افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

فواید برهنه خوابیدن برای سلامتی

  • کد خبر : 198820
فواید برهنه خوابیدن برای سلامتی

به گزارش بارنا؛ برای خواب چی میپوشی؟ با همین لباس می خوابی؟ آیا پیژامه خاصی دارید یا برهنه می خوابید؟ امروزه بسیاری از کارشناسان فواید برهنه خوابیدن را برجسته می کنند و می گویند اگر بدون لباس بخوابید بهتر می خوابید. 1. بهبود کیفیت خواب دمای بدن ما با تغییر روز و شب تغییر می […]

به گزارش بارنا؛ برای خواب چی میپوشی؟ با همین لباس می خوابی؟ آیا پیژامه خاصی دارید یا برهنه می خوابید؟ امروزه بسیاری از کارشناسان فواید برهنه خوابیدن را برجسته می کنند و می گویند اگر بدون لباس بخوابید بهتر می خوابید.

1. بهبود کیفیت خواب

دمای بدن ما با تغییر روز و شب تغییر می کند. طبق تحقیقات، الگوهای تغییر دمای بدن در طول روز و شب متفاوت است. با نزدیک شدن به پایان روز، بدن ما ملاتونین تولید می کند و دمای بدن کاهش می یابد. کاهش دمای بدن در طول شب ادامه دارد. محققان می گویند دمای مطلوب اتاق خواب 16 تا 21 درجه است و هر چه دما بالاتر باشد، کیفیت خواب پایین می آید.

بدن ما برای هوشیاری در طول روز و مبارزه با بیماری های مختلف به خواب عمیق نیاز دارد. اگر دمای بدن شما بالا باشد، دیرتر به خواب خواهید رفت. شما زود از خواب بیدار می شوید و خوابتان عمیق نیست. محققان تأثیر مستقیم برهنه خوابیدن بر کیفیت خواب شبانه را بررسی نکرده‌اند، اما بی‌خوابی و دمای پوست را مرتبط می‌دانند. بر اساس تحقیقات موثق، کسانی که از بی خوابی رنج می برند دمای بدنشان بسیار بالاتر از کسانی است که زیاد می خوابند و به همین دلیل برخی از افراد ترجیح می دهند برهنه بخوابند تا دمای بدنشان پایین بیاید و خواب عمیق تری داشته باشند.

2. افزایش سلامت جسمانی

خواب کافی احتمال افزایش وزن را کاهش می دهد. طبق تحقیقات، بزرگسالانی که کمتر از 5 ساعت در شب می خوابند، بیشتر از افرادی که حداقل 7 ساعت می خوابند، در معرض چاقی قرار دارند. هنگامی که دمای بدن کاهش می یابد، بدن متابولیسم سریع تری دارد و چربی قهوه ای تولید می کند. این چربی با تنظیم دما بدن را گرم نگه می دارد. چربی قهوه ای نوعی چربی است که بدن ما با سوزاندن قند خون و چربی سفید ذخیره شده تولید می کند، بنابراین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی و دیابت را کاهش می دهد. کارشناسان می گویند اگر دمای بدن شما در شب کمتر باشد، این چربی تولید می شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

علاوه بر این، پزشکان معتقدند که خواب کافی و عمیق خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و افسردگی را کاهش می دهد، سیستم ایمنی را تقویت می کند، تمرکز را تقویت می کند و توانایی حل مسئله را بهبود می بخشد و بهره وری را در طول روز افزایش می دهد. وقتی بدن به خواب عمیق فرو می رود، مغز پروتئین های سمی را دفع می کند. برخی از این پروتئین های سمی عامل اصلی بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل هستند.

همانطور که گفتیم، خواب کافی تاثیر زیادی بر سلامت جسمانی شما دارد، بنابراین اگر برهنه خوابیدن به شما کمک می کند عمیق تر و طولانی تر بخوابید، باید آن را امتحان کنید.

3. بهداشت جنسی

برهنه خوابیدن از رشد باکتری های واژن جلوگیری می کند. باکتری های موجود در واژن باعث عفونت قارچی می شوند و با تحریک غشای مخاطی واژن باعث درد و خارش می شوند. مهم ترین عامل برای رشد این باکتری ها گردش ناکافی هوا است. هنگام پوشیدن لباس زیر تنگ با الیاف مصنوعی، گردش هوا محدود می شود و احتمال بیماری های عفونی افزایش می یابد. به همین دلیل، محققان می گویند بهتر است لباس زیر تنگ و نامناسب نپوشید یا برهنه نخوابید.

