افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
2

قاتل 18 ساله کرمانی پس از دو سال تلاش بخشیده شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 167873
قاتل 18 ساله کرمانی پس از دو سال تلاش بخشیده شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد امیر ابراهیمی صبح دوشنبه اظهار داشت: یکی از هفت خصلتی که جبرئیل می خواست یکی از فرزندان آدم باشد، صله رحم بین دو نفر است. وی افزود: بر اساس کلام پیامبر اکرم (ص) اصلاح و سازش در بین مسلمانان بزرگترین صدقه و صدقه برای انسان محسوب […]

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد امیر ابراهیمی صبح دوشنبه اظهار داشت: یکی از هفت خصلتی که جبرئیل می خواست یکی از فرزندان آدم باشد، صله رحم بین دو نفر است.

وی افزود: بر اساس کلام پیامبر اکرم (ص) اصلاح و سازش در بین مسلمانان بزرگترین صدقه و صدقه برای انسان محسوب می شود.

ابراهیمی تصریح کرد: اگر عموم جامعه قدر صلح و سازش و حیات بخشیدن به یک فرد اصلاح شده و توبه کننده را در پیشگاه خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش و ایثار و گذشت در جامعه رواج یابد قطعا بسیاری از جنایات از بین می رود. . جلوگیری شود.

معاون کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در این صورت جامعه به سمت آرامش پیش می رود و آثار روانی بعدی بر مردم کاهش می یابد.

ابراهیمی سپس به پرونده این نوجوان اشاره کرد و گفت: در سال 1400 بر اثر درگیری خانوادگی، نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را کشت.

وی ادامه داد: این مجرم پس از طی مراحل و تشریفات قانونی به قصاص نفس به جرم قتل عمد محکوم شد و قاتل در انتظار اجرای حکم قرار گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: با ورود موثر اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت و پس از جلسات متعدد سازش در مدت 2 سال، در نهایت اولیای دم از حقوق قانونی خود گذشتند.

معاون توسعه حل اختلاف قضایی استان کرمان تاکید کرد: اولیای دم با گذشت و فداکاری خالصانه رضایت کامل و بی قید و شرط خود را اعلام کردند و پرونده پس از 2 سال به سازش ختم شد.

ابراهیمی از زحمات کارکنان خدمات توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف بویژه کانون اصلاح و تربیت و همچنین اقدام انسان دوستانه خانواده متوفی قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: والدین دم با گذشت خود ضمن تقدیم جان انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش را در جامعه فراهم کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.