افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

قدرت خرید دستمزدها در ژاپن کاهش یافت

  • کد خبر : 393941
قدرت خرید دستمزدها در ژاپن کاهش یافت

دستمزدهای تعدیل شده بر اساس تورم ژاپن همراه با مصرف خانوارها در ماه اوت کاهش یافت، اما تحلیلگران گفتند که روندهای اساسی به بهبود تدریجی هزینه ها و مصرف اشاره دارد و باید از برنامه های بانک مرکزی برای افزایش بیشتر نرخ های بهره حمایت کند. بر اساس داده های منتشر شده از سوی وزارت […]

دستمزدهای تعدیل شده بر اساس تورم ژاپن همراه با مصرف خانوارها در ماه اوت کاهش یافت، اما تحلیلگران گفتند که روندهای اساسی به بهبود تدریجی هزینه ها و مصرف اشاره دارد و باید از برنامه های بانک مرکزی برای افزایش بیشتر نرخ های بهره حمایت کند.

بر اساس داده های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، کار و رفاه در روز سه شنبه، دستمزدهای واقعی در چهارمین اقتصاد بزرگ جهان در ماه اوت نسبت به سال گذشته 0.6 درصد کاهش یافت. این کاهش به دنبال افزایش 0.3 درصدی اصلاح شده در جولای بود.

دستمزدهای واقعی در ماه ژوئن برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته افزایش یافت زیرا شرکت ها پاداش تابستانی را افزایش دادند، اگرچه وزارت کار گفت که سهم این پرداخت های ویژه در داده ها از ماه اوت کاهش خواهد یافت. پرداخت در ماه آگوست 2.7 درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه جولای 6.6 درصد و در ژوئن 7.8 درصد افزایش یافت.

در همان زمان، داده های دستمزد اوت نشان داد که دستمزد پایه 3 درصد افزایش یافته است که بزرگترین افزایش در نزدیک به 32 سال گذشته است که منعکس کننده مذاکرات دستمزد بین کارگران و مدیریت در بهار امسال است که باعث شد شرکت ها بیشترین افزایش خود را در سه دهه اخیر ارائه دهند.

ماساتو کوئیکه، اقتصاددان ارشد موسسه سامپو پلاس، گفت انتظار می رود دستمزدهای واقعی به محدوده منفی بازگردد. از این منظر وضعیت فعلی چندان ناخوشایند نیست.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که مخارج خانوارها در ماه آگوست نسبت به سال گذشته 1.9 درصد کاهش یافته است که به طور بالقوه قدرت مصرف خصوصی را که بیش از نیمی از اقتصاد ژاپن را تشکیل می‌دهد، شک می‌کند.

با این حال، بر اساس نظرسنجی رویترز، این کاهش کمتر از تخمین‌های بازار برای کاهش 2.6 درصدی بود و مصرف تعدیل‌شده فصلی 2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که سریع‌ترین سرعت رشد را در یک سال نشان داد.

به گفته اقتصاددانان، اگرچه نرخ پس‌انداز خانوار همچنان بالاست، اما اگر درک افزایش دستمزدها اعتماد مصرف‌کننده را بهبود بخشد، احتمالاً مصرف به تدریج بهبود می‌یابد.

رشد مستمر دستمزد پیش نیاز بانک ژاپن برای افزایش مجدد نرخ بهره پس از اولین افزایش در 17 سال گذشته در ماه مارس و افزایش متعاقب آن در ماه جولای است. در حالی که بانک مرکزی در گزارش سه ماهه خود در روز دوشنبه اعلام کرد که افزایش قیمت ها و دستمزدها در سراسر ژاپن گسترش یافته است، همچنین نگرانی هایی را در میان مشاغل کوچک و متوسط ​​در مورد فشار بر سود ناشی از افزایش نرخ بهره نشان داد.

دستمزدهای اسمی یا میانگین کل درآمد نقدی هر کارگر در ماه، در مقایسه با آگوست سال گذشته، 3 درصد افزایش یافت و به 296,588 ین (199.11 دلار) رسید که از 3.4 درصد در جولای بیشتر بود. پرداخت اضافه کاری، فشارسنج قدرت مالی یک شرکت، 2.6 درصد رشد کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده که مقامات برای محاسبه دستمزدهای واقعی و شامل قیمت مواد غذایی تازه از آن استفاده می کنند، در ماه آگوست 3.5 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از اکتبر سال گذشته است. اقتصاد مبتنی بر مصرف ژاپن با نرخ سالانه 2.9 درصد رشد کرد و تورم اصلی بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی باقی ماند و انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ ها را زنده نگه داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.