افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

فواید برتر ورزش (و اینکه چقدر باید انجام دهید)

  • کد خبر : 9645
فواید برتر ورزش (و اینکه چقدر باید انجام دهید)

نوشته شده توسط کریستین یو بررسی شده توسط Tyler Wheeler, MD در 19 دسامبر 2022 همیشه آن را می شنوید: ورزش یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. Gene Shirokobrod، DPT، یکی از بنیانگذاران Recharge در Ellicott City، MD، می گوید: “این نزدیکترین چیزی است که ما به […]


بررسی شده توسط Tyler Wheeler, MD در 19 دسامبر 2022

همیشه آن را می شنوید: ورزش یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. Gene Shirokobrod، DPT، یکی از بنیانگذاران Recharge در Ellicott City، MD، می گوید: “این نزدیکترین چیزی است که ما به یک داروی معجزه آسا داریم.” فواید قابل توجه و عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

این فواید بسیار فراتر از بدن فیزیکی شماست. ورزش می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، به شما کمک کند بهتر بخوابید، و بدن شما را به آرامی حفظ کند، نه اینکه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

چقدر طول می کشد؟ برای بزرگسالان، متخصصان حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​در هفته (که می‌توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید تقسیم کنید، مانند 30 دقیقه در روز 5 روز در هفته) و 2 روز تمرینات قدرتی را توصیه می‌کنند.

شما مجبور نیستید مقدار مشخصی وزنه بردارید یا تعداد مایل مشخصی بدوید. و اگر اکنون فعال نیستید، به آرامی شروع کنید.

«مقداری کمی برای شروع و ایجاد عادات خوب بسیار مفید است. مارک هاچینسون، MD، رئیس کالج آمریکایی بنیاد پزشکی ورزشی می گوید: این تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

در اینجا 9 مورد از مزایای اصلی ورزش آورده شده است.

این شما را مقاوم می کند

ورزش برای ساختن و حفظ استخوان ها و ماهیچه های قوی بسیار مهم است. به طور معمول، شما در 40 سالگی شروع به از دست دادن توده استخوانی می کنید و بیش از نیمی از آمریکایی های بالای 50 سال به پوکی استخوان مبتلا هستند، وضعیتی که در آن استخوان های شما ضعیف و شکننده می شوند.

شیروکوبرود می گوید که ورزش، به ویژه ورزش های تحمل وزن، با زوال طبیعی تراکم استخوان مقابله می کند. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی سریع، دویدن، و تمرینات مقاومتی استخوان‌ها و مفاصل شما را بارگذاری می‌کنند و آن‌ها را مجبور به بازسازی می‌کنند.

توده عضلانی بعد از 30 سالگی نیز شروع به کاهش می کند. اما شیروکبرد می گوید که این یک نتیجه قطعی نیست. یک برنامه تمرین قدرتی که به تدریج پیشرفت می کند، همراه با دریافت پروتئین با کیفیت کافی، می تواند این کاهش را جبران کند.

سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

قلب شما یک ماهیچه است و جای تعجب نیست که فعالیت بدنی در سلامت قلب و عروق نقش داشته باشد. به عنوان مثال، ورزش مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا، تغییرات ضربان قلب را بهبود می بخشد، یعنی تفاوت زمان بین ضربان قلب شما. اغلب به عنوان نشانگر عملکرد سیستم قلبی عروقی شما استفاده می شود. تنوع بیشتر به این معنی است که قلب شما به راحتی می تواند برای سازگاری با موقعیت های مختلف، سرعت خود را افزایش یا کاهش دهد.

خطر مرگ شما را کاهش می دهد

بله، ما همه فانی هستیم. اما افرادی که از نظر بدنی فعال هستند، چه ورزش های هوازی یا تمرینات قدرتی، بیشتر عمر می کنند. ورزش حتی برای افراد مبتلا به سرطان محافظت می کند و خطر مرگ در یک دوره زمانی خاص را تا 35 درصد کاهش می دهد. به این دلیل که سبک زندگی بی تحرک می تواند منجر به عوامل خطری شود که می تواند منجر به مشکلات تهدید کننده زندگی شود.

از سوی دیگر، ورزش به بدن شما می آموزد که با استرس سازگار شود و همه چیز از جمله قلب، ریه ها، رگ های خونی، کلیه ها بهتر شروع به کار می کند.

