به گزارش رکنا، محمد باقر قالی باف رئیس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از آتش نشانان شهید پلاسکو که در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهرری برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد همه شهدا. به ویژه شهدای آتش نشان گفتند: از لیلة الرغائب و امشب از ماه رجب و شعبان برای ورود به ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو یادگار دفاع مقدس بود، گفت: من انصافاً در آن زمان تشبیه کردم هر چند فرق می کرد، رزمنده ای هر وقت از خانه خداحافظی می کند شروع به مبارزه می کند، شهدای آتش نشان. آنها نیز به همین ترتیب می جنگند و جان خود را مدیون این آتش نشان شهید هستند.

رئیس شورای اسلامی ادامه داد: ایثار فدای این عزیزان است زیرا در شرایطی که جنگ نیست و عزیزی در ماموریت نیست بلیت سفر در جیب آنهاست. این فداکاری امید، همدلی، شجاعت و اوج عقلانیت است.

قالیباف یادآور می شود: در آن زمان بین 3 تا 4 هزار نفر در ساختمان بودند، آتش نشان ها می توانستند پایین بروند اما آنها ماندند تا کسی در ساختمان باقی نماند و اگر می آمدند می توانستند در بین ما باشند. . حالا اما ماندند و به ما ایران و ایرانی ها را یاد دادند. ارزش مردن را دارد