افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
2

قتل جوان موتورسوار توسط راننده عصبانی / مادر قاتل پسرش را به لطف امام حسین (ع) بخشید + جزئیات

  • کد خبر : 316381
قتل جوان موتورسوار توسط راننده عصبانی / مادر قاتل پسرش را به لطف امام حسین (ع) بخشید + جزئیات

به گزارش رکنا، مردادماه 1398 دو مرد جوان سوار بر موتورسیکلت در حال عبور از خیابانی در جنوب تهران بودند که راننده پراید شروع به بوق زدن کرد. او از موتورسواران خواست که کنار رفته و راه را برای او باز کنند. اما ترافیک جلوی دید موتورسواران اجازه حرکت به آنها را نمی داد. تصادف […]

به گزارش رکنا، مردادماه 1398 دو مرد جوان سوار بر موتورسیکلت در حال عبور از خیابانی در جنوب تهران بودند که راننده پراید شروع به بوق زدن کرد. او از موتورسواران خواست که کنار رفته و راه را برای او باز کنند. اما ترافیک جلوی دید موتورسواران اجازه حرکت به آنها را نمی داد.

تصادف مرگبار

این مشکل باعث درگیری موتورسواران و راکب پراید شد و در یک لحظه از پشت به موتور جوانان برخورد کرد. تعادل خود را از دست دادند و سقوط کردند. در همین حین مرد پراید یکی از پسران موتورسیکلت را زیر گرفت و او را کشت.

من پراید پشت این سوار می شود تصادف مرگبار ، متواری شد و بلافاصله موضوع به تیم جنایی گزارش شد. با حضور تیم تحقیق در محل، تحقیقات میدانی را انجام دادند و یکی از شاهدان سرنخ اصلی را در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داد. وی در بازجویی گفت: از جاده عبور می کردم و شاهد بودم. دعوا بین آنها وقتی درگیری بالا گرفت، شماره پلاک خودروی پراید را حفظ کردم. اما همه اعداد را به خاطر ندارم.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با جمع آوری شماره های ارائه شده توسط شاهد جوان به استعلام پلاک خودروهای پراید که پلاک آن با مرد متواری یکسان بود، پرداختند.

سرنخ های متهم

چندین پلاک به دست آمد و کارآگاهان از صاحبان خودروها تحقیق کردند. در بین دارندگان خودرو پراید؛ به فردی به نام سیاوش رسیدند که دارای سابقه کیفری بود و مشخصات خودروی وی با مظنون یکی بود.

سیاوش دستگیر شد و در تحقیقات منکر ارتکاب جنایت شد اما کارآگاهان پلیس آگاهی با مشاهده آثار تصادف و خون در خودروی وی. از سوی دیگر متهم با شاهدان صحنه درگیری و دوست مقتول مواجه و او را شناسایی کردند.

سیاوش در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس; او این بار اعلام کرد که قصدش قتل نبوده و با وقوع این اتفاق از ترس صحنه را ترک کرده است.

اما شاهدان و کارشناسان پس از بررسی محل حادثه و خودرو پراید، عمدی بودن تصادف را اعلام کردند.

پای چوبه دار

مرد جوان که راهی برای انکار شواهد جدید نمی دید مجبور شد لب به اعتراف باز کند. آدم کشی موتورسوار به دلیل عصبانیت رانندگی گناهکار خود را اعتراف کرد. پس از تکمیل تحقیقات، پرونده سیاوش به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قضات دادگاه با درخواست اولیای دم، ادله و مدارک موجود در پرونده، رای قصاص را صادر کردند.

با تایید این حکم در دیوان عالی کشور، پرونده وی برای اجرای حکم به شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. سیاوش سال گذشته پای چوبه دار رفت اما با تلاش نیروهای یگان صلح و سازش موفق شد از پدر و مادرش عفو بگیرد.

تقریباً یک سال پس از مهلت تعیین شده از سوی خانواده مقتول، نام او دوباره در لیست محکومان انتقام جویی قرار گرفت. به این ترتیب شیما جعفر محمدی معاون بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی 6 جلسه صلح و سازش با خانواده مقتول برای جلب رضایت آنان برگزار کرد. اما خانواده مقتول همچنان بر انتقام اصرار داشتند، سرانجام روز گذشته بدون هیچ چشمداشتی به دادگاه رفتند و قاتل پسرشان را بخشیدند.

مادر مقتول وقتی رضایت نامه را امضا کرد گفت: من مادرم و درد از دست دادن فرزند را می دانم. در این مدت از اجرای حکم راضی نبودم، اما از طرفی فکر می کردم. با اجرای حکم کمی آرام می شدم. تا اینکه وارد ماه محرم شدیم و وقتی در مجالس روضه امام حسین (ع) شرکت می کردم و از زندگی و خانواده آن حضرت می شنیدم، با خود می گفتم دارم با امام حسین (ع) معامله می کنم. من قاتل پسرم را می بخشم و امیدوارم روح فرزندم در آرامش باشد، به همین دلیل از انتقام قاتل فرزندم برای حضرت امام حسین (ع) می گذرم.

با رضایت اولیای دم، پرونده این جوان به زودی برای رسیدگی علنی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.