افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

قالیباف: اجرای بودجه و بی انضباطی ها باید به مردم گزارش شود/ لایحه بودجه 1404 باید بر اساس برنامه هفتم باشد.

  • کد خبر : 372525
قالیباف: اجرای بودجه و بی انضباطی ها باید به مردم گزارش شود/ لایحه بودجه 1404 باید بر اساس برنامه هفتم باشد.

به گزارش رکنا از دیوان محاسبات کشور، محمد باقر قالیباف وی امروز (دوشنبه – دوم اردیبهشت) در بیست و هشتمین جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات کشور، بار دیگر با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه معدن طبس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی برای ما دفاع مقدس بود، به این معنا […]

به گزارش رکنا از دیوان محاسبات کشور، محمد باقر قالیباف وی امروز (دوشنبه – دوم اردیبهشت) در بیست و هشتمین جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات کشور، بار دیگر با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه معدن طبس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی برای ما دفاع مقدس بود، به این معنا مقدس بود». که ما هرگز آغازگر جنگ نبودیم و در برابر تهاجم ناجوانمردانه از خود دفاع کردیم و این دفاع بر اساس ارزش ها و سنت های الهی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: امروز اگر می‌خواهیم از ارزش‌های دفاع مقدس و تجربیات آن در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی، زیست‌محیطی و اقتصادی استفاده کنیم، باید با همین ارزش‌ها ادامه دهیم. زیرا این ارزش ها برگرفته از مکتب قرآنی و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) است و توجه به این ارزش ها مشکلات را حل می کند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تذکر و یادآوری ارزش های اصیل دفاع مقدس است، تصریح کرد: اگر در هفته دفاع مقدس از این چفیه به عنوان نماد استفاده کنیم، در دفاع مقدس نیز این چفیه است. دارای 20 عملکرد از جمله نگهداری است. مسئولیت زندگی، آسایش و آسایش رزمندگان را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: روزی که جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد، نهایت ابزار جنگ در دست ما آتشی با برد 15 کیلومتر بود که در واقع چیزی نیست. حتی آتش ما جیره بندی شده بود و در زمان شروع عملیات برای هر اسلحه 70 گلوله بود. اما امروز به قدرت موشک هایی با برد 2000 کیلومتر و موشک های هدایت شونده دقیق دست یافته ایم. این دستاوردها حاصل همان ارزش هایی است که ما از آن دفاع کردیم و امروز نیز موظف به توجه به همان نظرات هستیم. و اعتقاد به موضوعات مختلف به ویژه مسائل اقتصادی.

رئیس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکرد بودجه و بی انضباطی ها باید به صورت شفاف و شفاف به مردم گزارش شود، گفت: این گزارش ها نقش بازدارندگی دارد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات گفت: بودجه سنواتی اگرچه بودجه دولت نامیده می شود اما این بودجه بودجه مردمی است و هر یک از تصمیمات مسئولان و نمایندگان ما بر زندگی مردم و همه چیز تاثیر می گذارد. جهان جامعه است و دیوان محاسبات مغز و چشم این امر است، این است که به حاکمیت ما جهت می دهد و در این صورت با شناخت نقاط قوت و ضعف سعی در بهبود آن خواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دیوان محاسبات کار سختی بر دوش دارند، یادآور شد: امروزه در بحث مالی شفافیت لازم وجود ندارد و مردم باید انحراف از بودجه را درک کنند که نقش مهمی ایفا خواهد کرد. نقش در پیشگیری از مشکلات دیگر البته در قانون گذاری باید دقت شود که قوانین امکان اجرا در نهادهای دولتی را داشته باشد.

وی یادآور شد: در صورت ارائه گزارش های تحلیلی بر اساس اعداد و ارقام که در دیوان محاسبات انجام می شود، این موضوعات در تصمیم گیری مسئولان کشور موثر خواهد بود و این گزارش های دقیق با اعداد و ارقام، تصمیم گیری را هدایت می کند. . به طوری که لازم نیست اسناد مالی را چاپ نکنید.

قالیباف با بیان اینکه تصمیم گیری صحیح کشور را به عدالت می کشاند، تصریح کرد: اولویت بندی به دلیل محدودیت منابع مهم است و اگر در این شرایط از منابع به درستی استفاده نکنیم بخشی از منابع ما هدر می رود. در این امر دولت، مجلس و دیوان محاسبات نقش اساسی در جلوگیری از اتلاف منابع بیت المال دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت برنامه هفتم توسعه افزود: برنامه 20 ساله کشور در سال آینده تکمیل می شود و تنها سند موجود در کشور برنامه هفتم توسعه است که با اجماع نمایندگان مجلس تدوین شده است. دولت، مجلس و نخبگان جامعه کشور و ما باید برای اجرای این طرح تلاش کنیم و از این نظر دیوان محاسبات نقش بسیار مهم و کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه بودجه ای که دولت می دهد باید بر اساس اولویت ها باشد، تصریح کرد: امسال در اولین سال اجرای برنامه هفتم توسعه قرار داریم و امسال نیز باید بر این اساس گزارش های دیوان محاسبات کشور تهیه شود. برنامه ریزی و نظارت لازم را انجام دهد. از سوی دیگر منابع معدن، نفت و سایر بخش ها باید کنترل شود و مسئولان دیوان محاسبات مرعوب مدیران مطمئن و قوی این نهاد نباشند.

قالیباف با بیان اینکه گاهی به جای دستگیری مدیران، مچ دست آنها را می زنیم، گفت: البته باید از مدیران قوی و قابل اعتماد حمایت کرد و با مدیران نالایق که بیت المال را هدر می دهند برخورد کرد.

رئیس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات باید مدیرانی را که زحمت کشیدند، امانت دار و شجاع بودند، معرفی و حمایت کند و در حین کار راهنمایی های لازم را به آنها ارائه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.