هاچینسون می‌گوید: «شما هم بهتر مسائل را از سیستم خود پاک می‌کنید. شما مشکلات کمتری در مورد کلسترول بد و سلامت قلب دارید. خطر ابتلا به فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی کمتر است.

خلق و خوی شما را تقویت می کند

در حالی که احتمالاً اصطلاح دونده بالا را شنیده اید، می توانید از هر تمرینی خلق و خوی ناشی از ورزش را تقویت کنید. فعالیت بدنی مغز شما را برای این کار آماده می کند.

ورزش باعث افزایش مقدار اندوکانابینوئیدها در بدن می شود. این مولکول‌ها شبیه ترکیب موجود در حشیش هستند و می‌توانند منجر به احساس خوش‌حالی و حتی سرخوشی شوند، به‌ویژه پس از 30 دقیقه یا بیشتر ورزش با شدت متوسط. نشان داده شده است که تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی به طور قابل توجهی علائم مرتبط با افسردگی و اضطراب را کاهش می دهند.

قند خون شما را کنترل می کند

هاچینسون خاطرنشان می کند: اگر دیابت دارید، ورزش ممکن است به شما کمک کند تا مقدار دارویی را که ممکن است برای مدیریت این بیماری نیاز داشته باشید، کاهش دهید. فعالیت بدنی می تواند حساسیت شما را به انسولین، هورمونی که به بدن شما در مدیریت قند خون کمک می کند، افزایش دهد. ورزش با شدت بالا و متوسط ​​باعث بهبود متابولیسم گلوکز و حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت می شود.

سلامت مغز را بهبود می بخشد

فعالیت بدنی منجر به گردش خون بهتر در مغز می شود. جریان خون بیشتر، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به مغز می رساند و در عین حال مواد زائد را از بین می برد. شاید به همین دلیل است که مطالعات نشان داده اند که ورزش عملکرد شناختی و اجرایی را بهبود می بخشد.

ورزش همچنین باعث رشد سلول‌های عصبی یا نورون‌های جدید می‌شود که می‌تواند منجر به تغییراتی در ساختار مغز شود که یادگیری را تقویت می‌کند. به نظر می رسد که ورزش ساختار مغز شما را نیز تغییر می دهد. محققان دریافته‌اند که در افرادی که آمادگی قلبی عروقی بهتری دارند، ماده سفید مغز آن‌ها ضایعات کمتر و وخامت کمتری دارد.

استرس را از بین می برد

فعالیت هایی مانند یوگا بیشتر از اینکه شما را لاغر کنند انجام می دهند. به گفته هاچینسون، ارتباط ذهن و بدن می تواند سلامت روان را بهبود بخشد.

مطالعات نشان داده اند که یوگا سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند، شبکه ای از اعصاب که به بدن می گوید استراحت کند. ترکیبی از حرکات یوگا و تمرینات تنفسی باعث بهبود تغییرات ضربان قلب و سطح استرس شد. در میان دانشجویان پزشکی، یک برنامه منظم یوگا استرس را کاهش داد و به احساس تمرکز، شادی و رفاه منجر شد.

خطر سقوط شما را کاهش می دهد

سقوط می تواند منجر به صدمات جدی و بستری شدن در بیمارستان شود، به خصوص برای افراد مسن. شیروکوبرود می گوید: «دلیل شماره 1 ناتوانی و مرگ افراد، سقوط است. یعنی عواقب طولانی مدت بستری شدن پس از زمین خوردن خطر بزرگی برای افراد مسن است.

اما مطالعات نشان می دهد که اگر به طور منظم فعال باشید، خطر آسیب های ناشی از سقوط تا 40 درصد کمتر است. شیروکبرد می گوید که تمرینات تعادلی و تمرینات قدرتی هم می توانند از بدن شما در برابر زمین خوردن محافظت کنند و هم به شما کمک می کنند در صورت افتادن سریعتر به عقب برگردید.

کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد

هاچینسون و شیروکوبرود می گویند در نهایت، ورزش منظم به معنای کیفیت بالاتر زندگی است. با استقامت، قدرت و سیستم های بدنی بیشتر که کارآمدتر کار می کنند، می توانید کارهای بیشتری را که در زندگی از آنها لذت می برید برای مدت طولانی تری انجام دهید.

نمایش منابع

اعتبار عکس: FatCamera / Getty Images

منابع:

مارک هاچینسون، MD، FACSM، استاد ارتوپدی و پزشکی ورزشی و پزشک سرپرست تیم، دانشگاه ایلینوی شیکاگو؛ رئیس بنیاد ACSM، شیکاگو.

