افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

قالیباف: رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد پروازها به لبنان کمک کنند

  • کد خبر : 395359
قالیباف: رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد پروازها به لبنان کمک کنند

به گزارش رکنا، محمد باقر قالی باف وی در دیدار با صقر قباش رئیس پارلمان امارات متحده عربی در حاشیه نشست روسای پارلمان کشورهای اسلامی (PUIC) در ژنو اظهار داشت: شرایط کنونی منطقه ایجاب می کند که بیش از این هرگز روابط سایر کشورهای منطقه با یکدیگر در زمینه مسائل اقتصادی و سیاسی «افزایش دفاعی […]

به گزارش رکنا، محمد باقر قالی باف وی در دیدار با صقر قباش رئیس پارلمان امارات متحده عربی در حاشیه نشست روسای پارلمان کشورهای اسلامی (PUIC) در ژنو اظهار داشت: شرایط کنونی منطقه ایجاب می کند که بیش از این هرگز روابط سایر کشورهای منطقه با یکدیگر در زمینه مسائل اقتصادی و سیاسی «افزایش دفاعی و امنیتی را افزایش می دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: توسعه این روابط در شرایطی که اتفاقات تلخی در کشورهای منطقه از جمله لبنان و فلسطین رخ داده و جنایات رژیم صهیونیستی وضعیت منطقه را بدتر کرده است بسیار حائز اهمیت است. ناامن .

قالیباف با اشاره به حضور خود در ژنو در پی سفر به بیروت و دیدار روز گذشته خود با نبیه بری، رئیس مجلس و میقاتی نخست وزیر لبنان، گفت: امروز مردم لبنان اعم از مسلمانان اعم از شیعه و سنی، مسیحی هستند. و یهودیان، دیگران بیش از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارند. در عین حال شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان هستیم که حتی به پروازها اجازه ارسال کمک به لبنان را نمی دهد و این رفتار کاملاً وحشیانه و غیرانسانی است، بنابراین همه کشورهای منطقه در این امر وظیفه دارند. توجه

رئیس پارلمان امارات: کشورهای منطقه باید با درایت بحران منطقه را از بین ببرند تا شاهد یک جنگ تمام عیار نباشیم.

قباش در این دیدار همچنین آخرین سفر رئیس شورای اسلامی شهر به امارات را برای بهبود روابط دو کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این روابط با تلاش شما روز به روز در حال افزایش است و چشم انتظار هستیم. به آن جلسات در سایه توسعه روابط دوجانبه می توان در مورد سایر مسائل منطقه ای و بین المللی نیز به توافقاتی دست یافت.

رئیس جمهور امارات متحده عربی با اشاره به موضع کشورش در قبال فلسطین گفت: در صورت تداوم شرایط کنونی بیم آن وجود دارد که شاهد جنگی گسترده در منطقه باشیم، بنابراین کشورهای منطقه باید تلاش کنند. درایت و درایت آنها برای نجات منطقه از اجتناب از بحران قریب الوقوع و جلوگیری از بحران های آینده.

وی همچنین خواستار برگزاری هر چه سریعتر گروه های دوستی پارلمانی امارات و ایران برای توسعه روابط پارلمانی شد.

قباش در پایان گفت: اکنون حجم مبادلات تجاری بین امارات و ایران بسیار چشمگیر شده است و امیدواریم در زمینه سایر پروژه ها نیز اقداماتی انجام دهند که به نفع دو کشور باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.