افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

فوری؛ عرضه برنج وارداتی از کیلویی 35 به 55 هزار تومان رسید

  • کد خبر : 111607
فوری؛  عرضه برنج وارداتی از کیلویی 35 به 55 هزار تومان رسید

به گزارش رکنا، چندی پیش رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از عرضه خبر داد برنج هندی شرکت بازرگانی دولتی به دولت ابلاغ کرد و تاکید کرد که برنج ایرانی و وارداتی در بازار زیاد است و بازار در ثبات و آرامش کامل است. رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اعلام کرد برنج […]

به گزارش رکنا، چندی پیش رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از عرضه خبر داد برنج هندی شرکت بازرگانی دولتی به دولت ابلاغ کرد و تاکید کرد که برنج ایرانی و وارداتی در بازار زیاد است و بازار در ثبات و آرامش کامل است.

رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اعلام کرد برنج هندی وارداتی که شرکت بازرگانی دولتی به بازار عرضه کرده است با قیمت 33 هزار تومان به دست بانک ها می رسد و با قیمت 34 هزار تومان و در نهایت به قیمت 35 بین عمده فروشان توزیع می شود. هزار تومان و به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد.

به گفته وی، برنج های وارداتی موجود در بازار به صورت عمده بین 36 تا 58 هزار تومان به فروش می رسد و در خرده فروشی ها با سود بین 15 تا 20 درصد به مردم عرضه می شود.

مشارکت 71 درصدی انجمن واردکنندگان در واردات برنج

همچنین برنج پاکستانی در دو مدل در بازار موجود است، برنج باسماتی پاکستانی 386 از 33 هزار تومان تا 39 هزار تومان و نوع دیگر برنج پاکستانی که برنج سوپر باسماتی است در عمده فروشان از 49 هزار تا 55 هزار و برنج ایرانی در ارقام پرمحصول مانند ندا شیرودی از 38 هزار تومان و قیمت عمده بهترین رقم برنج ایرانی که هاشمی گیلان است 95 هزار تا 100 هزار تومان است.

بخش خصوصی انواع برنج وارداتی را با قیمت و کیفیت مناسب در بازار عرضه می کند و فعالان بازار از ثبات و آرامش بازار برنج و از سوی دیگر با ورود بخش خصوصی به خرید و توزیع برنج ایرانی خبر می دهند. ، قیمت ها تعدیل می شود و نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا بازاری برای دومین محصول استراتژیک غذایی کشور وجود ندارد.

شرکت بازرگانی دولتی موظف است بر اساس ماموریت‌های قانونی، ذخایر برنج کشور را خریداری و نگهداری کند تا در مواقع بحرانی آن را آزاد کند و اجازه ندهد بازار کشور با محدودیت و کاهش عرضه مواجه شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.