Gene Shirokobrod، DPT، یکی از بنیانگذاران، Recharge، Ellicott City، MD.

CDC: “بزرگسالان به چه میزان فعالیت بدنی نیاز دارند؟”

OrthoInfo: “استخوان های سالم در هر سنی.”

ChoosePT: «راهنمای فیزیوتراپی برای پوکی استخوان».

آرشیو طب فیزیکی و توانبخشی: “مطالعه پیشگیری از پوکی استخوان ارلانگن فیتنس: یک کارآزمایی ورزش کنترل شده در زنان یائسه اولیه با تراکم استخوان پایین در سال اول.”

انتشارات سلامت هاروارد، دانشکده پزشکی هاروارد: “کاهش توده عضلانی بخشی از پیری است، اما این بدان معنا نیست که شما برای متوقف کردن آن درمانده هستید.”

مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی: “تأثیر تمرین تناوبی با شدت بالا در مقابل تمرین مداوم با شدت متوسط ​​بر تغییرپذیری ضربان قلب در بزرگسالان غیرفعال فیزیکی.”

مجله اروپایی پیشگیری و توانبخشی قلبی عروقی: “ارتباط فعالیت بدنی با همه علل و مرگ و میر قلبی عروقی: یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز.”

مجله آمریکایی اپیدمیولوژی: «آیا ورزش تقویت‌کننده قدرت، فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد؟ تجزیه و تحلیل تلفیقی داده ها در مورد 11 گروه جمعیتی با تمام علل، سرطان و مرگ و میر قلبی عروقی.

مجله پزشکی ورزشی بریتانیا: “اثر دوز-پاسخ فعالیت بدنی بر مرگ و میر سرطان: یافته های 71 مطالعه کوهورت آینده نگر.”

بررسی های فیزیولوژیکی: نقش بی تحرکی در بیماری های مزمن: بینش تکاملی و مکانیسم های پاتوفیزیولوژیکی.

تحقیقات شاهدانه و کانابینوئید: “مرور سیستماتیک و متاآنالیز بر روی اثرات ورزش بر سیستم اندوکانابینوئید.”

پزشکی و علم در ورزش و ورزش: “آندوکانابینوئید و پاسخ های خلقی به ورزش در بزرگسالان با سطوح فعالیت متفاوت.”

مکالمه: «افزایش دونده» ممکن است ناشی از مولکول‌هایی به نام کانابینوئیدها باشد – نسخه خود بدن از THC و CBD.»

روانپزشکی جاما: “ارتباط اثربخشی تمرینات مقاومتی با علائم افسردگی: متاآنالیز و تحلیل متارگرسیون کارآزمایی های بالینی تصادفی”.

پزشکی ورزشی: “تأثیر تمرین مقاومتی بر اضطراب: متاآنالیز و تحلیل متارگرسیون کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده کنترل‌شده.”

مجله پزشکی و علم اسکاندیناوی در ورزش: افزایش جذب گلوکز تحریک شده با انسولین در هر دو عضلات پا و بازو پس از تمرینات تناوبی و با شدت متوسط ​​در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت.

مجله پزشکی ورزشی بریتانیا: “مداخلات ورزشی برای عملکرد شناختی در بزرگسالان بالای 50 سال: مروری سیستماتیک با متاآنالیز.”

گزارش های پزشکی پیشگیرانه: “ورزش و عملکرد شناختی مبتنی بر سرعت در نوجوانان.”

انعطاف پذیری مغز: “اثرات ورزش حاد بر خلق و خو، شناخت، فیزیولوژی عصبی و مسیرهای عصبی شیمیایی: مروری.”

کتابخانه ملی پزشکی: “نوروآناتومی، سیستم عصبی پاراسمپاتیک”.

مجله طب جایگزین و مکمل: “اثرات یوگا بر تغییرات ضربان قلب و علائم افسردگی در زنان” کارآزمایی تصادفی کنترل شده.”

طب مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد: “میزان استرس و احساس خوب بودن دانشجویان پزشکی پس از شش هفته یوگا و مدیتیشن.”

CDC: “حقایق درباره آبشار.”

پزشکی و علم در ورزش و ورزش: “فعالیت بدنی، افتادن های مضر و عملکرد فیزیکی در پیری: بررسی چتر”.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=9645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.