افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

قالیباف: اصرار مجلس بر تصویب هرچه سریعتر لایحه حجاب/ ۲۵ روز است که برای پذیرش بار مالی این لایحه به دولت نامه نگاری می کنیم. هنوز پاسخی نداده اند/ تغییر مصوبات شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است

  • کد خبر : 189389
قالیباف: اصرار مجلس بر تصویب هرچه سریعتر لایحه حجاب/ ۲۵ روز است که برای پذیرش بار مالی این لایحه به دولت نامه نگاری می کنیم.  هنوز پاسخی نداده اند/ تغییر مصوبات شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات غضنفرآبادی درباره برخی اظهارات درباره لایحه عفاف و حجاب، تاکید کرد: نهایی شدن لایحه حجاب منوط به تصویب آن در دولت است که هنوز به تصویب نرسیده است و هر گونه تغییر در بندهایی توسط ولی فقیه صورت گرفته است. شورای با مشکلات یافت […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات غضنفرآبادی درباره برخی اظهارات درباره لایحه عفاف و حجاب، تاکید کرد: نهایی شدن لایحه حجاب منوط به تصویب آن در دولت است که هنوز به تصویب نرسیده است و هر گونه تغییر در بندهایی توسط ولی فقیه صورت گرفته است. شورای با مشکلات یافت نشد، غیرقانونی هستند.

به گزارش «انتکه»، موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 8 بهمن 1402) شورای اسلامی شهر با اشاره به ماده 22 آئین نامه داخلی شورا خطاب به قالیباف گفت: اتفاقاتی در شورایی که باید از آن شکایت کرد». مندی خودمان را اعلام کنیم. 2 نامه از معاونت حقوقی مجلس مبنی بر تایید تخلف کمیسیون قضایی و حقوقی منتشر شده و این اقدام بی سابقه است.

وی ادامه داد: مشخص نیست موضوعات تخصصی به چه دلیل منتشر می شود، منظورشان این است که دکتر قالیباف پیگیر لایحه عفاف و حجاب بوده است، اما کمیسیون قضایی و حقوقی به این موضوع توجهی نکرده است، اما اینطور نیست. ، شما و کمیسیون قضایی پیگیری های لازم را انجام می دهید، شما انجام دادید و نیازی به توضیح نیست.

نماینده مردم بم در مجلس یازدهم افزود: متأسفانه مجلس شورای اسلامی در جلسات حضور نداشتند و در جریان موضوع نیستند و به شورای نگهبان ارجاع دادیم و نیت ما خیر بود. و در نامه دوم که معاون حقوقی نیز توضیحات لازم را داد و شورای نگهبان به ماده 49 این لایحه اعتراض کرد و ما آن را اصلاح کردیم و همچنین ماده 47 را طبق ماده 49 اصلاح کردیم و درخواست ارسال کردیم. اصلاحاتی که کمیسیون در شورای نگهبان انجام داده است، زیرا برخی تصور می کنند مجلس نمی خواهد قبل از انتخابات قانون عفاف و حجاب را اجرا کند، اما اینطور نیست و ما از انتشار نامه های مذکور خودداری می کنیم. .شکایت می کنیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: مجلس بر تصویب هر چه سریعتر لایحه حجاب اصرار دارد و چند روز پیش هم گفتیم که کمیسیون و هیئت رئیسه به دنبال تصویب لایحه حجاب هستند اما ضمناً مشکلات متعددی وجود داشت، در کمیسیون قضایی حدود یک ماه طول کشید و به تأخیر افتاد، ثانیاً بیش از 25 روز است که برای درخواست ماده 75 (قبول بار مالی) به دولت نامه می نویسیم و هنوز نرسیده ایم. پاسخ دادند و ثالثاً تغییر مصوبات شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: با شورای نگهبان هم صحبت کردم که آنها هم تاکید کردند هرگونه تغییر در بندهای مصوب شورای نگهبان را غیرقانونی می دانند و قبول نمی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.