افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

قادی در کنار ستاره های بزرگ لیگ حرفه ای عربستان؟

  • کد خبر : 184692
قادی در کنار ستاره های بزرگ لیگ حرفه ای عربستان؟

آفتاب نیوز: جواد نکونام به درستی معتقد است که استقلال در نیم فصل کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت و این تیم باید تقویت شود. وی بر این اساس فهرستی از بازیکنان مورد نظر خود را به مدیریت باشگاه استقلال ارائه کرد تا بتواند همه یا حداقل تعدادی از آنها را جذب کند، اما […]

آفتاب نیوز:

جواد نکونام به درستی معتقد است که استقلال در نیم فصل کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت و این تیم باید تقویت شود. وی بر این اساس فهرستی از بازیکنان مورد نظر خود را به مدیریت باشگاه استقلال ارائه کرد تا بتواند همه یا حداقل تعدادی از آنها را جذب کند، اما ناگفته نماند در چنین شرایطی خرید بازیکنان مذکور یک امر محسوب می شود. حرکت بسیار سختی است و تقریبا می توان با قطعیت گفت که تعداد قابل توجهی از این بازیکنان در دوره برگشت به استقلال نخواهند رسید، زیرا باشگاه های آنها رضایت خود را با بازیکنان فوق اعلام نکرده اند. از این حیث زمزمه هایی به گوش می رسید که استقلالی ها می خواهند زمینه را برای بازگشت مهدی قیدی فراهم کنند و این ملی پوش که این روزها در تیم ملی می درخشند را دوباره آبی پوش کنند. بله، شرایط مالی استقلال اجازه چنین حرکتی را به او نمی دهد.

رضایت نجومی

مهدی قیدی اگرچه در حال حاضر زیر نظر فرهاد مجیدی در تیم الاتحاد کلبا فوتبال بازی می کند، اما در واقع بازیکن تیم الاهلی امارات است. هنوز 30 ماه از قرارداد مهدی با الاهلی باقی مانده و اگر استقلال بخواهد او را جذب کند باید مبلغی نجومی برای دریافت رضایتنامه بپردازد چرا که طبق قانون فدراسیون فوتبال حالا بازیکنان ایرانی که لژیونر هستند نمی توانند. به عنوان بازیکن قرضی به تیم های ایرانی برمی گردند و باید رضایت نهایی آنها را بگیرند. با توجه به درخشش قائدی در جام ملت های آسیا و زمان قابل توجهی که از قرارداد او باقی مانده، ناگفته نماند که الاهلی مبلغ بسیار گزافی را برای رضایت نامه تعیین خواهد کرد و در چنین شرایطی استقلال بودجه لازم برای پرداخت را نخواهد داشت. مقدار مورد نظر حتی اگر بخواهید این کار را انجام دهید. آن طور که استقلالی ها می گویند، دقیقاً به همین دلیل است که جواد نکونام هنوز به طور جدی به مهدی قیدی فکر نکرده است، چرا که می داند حتی اگر نامش را به باشگاه بدهد و مذاکرات رسمی هم انجام شود، کار به جایی نمی رسد.

تغییر قوانین عربستان؟

اما این روزها شایعات دیگری درباره ملی پوش ایرانی به گوش می رسد. درخشش مهدی قائدی باعث شده تا برخی سایت های اماراتی مدعی تمایل باشگاه های عربستانی برای جذب این بازیکن شوند. باشگاه های عربستانی قطعا نگرانی مالی ندارند و رابطه آنها با همتایان اماراتی خود نیز بسیار مطلوب است، بنابراین اگر این موضوع صحت داشته باشد که مهدی قائدی توسط تیم هایی مانند الاتحاد، النصر و حتی الهلال زیر نظر گرفته می شود، آنها با مشکل مواجه خواهند شد. برای استخدام دائم یا قرض او پول نخواهند داشت اما یک موضوع حقوقی مشکل ایجاد می کند. مقامات عربستان برای فوتبالیست های ایرانی ویزای کار صادر نمی کنند و دقیقا به همین دلیل بود که مهدی شیری سال ها پیش نتوانست وارد لیگ حرفه ای عربستان شود. حتی در اوایل دهه 1980 شایعه ای مبنی بر جذب مهدی مهدوی کیا به سوی سعودی ها منتشر شد، اما دقیقاً به خاطر همین قانون، این موضوع هرگز جدی گرفته نشد. حال باید دید آیا قانون مذکور در عربستان تغییر می‌کند و اگر باشگاه‌های تاثیرگذار عربستانی مهدی قائدی ما را بخواهند به او اجازه کار می‌دهند یا ماجرا به همین شکل باقی می‌ماند؟ البته ما دوست داریم قائدی در جام ملت های آسیا بدرخشد و بعد به اروپا برود چرا که او شایسته بازی در قاره سبز است اما نمی توان کتمان کرد که تیم های عربی دستمزد فوق العاده ای به این جوان می دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.