افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

قالیباف: ضعف در مدیریت و مدیران باعث انباشته شدن مشکلات شده است

  • کد خبر : 172038
قالیباف: ضعف در مدیریت و مدیران باعث انباشته شدن مشکلات شده است

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیممحمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در اولین نشست سراسری اندیشکده های قانونگذاری و حکومت داری استانی امروز شنبه 25 دی ماه 1402 در بهارستان ضمن عزاداری در شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی بهارستان برگزار شد. قانون گلزار شهدایی کرمان گفت: این شهدا مظلومانه به شهادت رسیدند و دشمنان […]

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیممحمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در اولین نشست سراسری اندیشکده های قانونگذاری و حکومت داری استانی امروز شنبه 25 دی ماه 1402 در بهارستان ضمن عزاداری در شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی بهارستان برگزار شد. قانون گلزار شهدایی کرمان گفت: این شهدا مظلومانه به شهادت رسیدند و دشمنان باید بدانند که عبور از خط قرمز نظام قطعا پاسخ های محکمی به دنبال خواهد داشت.

قالیباف توجه به اندیشکده های قانونگذاری و حاکمیتی را یکی از مهم ترین پایه های تحول دانست و با اشاره به مفهوم حلقه های میانی گفت: حلقه های میانی گروه هایی هستند که وابسته به دولت یا نهادهای نظام و نظام نیستند. آنها برخاسته از افرادی هستند که مأموریت مهمی بر دوش دارند.

سخنران ادامه داد: اگر به سازماندهی دوران دفاع مقدس نگاه کنیم، تشکیل تیپ، لشکر، بسیج و علت تشکیل پنج نیروی نظامی را می بینیم که حلقه های میانی نقش مهمی در آن داشتند.

وی ادامه داد: اگر به موضوع «حلقه‌های میانی» که رهبران همیشه بر آن تاکید دارند نگاه کنیم، می‌بینیم که نیروهای مختلف نظامی حاضر در جنگ و دفاع از حرم از جمله فاطمیون و زینبیون هستند. عمدتاً متشکل از مردم می‌گوید: بسیاری از افرادی که در این مناطق فعالیت می‌کردند، پیش از آن هیچ مسئولیت دولتی، اجرایی و حتی نظامی نداشتند، اما رزمندگان عادی بودند.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه در ابتدای جنگ این تفکر وجود داشت که جنگ رواج پیدا نکند، گفت: در آن زمان هیچ نظامی فکر نمی کرد که یک ماشین تراش ساده می تواند لوله های توپ را کنده و تجهیزات نظامی بسازد و هیچکس. فکر می کرد فردی که سرسیلندر می سازد می تواند این کار را انجام دهد، اما شاهد بودیم که این اتفاق افتاد و امروز می توانیم با رواج سیستم مشکل ساز کشور که با عوارض مواجه است، راه حلی برای مشکلات پیدا کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه علت حل نشدن مشکلات این است که هیچ مشکلی در کشور تعریف نکرده ایم، گفت: ضعف در مدیریت و ضعف مدیران باعث انباشته شدن مشکلات شده است و در هر دهه یک سری مشکلات را انباشته کرده اند. . نمونه آن عدم هماهنگی است: عدم انسجام در آب، انرژی، عدم انسجام در بودجه سالانه و عدم انسجام در مسائل پولی و بانکی که بدون پیوندهای میانی قابل حل نیست.

قالیباف در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وقتی از حکومت داری صحبت می کنیم یعنی دولت از دو بخش تصمیم گیری سیاسی و تشخیص علمی تشکیل شده است. مشکلی حل نشده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه در همه سطوح اختلاف سلیقه وجود دارد، تصریح کرد: من و شهید کاظمی دوستان خیلی خوبی بودیم، اما در جلسات کارشناسان و متخصصان گاهی آنقدر بحث و جدل داشتیم که برخی گمان می کردند این دیدار تا زمانی ادامه پیدا نمی کند. ظهر، اما در نهایت به نتیجه می رسیدیم، اما باید مراقب باشیم که به این فکر نکنیم که می خواهیم ذهنیت خود را شکل دهیم که منجر به سلاخی دانش و تشخیص های علمی می شود.

وی همچنین با بیان اینکه برای اداره امور کشور باید با فرهنگ اخلاص و فرهنگ جهاد و شهادت پیش برویم، گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی هر جامعه اعتماد متقابل است که از طریق آن می توان ایستادگی کرد و اصلاح کرد. اولویت های ملی و حل مشکلات موجود کشور از قبیل نارضایتی ها، مشکلات خودرو، بودجه، مسکن و غیره در یک منطقه در سطوح مختلف.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.