افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

قاتل مشهدی که در ۱۴ سالگی دوستش را کشت، دوست دیگرش را هم کشت!

  • کد خبر : 402746
قاتل مشهدی که در ۱۴ سالگی دوستش را کشت، دوست دیگرش را هم کشت!

به گزارش ساعت 9 صبح؛ ماجرای هولناک این متهم خطرناک تحت تعقیب شعبه اول دادسرای و انقلاب مشهد از نیمه دوم سال 97 زمانی آغاز شد که نیروهای امدادی جسد خونین مردی 45 ساله را پیدا کردند. موسوم به «اسماعیل ک» از جلو خانه ای در منطقه خواجه ربیع مشهد به مرکز درمانی منتقل شد […]

به گزارش ساعت 9 صبح؛ ماجرای هولناک این متهم خطرناک تحت تعقیب شعبه اول دادسرای و انقلاب مشهد از نیمه دوم سال 97 زمانی آغاز شد که نیروهای امدادی جسد خونین مردی 45 ساله را پیدا کردند. موسوم به «اسماعیل ک» از جلو خانه ای در منطقه خواجه ربیع مشهد به مرکز درمانی منتقل شد اما تلاش کادر درمانی بیمارستان شهید هاشمی نژاد برای نجات وی از مرگ بی نتیجه ماند و فرد مجروح بر اثر اصابت چاقو در نقاط حیاتی بدن جان باخت.

طولی نکشید که با حضور قاضی کاظم میرزایی – قاضی زمان قتل آمادمشهد – تحقیقات قضایی در محل حادثه آغاز شد و مشخص شد جوانی به نام “ناصر دبلیو” با ضربات چاقو وی را مجروح کرده و متواری شده است. مکان

به همین دلیل تحقیقات پلیسی با دستورات ویژه و راهنمایی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای مشهد وارد مرحله جدیدی شد و مشخصات متهمان قتل فراری در اختیار نیروهای انتظامی و مراکز تخصصی پلیس آگاهی قرار گرفت. اما مدتی بعد مشاهدات اطلاعاتی نشان داد که متهم 29 ساله به افغانستان فرار کرده است.

در حالی که اقدامات قانونی برای دستگیری وی در افغانستان ادامه داشت، کارآگاهان پلیس آگاهی به سرنخ هایی دست یافتند که حاکی از بازگشت متهم فراری متهم به قتل به کشور است.

از این رو، گروهی از افسران زبده پلیس آگاهی با دستور سرهنگ محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس آگاهی مشهد، به رصد اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه دادند تا این که این متهم فراری به صورت غیابی در خراسان رضوی به اعدام محکوم شد دادگاه کیفری در شهر بومهن بود و با مشخصات نادرست به کار گرفته شد.

با این سرنخ مهم، کارآگاهان بلافاصله به بومهن شتافتند و محکوم به اعدام را دستگیر کردند.

او با زندانی فراری صحبت کرد.

اسمت چیه

ناصر وی.

چند سالته

من متولد اسفند 1347 هستم.

سواد داری؟

تا کلاس پنجم درس خواندم.

اهل کجایی

من اهل مشهد هستم و در خیابان دریا دوم زندگی می کردم.

شغل پدرت چیست؟

او بانی ساختمان بود، اما حدود 2 سال پیش زمانی که من فراری بودم از دنیا رفت.

بعد از ترک مدرسه چه کردید؟

یکی از همسایه های ما در خیابان دوم دریا مشهد استاد گچ کار ساختمان ما بود. من از نوجوانی با او کار می کردم و گاهی هم در یک کارگاه خیاطی در میدان 17 شهریور مشهد کار می کرد.

آیا سابقه کیفری دارید؟

آره 5 سال در زندان بودم و بعد 10 سال در تبعید تعلیقی بودم.

به چه جرمی

قتل! وقتی 14 سالم بود یکی از دوستانم را با چاقو کشتم!

در مورد پرونده قتل یکی از دوستان بیشتر توضیح می دهید؟

سال 1982 بود. من حدودا 13 یا 14 ساله بودم. آن روز، با یکی از پسرانمان در محله خیابان میتهم در شمال نشسته بودیم که شوخی ما باعث دعوا شد. او به من فحاشی کرد، بلافاصله چاقو را بیرون آوردم و ضربه ای به او زدم و بعد که در بیمارستان فوت کرد به جرم قتل عمد دستگیر و با دستور قضایی به کانون اصلاح و تربیت منتقل شدم.

