افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

فواید باورنکردنی این میوه برای سلامتی

  • کد خبر : 135215
فواید باورنکردنی این میوه برای سلامتی

یکی از میوه هایی که فواید شگفت انگیزی دارد اما کمتر مورد توجه قرار می گیرد گلابی است. هر گلابی متوسط ​​حدود 101 کیلو کالری انرژی، 0 گرم چربی، 27 گرم کربوهیدرات، 6 گرم فیبر، 17 گرم قند، 1 گرم پروتئین، 12 میلی گرم منیزیم، 206 میلی گرم پتاسیم و 8 گرم ویتامین C دارد. […]

یکی از میوه هایی که فواید شگفت انگیزی دارد اما کمتر مورد توجه قرار می گیرد گلابی است. هر گلابی متوسط ​​حدود 101 کیلو کالری انرژی، 0 گرم چربی، 27 گرم کربوهیدرات، 6 گرم فیبر، 17 گرم قند، 1 گرم پروتئین، 12 میلی گرم منیزیم، 206 میلی گرم پتاسیم و 8 گرم ویتامین C دارد. . وجود فیبر زیاد در گلابی به شما کمک می کند احساس سیری کنید و برای سلامت قلب و روده مفید است. البته استفاده از گلابی در ترکیب با منابع پروتئینی باکیفیت مانند پنیر و آجیل خام می تواند یک میان وعده سالم برای شما فراهم کند.

در ادامه این مقاله به 4 فایده خوردن این میوه اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

1. مفید برای دستگاه گوارش.

وجود 6 گرم فیبر در گلابی به این معنی است که میزان فیبر موجود در این میوه حتی بیشتر از یک لیوان کلم پیچ است. مصرف فیبر در یک رژیم غذایی متعادل نیز مهم است و به حفظ وزن سالم و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند، علاوه بر این، دریافت فیبر بیشتر باعث نرم و حجیم شدن مدفوع و در نتیجه دفع آسان و منظم می شود.

2. شاخص گلیسمی پایین

اگرچه گلابی حاوی مقادیری قند طبیعی است، اما فیبر بالای موجود در این میوه مانع از افزایش ناگهانی قند خون پس از خوردن گلابی می شود. به همین دلیل گلابی می تواند یکی از میان وعده های باکیفیت برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باشد.شاخص گلیسمی پایین گلابی به این معنی است که خیلی زود پس از خوردن آن احساس گرسنگی نخواهید کرد.

3. محافظت از قلب

محققان بارها تاکید کرده اند که افزودن غذاهای پر فیبر به رژیم غذایی فواید سلامتی متعددی دارد. خوردن مقدار زیادی فیبر به طور منظم به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کند، در حالی که همین ویژگی خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد. از آنجایی که گلابی سرشار از فیبر و پتاسیم است، سدیم اضافی را از بدن دفع می کند و در نتیجه یک میان وعده عالی و با کیفیت برای سلامت قلب محسوب می شود.

4. سرشار از آنتی اکسیدان

ویتامین C موجود در گلابی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، در حالی که همین رادیکال های آزاد می توانند باعث استرس اکسیداتیو در سلول های بدن شوند و زمینه بیماری های مزمن را فراهم کنند. بنابراین مصرف منظم گلابی و سایر میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و حتی زوال عقل را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

9 ماده موثر برای بهبود گردش خون در بدن.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.