افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

قانونی که گوگوش بر فیلم اقتصاد ایران تحمیل کرد / قانون گوگوش چه بود؟!

  • کد خبر : 166217
قانونی که گوگوش بر فیلم اقتصاد ایران تحمیل کرد / قانون گوگوش چه بود؟!

یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که در تاریخ اقتصاد ایران رخ داد، پرونده حقوقی معروف فایق آتشین است. گوگوش مالیات بر اقتصاد ایران داستان به نحوه پرداخت هزینه های خرید این خواننده خارج از کشور در اواخر دهه 1940 برمی گردد، برخی این خواننده را با نوشتن اولین چک زمان بندی شده یا استفاده از […]

یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که در تاریخ اقتصاد ایران رخ داد، پرونده حقوقی معروف فایق آتشین است. گوگوش مالیات بر اقتصاد ایران

داستان به نحوه پرداخت هزینه های خرید این خواننده خارج از کشور در اواخر دهه 1940 برمی گردد، برخی این خواننده را با نوشتن اولین چک زمان بندی شده یا استفاده از چک برای پرداخت های آتی اعتبار می دهند.

آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصاد و استاد دانشگاه تهران گفت: در وزارت اقتصاد و دارایی سال ها استفاده از چک های تاریخ گذشته به قانون گوگوش معروف بود. در واقع تا اواخر دهه 40 چک در جایگاه واقعی خود استفاده می شد اما در سال 1347 یا 1348 بود که فایق آتشین با چک خریدی انجام داد و به فروشنده گفت که من در حال حاضر پولی در حساب خود ندارم و به بانک. در چند روز.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در سررسید پول در حساب شما نبوده و یا اینکه خریدار قبل از سررسید به بانک مراجعه می کند و هنوز پولی در حساب شما نیست. کارمندان بانک با دانستن اینکه او پول دارد، چک را پس می‌دهند، تردید می‌کنند و از مالک می‌خواهند که بعداً برگردد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا در آن سال هایی که دیگران نیز این رویه را در پیش می گرفتند، این موضوع خبرساز شد، گفت: در آن سال ها تعداد بانک ها در ایران کم بود، تعداد کارمندان بانک ها هم کم بود. بسیاری از افراد اندکی حق دریافت دسته چک را داشتند و تعداد کمی می توانستند از بانک ها چک دریافت کنند. همین امر باعث شد که خبر این اتفاق در بین این چند نفر منتشر شود و در نتیجه برخی دیگر استفاده از این روش را قابل قبول تشخیص دهند. در گذشته وزارت اقتصاد و دارایی موضوع را تحت عنوان «قانون گوگوش» ذکر می کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.