چه شد که آزادت کردند؟

به خاطر این قتل، 5 سال مجازات را تحمل کردم تا اینکه پدرم خانه اش را فروخت و 180 میلیون تومان پرداخت کرد و سرانجام رضایت خانواده مقتول را گرفت و در سال 1366 آزاد شد.

بعد از آزادی چه کردی؟

چندین ماه سرگردان بودم، اما بعد تصمیم گرفتم خدمت سربازی را انجام دهم. به همین دلیل به آموزشگاه خراسان شمالی رفتم و در کلانتری سجاد مشهد به خدمت ادامه دادم تا اینکه پس از 19 ماه خدمت سربازی ام تمام شد و مشغول به کار در بازار کار شدم.

آیا دوباره به همان شغل گچ کاری برگشتید؟

نه! در منطقه خواجه ربیعی انباری برای خرید و فروش ضایعات ایجاد کردم که درآمد خوبی داشت.

متاهل است

آره من در سال 91 ازدواج کردم.

چطور با همسرت آشنا شدی؟

من او را نمی شناختم. خاله همسایه ما بود که با مادرم صحبت کرده بود. اینطوری ازدواج کردم و بعد از 16 ماه نامزدی مراسم عقد گذاشتیم.

بچه داری؟

من 4 دختر و پسر دارم که پسر بزرگم 12 ساله و کوچکترینم دختر 3 ساله ام است.

قتل دوم چگونه رخ داد؟

چند نفر در انبار ضایعات من کار می کردند و یک روز متوجه شدم که شخصی با اسلحه شوکر به پدرم زده است. با یکی از کارگران زباله گرد به محل سکونتش رفتم که دیدم طرف مقابل با چوب و چماق شیشه های خانه پدرم را شکسته و او را کتک زده اند. من هم درگیر شدم و با چاقو به گردن مرد 45 ساله ای که از خانه خارج شده بود زدم.

پشیمانی؟

اتفاق افتاد؛ من قصد کشتن نداشتم

چرا فرار کردی؟

زیرا از جمله احکامی که او داشت، تبعید تعلیقی به مدت 10 سال بود که هنوز چند ماه تا پایان دوره تعلیق باقی مانده بود.

بعد از قتل چه کردی؟

عصر از مرز تربت جام به افغانستان رفتم و در آنجا راننده یدک کش شدم.

ریشه این همه جنایت را چه می دانید؟

نمی دانم! من فکر می کنم ریشه این بدبختی و زندگی من است.

یعنی غرور را عامل آن نمی دانید؟

غرور نیز نقش مهمی در ارتکاب قتل دارد، اما تنها چیز نیست. وقتی یک جوان اشتباه می کند و تنبیه می شود، مجبور نیست دوباره دعوا کند، اما من دنبال کسی هستم که برای چند نفر یک نفر را کشته است. دلار باید به زندگیم ادامه بدم . .

چرا به پلیس گزارش ندادی؟

من می خواستم پسرم 14 ساله شود تا من حاضر شوم! حالا اگر دوستان بچه هایتان در مدرسه یا محله پدرتان را به خاطر قاتل بودن سرزنش کنند، چه احساسی خواهند داشت؟

نمی دانم! آنها هم خدا را دارند!

در زمانی که شما فراری بودید خانواده شما چگونه زندگی می کردند؟

آنها با حقوق بازنشستگی پدرم و یارانه دولت زندگی می کنند.

چند برادر و خواهر دارید؟

4 خواهر دارم اما با فوت برادرم تک پسر شدم!

چرا برادرت مرد؟

او از من بزرگتر بود. 3 روز به مراسم عقدش مانده بود که با چند نفر از اقوام من سر کار رفت و او را به داخل چاه آب انداختند. چون بالای چاه کنار چاه به سرش میله آهنی خورده بود و خونریزی داشت. بعد از آن یکی از اقوامم ۶ ماه در زندان بود که پدرم موافقت کرد.

به افرادی که احتمال ارتکاب چنین جنایتی را دارند چه توصیه ای می کنید؟

نصیحت بی فایده است! اگر از چاقو نمی ترسی! نصیحت تو نتیجه ای ندارد و روزی سرنوشت مرا خواهند یافت و دیگر دیر خواهد شد. فقط باید از چاقو بترسند و هرگز برای خودنمایی و مغرور آن را در جیب خود نگذارند تا مثلا دیگران به حساب آنها بیفتند! عاقبت چاقوکشی هم قابل تصور نیست چون وقتی حکم اعدامت را می دهند من اشتباه کردم راه دیگری نیست!


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.