4. سلامت پوست

هنوز تحقیقات مستقیمی در مورد تأثیر برهنه خوابیدن بر روی پوست صورت نگرفته است، اما کارشناسان می گویند خواب بدون لباس ظاهر پوست را بهبود می بخشد. خواب کافی باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن می شود و بر سلامت و ظاهر پوست تاثیر می گذارد. زمانی که خسته هستید و به اندازه کافی نمی خوابید، پوست شما بیشتر مستعد چین و چروک، افتادگی و التهاب است و سیاهی زیر چشم افزایش می یابد. علاوه بر این، کمبود خواب توانایی پوست را برای التیام زخم ها از بین می برد. طبق تحقیقات، برهنه خوابیدن کیفیت خواب شما را افزایش می دهد و در نتیجه سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. خواب طولانی و آرام به پوست زمان می‌دهد تا زخم‌ها، جوش‌ها و التهاب‌ها را ترمیم کند. در نتیجه صورت شما زیباتر و شاداب تر می شود.

5. بهبود باروری مردان

برهنه خوابیدن می تواند تاثیر مثبتی بر باروری مردان داشته باشد. طبق مطالعات انجام شده پوشیدن لباس زیر تنگ باعث افزایش دمای بیضه ها و در نتیجه کاهش تعداد اسپرم ها و توانایی حرکت آنها می شود. به همین دلیل، پزشکان توصیه می کنند که مردان به جای لباس زیر تنگ، شلوارک گشاد و گشاد بپوشند. علاوه بر این، طبق تحقیقات، خنک شدن کیسه بیضه نقش مهمی در سلامت و تحرک اسپرم دارد. وقتی برهنه می‌خوابید، دمای بدنتان پایین‌تر است و هوا بیشتر جریان می‌یابد. این مشکل می تواند باروری مردان را افزایش دهد.

6. بهبود روابط و عزت نفس.

یکی دیگر از فواید برهنه خوابیدن احساس رضایت و بهبود رابطه است. زوج هایی که تماس پوست به پوست بیشتری دارند احساس نزدیکی و اضطراب کمتری دارند. تماس با پوست باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود. این هورمون احساس شادی، امنیت و عشق را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد. علاوه بر این، کسانی که برهنه می‌خوابند بیشتر با شریک عاشقانه خود رابطه جنسی دارند و این یکی دیگر از مزایای برهنه خوابیدن است.

کارشناسان می گویند برهنه خوابیدن علاوه بر کاهش استرس، به شما کمک می کند تا احساس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشید، زیرا در یک محیط آرام و بدون قضاوت، بدن خود و همسرتان را می بینید و احساس می کنید همان طور که هستید پذیرفته شده اید، که نتیجه آن احساس رضایت و عزت نفس افزایش می یابد.

نکاتی برای شروع برهنه خوابیدن

ما از فواید برهنه خوابیدن صحبت می کنیم، اما نباید فراموش کنیم که برهنه خوابیدن عادتی است که شاید برای همه مناسب نباشد. اگر هرگز بدون لباس نخوابیده اید، قبل از شروع باید به چند نکته توجه کنید.

1. بهداشت اتاق خواب

قبل از خوابیدن برهنه، مطمئن شوید که یک تخت راحت دارید. زمانی که بدون لباس می خوابید، پوست شما مستقیماً با ملافه تماس دارد، بنابراین بهتر است ملافه های با کیفیت و سازگار با پوست خود تهیه کنید و بتوانید به صورت دوره ای آن را تعویض کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم قبل از خواب دوش بگیرید تا ملحفه هایتان زود کثیف نشود.

2. مرحله به مرحله شروع کنید

کارشناسان می گویند کم کم باید عادت برهنه خوابیدن را در برنامه زندگی خود قرار دهید. ابتدا با شریک عاشقانه خود در این مورد صحبت کنید و از او بخواهید که شما را در این سفر همراهی کند. چند شب اول با لباس زیر بخوابید تا بدن و ذهن شما به محیط جدید عادت کند. وقتی به اندازه کافی احساس آرامش و امنیت کردید، کاملا برهنه بخوابید. اگر در خواب راه می روید، هم اتاقی دارید، یا احساس ناراحتی می کنید که برهنه بخوابید، نیازی به ادامه دادن نیست.

3. تنظیم دمای اتاق

دمای اتاق تاثیر بسزایی بر کیفیت خواب دارد. به گفته کارشناسان، دمای ایده آل در اتاق خواب 16 تا 21 درجه سانتیگراد است. دمای اتاق خود را در این محدوده تنظیم کنید تا احساس خوبی داشته باشید. سرمای زیاد خواب طبیعی را مختل می کند و می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش دهد. بهتر است چند بالش و پتو کنار خود بگذارید تا هنگام خواب سرد نشوید.

آخرین کلمه

برهنه خوابیدن تجربه ای است که تاثیرات زیادی در زندگی شما دارد. از بهبود کیفیت خواب و سلامت جسمانی تا افزایش باروری و احساس صمیمیت بین زوجین. لباس باعث افزایش دمای بدن می شود و افزایش دما چرخه طبیعی خواب را مختل می کند. سپس شاید وقت آن رسیده است که سعی کنید برهنه بخوابید و از وضعیت طبیعی بدن خود لذت ببرید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.