افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

فهرست رو به رشدی از نوازندگانی که به دلیل طولانی مدت کووید به حاشیه رانده شدند

  • کد خبر : 1587
فهرست رو به رشدی از نوازندگانی که به دلیل طولانی مدت کووید به حاشیه رانده شدند

22 نوامبر 2022 — لونگی نایدو خواننده و ترانه سرای آفریقای جنوبی به یاد می آورد که اولین باری که قلبش از ترس می لرزید. او امیدوار بود که این فقط انرژی مضطرب ناشی از نامزدی اخیر او و یک تک آهنگ موفق تازه منتشر شده باشد. سپس قلب او دوباره به تپش افتاد و […]


22 نوامبر 2022 — لونگی نایدو خواننده و ترانه سرای آفریقای جنوبی به یاد می آورد که اولین باری که قلبش از ترس می لرزید. او امیدوار بود که این فقط انرژی مضطرب ناشی از نامزدی اخیر او و یک تک آهنگ موفق تازه منتشر شده باشد.

سپس قلب او دوباره به تپش افتاد و سپس ضربان دیگری. این زن 42 ساله به نامزدش گفت که فکر می کند دچار حمله قلبی شده است. او می‌گوید: «این چیزی بود که تا به حال تجربه نکرده بودم. “می ترسیدم که ممکن است درجا مرده بیفتم.”

اولین علائم نایدو از چیزی که بعداً تشخیص داده شد کووید طولانیحدود یک ماه پس از بهبودی او از یک دوره شدید کووید-19 در آوریل 2020 رخ داد. از آن زمان، مجری به دلیل ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس، خستگی و اضطراب شدید در بیمارستان رفت و آمد داشته است.

نایدو یکی از تعدادی از نوازندگان و دیگر هنرمندانی است که در نتیجه کووید طولانی مدت به شدت ناتوان شده است. یک ماه پیش، دیو ناوارو گفت که به دلیل بیماری با گروه راک Jane’s Addiction تور نخواهد داشت. ویل تولدو از Car Seat Headrest، یک گروه راک مستقر در سیاتل، گفت در توییتر که او نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا به دلیل علائم پس از کووید “از سطح اولیه عملکردی برخوردار نیست”. سایر هنرمندان در مورد سلامتی خود کمتر مشخص بوده اند، اما اشاره کرده اند که مشکلات سلامتی پس از COVID-19 حداقل تا حدی مقصر هستند.

همانطور که کارشناسان بهداشت هشدار می دهند ممکن است فصل شدید سرماخوردگی و آنفولانزا باشد که احتمالاً با افزایش موارد کووید مشخص شده است، عموم مردم هنوز به شدت از مدت زمان شیوع کووید و شدت علائم آن بی اطلاع هستند. دیوید پوترینو، دکترا، مدیر نوآوری توانبخشی سیستم سلامت کوه سینا در شهر نیویورک.

“کووید طولانی مدت هنوز توسط عموم مردم کمتر شناخته شده است، و برای نوازندگان یا دیگرانی که طرفداران برجسته ای دارند، واقعا مفید است که در مورد تجربیات خود در مورد این بیماری صحبت کنند، زیرا این ها انواع داستان هایی هستند که واقعاً با مردم ارتباط برقرار می کنند. آنها فردی را می بینند که می توانند با آن برخورد کنند.” جیسون مالی، MD، مدیر برنامه بیماری بحرانی و بقای COVID-19 مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess.

را CDC تخمین می زند که از هر 5 نفری که به کووید-19 حاد تشخیص داده می شود، 1 نفر به مدت طولانی به کووید-19 مبتلا می شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که اگر مدت طولانی مبتلا به کووید هستید، هر کدام عفونت مجدد COVID-19 به احتمال زیاد باعث تشدید علائمی می شود که هر بار علائم شدیدتر می شود.

