افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

قالیباف چند سال دارد و چه درجه نظامی دارد؟ / شکست در دو انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 293319
قالیباف چند سال دارد و چه درجه نظامی دارد؟  / شکست در دو انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف متولد اول شهریور 1340 در طرقبه است و هم اکنون نماینده مردم تهران و رئیس شورای اسلامی (دوره دوازدهم) است. وی سابقه نمایندگی و رئیس مجلس یازدهم را در کارنامه خود دارد و از جمله فعالیت های شهردار تهران (از شهریور 1385 تا شهریور 1395)، فرماندهی نیروی انتظامی و […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف متولد اول شهریور 1340 در طرقبه است و هم اکنون نماینده مردم تهران و رئیس شورای اسلامی (دوره دوازدهم) است. وی سابقه نمایندگی و رئیس مجلس یازدهم را در کارنامه خود دارد و از جمله فعالیت های شهردار تهران (از شهریور 1385 تا شهریور 1395)، فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه است.

به گزارش ایسنا، وی پس از انتصاب به سمت فرماندهی نیروی هوافضای سپاه در سال ۱۳۷۶ از سوی مقام معظم رهبری، دوره های فشرده خلبانی را گذراند و همزمان پس از شرکت در کنکور دکتری تخصصی، در رشته جغرافیای سیاسی دوره های فشرده خلبانی را گذراند. قبولی در دانشگاه تربیت مدرس. قالیباف دارای درجه نظامی سرتیپ سپاه و درجه علمی دانشیاری و عضو هیئت علمی گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران است.

وی سه بار در دوره های نهم (1384)، یازده (1392) و دوازدهم (1396)، در سال 1384 با رقابت با محمود احمدی نژاد، اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، معین مصطفی، علی لاریجانی، سابقه حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد. محسن مهرعلی زاده با 4 میلیون و 95 هزار و 827 رأی چهارم شد.

قالیباف نیز در انتخابات سال ۱۳۹۲ در رقابت با حسن روحانی، سعید جلیلی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و محمد قرهی ۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۲۹۲ رای به دست آورد و در انتخابات ۱۳۹۵ از ابراهیم رئیسی دیگر حمایت کرد. انتخاب

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.