افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

فیلم عملیات چشمگیر هلال احمر برای جست و جوی 3 کوهنورد گرفتار در بهمن ارتفاعات رندوله + جزئیات

  • کد خبر : 179321
فیلم عملیات چشمگیر هلال احمر برای جست و جوی 3 کوهنورد گرفتار در بهمن ارتفاعات رندوله + جزئیات

به گزارش رکنا، ساعت 12 ظهر جمعه اهالی اشنویه در تماس با هلال احمر از ریزش بهمن در ارتفاعات راندوله این شهرستان و احتمال حضور برخی کوهنوردان در مسیر صعود خبر دادند. تیم های اورژانس شهرستان اشنویه بلافاصله به محل حادثه شتافتند. بهمن بود و مشخص شد که ساعتی قبل از سقوط بهمن تیمی 5 […]

به گزارش رکنا، ساعت 12 ظهر جمعه اهالی اشنویه در تماس با هلال احمر از ریزش بهمن در ارتفاعات راندوله این شهرستان و احتمال حضور برخی کوهنوردان در مسیر صعود خبر دادند. تیم های اورژانس شهرستان اشنویه بلافاصله به محل حادثه شتافتند. بهمن بود و مشخص شد که ساعتی قبل از سقوط بهمن تیمی 5 نفره از کوهنوردان نقده در حال بازگشت از قله بودند که خبری از آنها نیست و به احتمال زیاد در بهمن گرفتار شده اند.

با اعلام درخواست کمک، تیم های امداد و نجات کوهستان ارومیه و نقده راهی ارتفاعات محل سقوط بهمن شدند. بررسی های اولیه امدادگران حاکی از آن بود که کوهنوردان هنگام وقوع حادثه در دره بهمن رندوله محبوس بوده و همگی در بهمن گرفتار شده اند. عملیات امداد و نجات بلافاصله توسط تیم های امدادی هلال احمر و تیم هایی از کوهنوردان داوطلب آغاز شد.

هنوز سه ساعت از شروع جستجو نگذشته بود که 2 کوهنورد پایین بهمن شناسایی و از زیر برف بیرون کشیده شدند و مشخص شد که هنوز زنده هستند. امدادگران این دو کوهنورد را به پای ارتفاعات رسانده و با آمبولانس به بیمارستان نبی اکرم (ص) اشنویه منتقل کردند. با تاریک شدن هوا و بارش برف و کولاک، عملیات جستجو برای یافتن 3 کوهنورد مفقود شده متوقف و به دلیل خطر جانی برای امدادگران به روز شنبه موکول شد. صبح روز شنبه 50 امدادگر و داوطلب در قالب 4 تیم جستجو و تیم های امداد و نجات عازم ارتفاعات محل شدند. بهمن رفت و آنها شروع به جستجو کردند.

یکی از تیم ها پس از 6 ساعت جستجو موفق به یافتن کیف و تجهیزات امدادگران شد که امید به یافتن آنها را افزایش داد. با نزدیک شدن به غروب خورشید اثری از سه کوهنورد پیدا نشد و عملیات متوقف شد تا اینکه جستجو در صبح روز سوم از سر گرفته شد. به دلیل بدی آب و هوا، عملیات جستجو در روزهای یکشنبه تا دیروز متوقف شد.

صبح امروز با بهبود وضعیت جوی عملیات جست و جو آغاز و جزئیات آن اعلام شد.

منطقه ریزش بهمن در حال حاضر به شدت تحت تأثیر آب و هوا است و تهدیدات زیادی تیم امداد را تهدید می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.