افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

قاسمی را ببینید: نتانیاهو می خواهد دوباره جهان را علیه ما بسیج کند/ می توانیم صبر استراتژیک داشته باشیم

  • کد خبر : 368458
قاسمی را ببینید: نتانیاهو می خواهد دوباره جهان را علیه ما بسیج کند/ می توانیم صبر استراتژیک داشته باشیم

به گزارش خبرآنلاین بهرام قاسمی در پاسخ به این سوال که انتقام شهادت اسماعیل هنیه در ایران چه پیامدهایی بر روابط بین الملل ما می تواند داشته باشد، گفت: رفتار رژیم اسراییل قطعا مورد قبول ایران نیست، اما در دنیای سیاست گاهی باید خرد و تدبیر را جایگزین رفتار احساسی کرد. در هیچ مقطعی از […]

به گزارش خبرآنلاین بهرام قاسمی در پاسخ به این سوال که انتقام شهادت اسماعیل هنیه در ایران چه پیامدهایی بر روابط بین الملل ما می تواند داشته باشد، گفت:

رفتار رژیم اسراییل قطعا مورد قبول ایران نیست، اما در دنیای سیاست گاهی باید خرد و تدبیر را جایگزین رفتار احساسی کرد. در هیچ مقطعی از تاریخ اسرائیل چنین بحران و وضعیتی وجود نداشته است. افکار عمومی عامل مهمی در این امر است. حتی آمریکا ابتدا افکار عمومی را در کشورهای بزرگ اروپایی برای اقدام علیه افغانستان و عراق ایجاد کرد و سپس اقدام نظامی کرد.

وی افزود: واکنش به اقدام انحرافی اسرائیل باید به گونه ای باشد که به رژیم اسرائیل که تحت فشار افکار عمومی جهان و وجدان های بیدار است، امتیازی قائل نشویم. تمام تلاش‌های اسرائیل در ماه‌های اخیر ناشی از فشارهایی است که از درون و بیرون به آن وارد شده است و این یک رویداد تاریخی است. آنها باید به حفظ فشار بر این دولت متجاوز ضد بشری کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر موضوع انتقام مطرح می شود باید با در نظر گرفتن همه زوایای انجام شود، گفت: ما باید عواقب اقدام خود را بسنجیم و ببینیم چه اقدامی می تواند به نفع بازماندگان مظلوم شهدای غزه باشد. ما باید این تفاوت های ظریف را در نظر بگیریم. ما نباید احساس کنیم که چون قدرت نظامی داریم و قدرت بسیار مهمی در منطقه هستیم، باید همه اقدامات را با ابزار نظامی انجام دهیم. با ادامه فشار جهانی بر اسرائیل، ما می توانیم صبر استراتژیک داشته باشیم. وقت داریم. ما نباید درگیر دسیسه ها و تله های اسرائیل شویم. نخست وزیر شورشی اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری نظامی واقعی کند و دوباره جهان را علیه ما بسیج کند. ما باید برعکس عمل کنیم. ما باید زمان بخریم. ادامه انتظار برای اسرائیل اشتباه نیست. البته این یک شمشیر دو لبه است. ما می توانیم شما را نگران نگه داریم، اما در عین حال بر وضعیت اقتصاد، بازارها و تحرکات خود تأثیر می گذاریم.

وی در پایان گفت: مطمئناً هر عملی می تواند عمل دیگری را به دنبال داشته باشد و به طور متوالی و ناخودآگاه وارد سناریویی می شویم که جهان بعد از کرونا به آن نیاز دارد. این به معنای بحران در خاورمیانه است.

311311

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.