افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

قبل از خرید پروژکتور ال ای دی این متن را بخوانید!

  • کد خبر : 17533
قبل از خرید پروژکتور ال ای دی این متن را بخوانید!

انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی مهم نیست قصد نورپردازی یک فضای بزرگ صنعتی را داشته باشید یا بخواهید یک فضای باغ ویلایی را نورپردازی کنید، در هر صورت بهترین انتخاب برای تامین روشنایی و نورپردازی چنین فضاهایی، پروژکتور ال ای دی است. پروژکتور LED معمولا برای فضاهایی انتخاب می‌شود که به نورپردازی با حجم […]

انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی

مهم نیست قصد نورپردازی یک فضای بزرگ صنعتی را داشته باشید یا بخواهید یک فضای باغ ویلایی را نورپردازی کنید، در هر صورت بهترین انتخاب برای تامین روشنایی و نورپردازی چنین فضاهایی، پروژکتور ال ای دی است.

پروژکتور LED معمولا برای فضاهایی انتخاب می‌شود که به نورپردازی با حجم بالا مورد نیاز است و این خود اولین دلیل استفاده از پروژکتور ال ای دی به‌جای پروزکتورهای قدیمی است. زیرا طبق بررسی‌های آزمایشگاهی پروژکتورهای ال ای دی با کیفیت تا 80 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به نمونه‌های قدیمی دارند که این موضوع با توجه به مقیاس نور تولیدی عدد بسیار قابل توجهی است.

علاوه بر مصرف بسیار کمتر پروژکتور ال ای دی نسبت به پروژکتور قدیمی،‌ پروژکتور ال ای دی به دلیل استهلاک بسیار کمتر نسبت به پروژکتورهای قدیمی طول عمر بالاتری دارد. همچنین تکنولوژی ال ای دی و ساختار بدنه در پروژکتور ال ای دی به گونه‌ای طراحی شده است تا حرارت تولیدی در پروژکتور ال ای دی کم است.

پروژکتور LED

انواع روش‌های نورپردازی با پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی در سه دسته سبک نورپردازی مورد استفاده است که به ترتیب آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • نورپردازی امنیتی با پروژکتور ال ای دی:

اگر در محیط مورد نظرتان برای نورپردازی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنید حتما تاکنون متوجه اهمیت نور فضایی که دوربین در آن محل نصب است، شده‌اید. نور پروژکتور ال ای دی روشنایی کافی و با وضوح بالایی را فراهم می‌آورد که به دوربین‌های مداربسته اجازه می‌أهد به بهترین نحو و بدون هیچ نویز و اختلالی تصاویر را ضبظ کنند.

  • نورپردازی عمومی و سراسری با استفاده از پروژکتور ال ای دی:

پروژکتور ال ای دی در عین مصرف بسیار کمتر نوری با شدت و حجم بالا را تولید می‌کند که فضای شما نسبت به استفاده از هر چراغ دیگری بی‌نیاز می‌کند. نور تولید شده در پروژکتورهای ال ای دی به صورت یکدست و یکپارچه فضا را روشن می‌کند و به عنوان مثال در یک فضای ورزشی به ورزشکاران در زمان حضور در زمین کمک می‌کند تا دید بسیار بهتری داشته باشند و تماشاچیان هم تجربه بهتر و خوشایندتری از فضا بگیرند.

  • استفاده از پروژکتور ال ای دی در نورپردازی تزئینی:

تولیدکننده‌های معتبر پروژکتور ال ای دی،‌ امکان تنظیم شدت و زاویه نور و همچنین قابلیت استفاده از چیپ‌های رنگی با امکان انتخاب رنگ دلخواه را در نظرگرفته‌اند. این قابلیت سبب شده تا پروژکتور ال ای دی انتخاب خوبی برای نورپردازی تزئینی فضاها و اماکن تاریخی و فرهنگی باشد. همچنین در بسیاری از شهرهای مختلف از پروژکتورهای ال ای دی برای نورپردازی اماکن و معابر شهری استفاده می‌شود.

نکاتی که قبل از خرید پروژکتور ال ای دی باید بدانیم!

اگر قصد خرید پروژکتور ال ای دی برای نورپردازی فضای مورد نظرتان را دارید، قبل از خرید حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • سطح محافظت، مهم‌ترین نکته در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی!

از آنجایی که عموما از پروژکتور ال ای دی برای نورپردازی فضاهای بیرونی یا outdoor استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی برای پروژکتور ال ای دی برخورداری از استاندارد محافظت بالا است. درجه حفاظت IP به بررسی مقاومت یک چراغ در برابر رطوبت، گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی و آب و هوایی می‌پردازد. یک پروژکتور ال ای دی قابل اظمینان و با کیفیت از درجه محافظت IP66 باید برخوردار باشد.

  • رنگ‌های زنده و با طراوت با شاخص نمود رنگ بالا:

از شاخص نمود رنگ یا همان CRI برای سنجش کیفیت رنگ اجسام در زیر نور چراغ استفاده می‌شود  و عددی مابین 0 تا 100 را به خود اختصاص می‌دهد. هرچه شاخص نمود رنگ (CRI) به عدد 100 نزدیک‌تر باشند رنگ اجسام تحت نور آن چراغ واقعی تر است. پس در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی عدد شاخص نمود رنگ پروژکتور ال ای دی را جویا شوید.

  • نداشتن فلیکر یا همان سوسوزدن:

سوسوزدن نور پروژکتور ال ای دی اثرات مخرب فراوانی دارد. توجه داشته باشید اگرچه این سوسوزدن بسیار سریع اتفاق می‌افتد و با چشم دیده نمی‌شود اما اثرات مخرب فراوانی بر سلامتی بینایی و آسودگی اعصاب دارد. همچنین موجب ایجاد اختلال و برفک درتصاویر ضبط شده و به مرور باعث خستگی چشم می­شود.

  • یک خیال راحت با خرید پروژکتور ال ای دی گارانتی دار:

از آن‌جایی که از پروژکتور ال ای دی در فضاهای با مصرف بالا استفاده می‌شود و استهلاک این دست چراغ‌ها بالا است و از طرفی تعمیر و تعویض آن‌ها هزینه و دردسر فراوانی دارد. حتما در هنگام خرید به گارانتی پروژکتور ال ای دی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بعد از نصب خیالتان از بابت خرابی هزینه‌های تعمیرات راخت باشد.

پروژکتور ال ای دی اکووات با گارانتی‌های 3 سال و 5 سال ارائه می‌شوند تا بعد از خرید هیچ نگرانی‌ای از بابت پشتیبانی و هزینه‌های نگهداری و تعمیر نداشته باشید. همچنین در پروژکتور ال ای دی اکووات امکان انتخاب رنگ دلخواه به صورت سفارشی و قابلیت تنظیم شدت و زاویه نور تولیدی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.