بد برای تجارت

به گفته پوترینوی Mount Sinai، بدتر از همه، پزشکان هنوز به طور گسترده کووید طولانی را در بیماران خود تشخیص نمی دهند، اگرچه CDC و سازمان بهداشت جهانی هر دو توصیه هایی برای نحوه تشخیص این بیماری ارائه کرده اند. او می‌گوید: «به طور کلی حرفه پزشکی در تشخیص بر اساس تظاهرات بالینی به جای آزمایش‌های آزمایشگاهی مشکل دارد و در حال حاضر هیچ آزمایش آزمایشگاهی برای کووید طولانی مدت وجود ندارد.

پوترینو، که تعدادی از نوازندگان و ورزشکاران را به عنوان بیمار دارد، می‌گوید که فاش کردن یک تشخیص طولانی مدت کووید برای بسیاری از نوازندگان می‌تواند برای تجارت مضر باشد، که این امر بی‌میلی آن‌ها را برای اعلام عمومی وضعیت سلامتی‌شان توضیح می‌دهد.

او می‌گوید: «از دیدگاه هنرمند، این وضعیتی است که قابل درمان نیست و می‌تواند تأثیر بسیار منفی بر قرارداد بعدی آنها بگذارد.»

برای بسیاری از هنرمندان، این فیل در اتاق است که نمی‌خواهند در مورد آن در صنعتی که به دور هم بودن افراد بستگی دارد، صحبت کنند. پوترینو می‌گوید: «اگر در ورزشگاهی هستید که هزار نفر از ماسک استفاده نمی‌کنند، کووید فقط یک خطر نیست، احتمال دارد.

این بیماری همه گیر تأثیرات شکننده ای بر صنعت داشته است. دنی زلیسکو، رئیس سابق Live Nation Southwest و اکنون مالک Danny Zelisko Presents، می‌گوید که بدون کمک دولت فدرال، سال گذشته شکمش بالا می‌رفت.

او امیدوار است که ویروس رو به زوال باشد، اما احتیاط همچنان عاقلانه است. Zelisko می‌گوید: «هنوز شایع است و مردم بیمار می‌شوند.

پس از 2 سال لغو و زمان‌بندی مجدد، لوکاس ساکس، مدیر رزرو برای Brooklyn Bowl Williamsburg & Brooklyn Bowl Philadelphia، می‌گوید که جمعیت جوان‌تر دسته‌جمعی بازگشته‌اند، اگرچه مخاطبان مسن‌تر نسبتاً مردد هستند. ساکس می‌گوید، شرکت‌کنندگان مسن‌تر رویداد «مایلند پول بیشتری را برای حضور در بخش‌های VIP یا هر جایی دور از جمعیت خرج کنند».

مشخص نیست که آیا آنها از COVID-19 حاد می‌ترسند یا از COVID-19 طولانی مدت، اما در هر صورت، همه‌گیری بزرگ به نظر می‌رسد. ساکس از اقدامات احتیاطی استقبال می کند زیرا پس از مرخصی در سال گذشته، او فقط می خواهد با مجریانی که سالم هستند باز بماند.

تشخیص طولانی کووید می تواند عواقب مخربی برای سلامت جسمی و روانی اجراکنندگان داشته باشد. جوئل فرام، رهبر ارکستر برادوی، 55 ساله، از یک مورد شدید کووید-19 در مارس 2020 داشت. حدود یک ماه پس از بهبودی از این ویروس، علائم کووید طولانی مدت در او شروع شد. او می‌گوید: «به یاد می‌آورم که پشت میز آشپزخانه نشسته بودم که ناگهان دچار این خستگی شدید شدم که باعث شد از حال بروم.

نزدیک به یک سال توانبخشی شدید طول کشید تا فرام سرانجام به نقش خود در برادوی بازگردد. وقتی موزیکال انجمن در اکتبر 2021 بازگشایی شد، او به رهبری ارکستر بازگشت.

