افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

قالیباف هیچگاه نگاه مغرضانه ای به مطب نداشته است

  • کد خبر : 337045
قالیباف هیچگاه نگاه مغرضانه ای به مطب نداشته است

به گزارش رکنا، هرچند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به پایان رسیده و لیست وزرای پیشنهادی همگی تایید شده است. شورا خطاب به پاستور، اما تحلیل جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد همچنان ادامه دارد، به ویژه کابینه منتخب پزشکان به اتفاق آرا رای دادند. در این میان چند نقش وجود […]

به گزارش رکنا، هرچند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به پایان رسیده و لیست وزرای پیشنهادی همگی تایید شده است. شورا خطاب به پاستور، اما تحلیل جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد همچنان ادامه دارد، به ویژه کابینه منتخب پزشکان به اتفاق آرا رای دادند.

در این میان چند نقش وجود دارد. قالی باف و هیأت رئیسه این واقعه را نقل می کند و می گوید که هیأت رئیسه در این گونه جلسات اصل بی طرفی را رعایت نکرده و گاه به نفع دولت تذکراتی داده است.

عباس پاپی زاده، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال می گوید که هیئت رئیسه مجلس و به ویژه قالیباف به هیچ وجه نظر مغرضانه نداشته و قالیباف هیچ گاه در مورد وزرا توصیه ای نکرده است. بخش هایی از مصاحبه پاپی زاده را در زیر می خوانید:

وی در جلسات مربوط به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد شورای حکام، موضع خاصی اتخاذ نکرد. البته فراکسیون مستقلین و فراکسیون انقلاب اسلامی جلساتی برگزار کردند، ممکن است یکی از اعضای هیأت رئیسه در این فراکسیون ها باشد و رهبری فراکسیون با رأی گیری مشخص می شود، اما من که عضو هستم. در هیئت رئیسه، او هرگز از قالیباف به عنوان رئیس مجلس یاد نگرفت که نظرش به شخص خاصی اشاره دارد.

رویکرد کلی مجلس هم افزایی و رویکرد ایجابی و دستگیری دولت است، یعنی مجلس رویکرد تعاملی با دولت داشت به گونه ای که پزشکان و رئیس جمهور را هم همراهی کنیم تا کابینه باشد. زودتر شکل گرفت و با حداکثر تعامل و کار خود را آغاز می کند. بنابراین هیچ یک از اعضای هیات رئیسه در خصوص رای اعتماد به وزرای پیشنهادی صحبت و اظهار نظر نکردند.

برخی از نمایندگان ممکن است از حق قانونی خود برای دفاع از چند وزیر پیشنهادی استفاده کنند و اطلاعاتی را که در مورد آن وزیر دارند به همکاران خود منتقل کنند. البته این اقدامی است که به صورت علنی انجام می شود حتی اگر حامی پشت تریبون از وزیر پیشنهادی دفاع کند.

اگر توصیه ای باشد، توصیه فردی است، یعنی نماینده نظر شخصی خود را به همکار خود منتقل می کند و در مواردی بر اساس اطلاعاتی که ممکن است یک نماینده داشته باشد، بقیه نمایندگان را به توجه دعوت می کند. این اطلاعات و بر اساس این اطلاعات به گزینه ای برای رای دادن یا عدم رای دادن.

این اطلاعات به همه داده می شود. این امکان وجود دارد که من از یک وزیر تعریف کنم و از وزیر دیگری ندانم، بنابراین یک روال عادی است. ما با هم بحث داریم، مثل همه افرادی که در هنگام رای دادن تصمیم می گیرند به این یا آن رای بدهند یا نه. رویه نمایندگان هم همینطور است، اشکالی ندارد و غیرقانونی نیست.

با این حال هیچ دستوری به شورای حکام صادر نشده است و تاکنون نه دستوری از سوی شورای حکام شنیده شده و نه دستوری به شورای حکام ارسال شده است، مطمئن باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=337045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.