افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

قاتل اعدامی پس از خروج از زندان به سر باند سارق مسلح شد / در مشهد به تورهای شکار حمله می کردند + عکس

  • کد خبر : 170599
قاتل اعدامی پس از خروج از زندان به سر باند سارق مسلح شد / در مشهد به تورهای شکار حمله می کردند + عکس

به گزارش رکنا، پس از چند حادثه چوب تحقیقات تخصصی گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی از مراکز بازی های رایانه ای در حاشیه شهر مشهد که توسط اعضای یک باند خطرناک اداره می شد، آغاز کردند. تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان داد اولین سرقت های مسلحانه توسط سارقان نقابدار شهریور ماه گذشته زمانی رخ […]

به گزارش رکنا، پس از چند حادثه چوب تحقیقات تخصصی گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی از مراکز بازی های رایانه ای در حاشیه شهر مشهد که توسط اعضای یک باند خطرناک اداره می شد، آغاز کردند. تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان داد اولین سرقت های مسلحانه توسط سارقان نقابدار شهریور ماه گذشته زمانی رخ داد که چند جوان در حال انجام بازی های رایانه ای در شهرستان مهرگان بودند که ناگهان 4 جوان موتورسیکلت سوار با سلاح های وینچستر وارد مرکز بازی های رایانه ای شدند. دست ها. و تمام اموال را گرفت. یک ماه بیشتر از این حادثه نگذشته بود که دومین سرقت مسلحانه در خیابان رسالت پلاک 151 رخ داد اما این بار سارقان مسلح نقابدار از یک دستگاه پژو 405 استفاده کردند.

در نیمه های شب آنها وارد مرکز بازی های رایانه ای شدند، زمانی که چندین مشتری از ترس می لرزیدند. سارقان مسلح آنها با چاقو و برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر به اپراتور گیم نت حمله کردند و سر او را شکستند و همزمان گوشی را به زور از یکی از مشتریان گرفتند. بررسی پرونده سرقت مسلحانه نیز حاکی از آن بود که سومین سرقت توسط اعضای این باند خطرناک در روز روشن رخ داده و این بار به یکی از مراکز بازی های رایانه ای در بلوار طبرسی شمالی 21 وارد شده و مجددا گوشی مشتریان را به سرقت برده اند. .

ماجرای سرقت های مسلحانه زمانی رنگ سریالی به خود گرفت که رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی دستورات ویژه ای برای پیگیری پرونده مذکور صادر کرد.

به این ترتیب گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت های مسلحانه با فرماندهی مستقیم سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) تحقیقات کارشناسی در این خصوص انجام دادند و روش های نظارتی را به بحث کارشناسی واگذار کردند. تحلیل کارآگاهان که با تجربه سرهنگ شفیع زاده همراه بود به نتایج مشاهدات اطلاعاتی در فضای مجازی رسید؛ زیرا بررسی های اولیه کارآگاهان نشان می داد که چند روز پس از هر سرقت مسلحانه، بازی های رایانه ای در سایت های واسطه ای مانند دیوار به فروش می رسید. آن زمان بود که عملیات کارآگاهان بر نظارت بر سایت های واسطه متمرکز شد. آنها سرنخ هایی از اعلام فروش PS4 دریافت کردند. تعقیب و گریز محتاطانه و سرزده کارآگاهان، دامنه تحقیقات را به مالخری در بلوار حر مشهد کشاند به طوری که کارآگاهان با شناسایی یک مالخری حرفه ای، خارجی به نام «سعید-ر» که در ظاهر یک باند سرقت خطرناک را هدایت می کرد. فروش محصولات فرهنگی و بلافاصله شروع به خرید کرد. فروش اموال مسروقه به سارقان در سایت میانجیگری فضای مجازی.

چوب

با کسب دستورات محرمانه قضایی از قاضی حسینی (قاضی شعبه 408 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و انقلاب)، کارآگاهان برای دستگیری این سارق حرفه ای وارد عمل شده و وی را در حالی که در حال افشای سرنخ هایی از مخفیگاه سارقان مسلح به پلیس بود دستگیر کردند. . این تبعه خارجی مالخر که حتی مکان ها و مراکز سرقت سارقان مسلح را شناسایی کرده بود، با دادن آدرس این مراکز، پرده سرقت های مسلحانه در مشهد را برداشته و مخفیگاه یکی از سارقان خطرناک را به کارآگاهان نشان داد. طولی نکشید که گروهی از افسران زبده اداره مبارزه با سرقت های مسلحانه خود را به شهرستان مهرگان رساندند اما سارق مسلح در مخفیگاهش پیدا نشد تا اینکه در تحقیقات بیشتر مشخص شد وی برای تفریح ​​به بوشهر رفته است. و اکنون به مشهد برگردید. او در حال رانندگی به سمت آزادراه باغچه بود که با ورودش به مشهد، کارآگاهان او را دستگیر کردند. وقتی این متهم خطرناک 32 ساله به کلانتری آورده شد، مشخص شد وی “محراب – ب” نام دارد و حدود 2 سال پیش از حلق آویز به خانه بازگشته است. تحقیقات کارآگاهان نشان داد سارق مسلح مذکور در سال 1388 به ارتکاب جرم قتل متهم شده است. انتقام گرفتن نفس محکوم شد، اما پدر و مادرش او را بخشیدند. محراب پس از آزادی از زندان با سارق باتجربه دیگری به نام ابراهیم یک باند سرقت مسلحانه تشکیل داد و با همکاری سایر دوستانش شروع به سرقت از مراکز بازی های رایانه ای کردند. به همین دلیل، کارآگاهان به سراغ ابراهیم در منطقه پنجتون مشهد رفتند و در یک عملیات غافلگیرانه او را در حالی دستگیر کردند که اسلحه وینچستر در داخل حمام پشت بام خانه همسایگانش کشف شد.

چوب

کارآگاهان همچنین خودرو پژو 405 مورد استفاده سارقان مسلح را در مخفیگاه خود شناسایی و به پلیس آگاهی تحویل دادند. از سوی دیگر، در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که ابراهیم یکی دیگر از اعضای این باند مخوف، دارای سابقه سارق است که پس از گذشت چندین سال از اجرای حکم به جرم سرقت با دستبند الکترونیکی از زندان آزاد شد اما پس از گذراندن دوران خدمت محکومیت خود را اعلام کرد و پس از برداشتن غل و زنجیر الکترونیکی از پایش، به سرقت مسلحانه بازگشت.

از آنجایی که سارقان مسلح خطرناک هنگام ورود به مراکز بازی های رایانه ای از ماسک و کلاه استفاده می کردند، به باند کلاه بردار معروف شدند و تلاش کارآگاهان اداره اطلاعات پلیس برای دستگیری سایر اعضای باند هتر این باند همچنان ادامه دارد.

سید خلیل سجادپور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.