هستیم تا اقتدار و افتخار برای کشور ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.