با این حال، فرام می گوید که عموم مردم تا حد زیادی از تأثیر طولانی مدت کووید آگاه نیستند. اکثر مردم در اجراهای برادوی بدون نقاب هستند و بازیگران و بازیگران زن در هر نمایش برای مخاطبان مختلف اجرا می کنند. این موضوع در مورد سالن های کنسرت در مقیاس بزرگ نیز صادق است. چند گروه مانند They Might Be Giants، یک گروه آلترناتیو راک، اعلام کردند که تماشاگران کنسرت همگی باید از ماسک‌های باکیفیت استفاده کنند، اما در بیشتر موارد، مردم بدون توجه به خطر به استادیوم‌ها بازگشته‌اند.

گریس مک کامزیدکتر MD، که مطالعه Long COVID RECOVER را در سیستم بهداشت بیمارستان های دانشگاهی در کلیولند هدایت می کند، می گوید پیام های بهداشت عمومی ضعیف در مورد ماسک زدن و سایر اقدامات پیشگیرانه به تعداد زیادی از موارد طولانی COVID کمک کرده است. او می‌گوید: «عموم مردم باید بدانند که اگرچه بعید است در اثر کووید حاد بمیرند، اما خطر واقعی ناشی از کووید طولانی مدت است.

یک بیماری سرسخت

تری بل، خواننده و ترانه سرای نشویل، 70 ساله، تقریباً یک سال است که مبتلا به کووید طولانی است. او می‌گوید: «این به صدای آواز من آسیب رساند و باعث شد 50 پوند وزن کم کنم. به نظر می رسد این بیماری بر بیماران جوان و پیر نیز تأثیر می گذارد. حتی راوی وریا ژاک، نوازنده 24 ساله ویولن، بیش از یک سال است که در بستر بیماری کووید است. او می‌گوید: «فکر می‌کنم بهبود خواهم یافت، اما باید واقع بین باشم که این ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

تنها روش کاملاً مؤثر برای محافظت از خود در برابر COVID-19 طولانی، عدم ابتلا به COVID-19 حاد است. می‌گوید: «اگرچه تحقیقات نشان داده‌اند که واکسن‌ها محافظت در برابر این بیماری را فراهم می‌کنند مالی در بیت اسراییل شماس.

آسیبی که به بسیاری از افراد در صنعت موسیقی وارد شده است باید یک هشدار کلی برای کسانی باشد که در سال گذشته این ویروس را جدی نگرفته اند. نوازندگانی مانند لونگی نایدو، عشقشان به صحنه را از بین رفته است. او از زمان تشخیص طولانی مدت کووید، چندین بار اجرا داشته است، اما می‌گوید هنوز می‌ترسد که صدا و انرژی‌اش هرگز مثل قبل نباشد. او می‌گوید: «شما تمام قلب خود را برای اجرا گذاشتید و کووید طولانی مدت آن را از شما می‌گیرد.

نمایش منابع

منابع:

لونگی نایدو، خواننده ترانه سرا، آفریقای جنوبی.

Twitter.com: @carseatheadrest، 18 اکتبر 2022.

دیوید پوترینو، دکترا، مدیر، نوآوری توانبخشی برای سیستم سلامت کوه سینا، شهر نیویورک.

جیسون مالی، MD، مدیر برنامه بیماری بحرانی و بقای کووید-19 مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess.

CDC: “نزدیک به یک نفر از هر پنج بزرگسال آمریکایی که COVID-19 داشته اند، هنوز “کووید طولانی” دارند.

StatPearls: «سندرم پس از کروناویروس حاد (COVID-19)».

دنی زلیسکو، رئیس سابق، Live Nation Southwest; مالک، دنی زلیسکو ارائه می دهد.

لوکاس ساکس، مدیر رزرو، بروکلین بول ویلیامزبورگ، بروکلین بول فیلادلفیا.

جوئل فرام، رهبر ارکستر برادوی.

گریس مک کامسی، دکتر، رهبر، مطالعه طولانی مدت بهبودی کووید، سیستم بهداشت بیمارستان های دانشگاهی، کلیولند.

تری بل، خواننده ترانه سرا، نشویل.

جیسون مالی، MD، مدیر برنامه بیماری بحرانی و بقای کووید-19 مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید





منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.