افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان، ایران 110 است

  • کد خبر : 184370
فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان، ایران 110 است

پیشرفت و موفقیت یک کشور در گرو شادی مردم آن است. بسیاری از افراد شادی را فرآیندی ذهنی می دانند که به عوامل بیرونی مربوط نمی شود و برخی نیز آن را متأثر از کیفیت بالای زندگی و درآمد خوب می دانند. هیچ یک از این نظرات به تنهایی رد یا قابل قبول نیست، اما […]

پیشرفت و موفقیت یک کشور در گرو شادی مردم آن است. بسیاری از افراد شادی را فرآیندی ذهنی می دانند که به عوامل بیرونی مربوط نمی شود و برخی نیز آن را متأثر از کیفیت بالای زندگی و درآمد خوب می دانند. هیچ یک از این نظرات به تنهایی رد یا قابل قبول نیست، اما هر دو مکمل یکدیگر هستند. عواملی مانند سلامت، ثروت، امید به زندگی، امنیت شغلی، شرایط تحصیلی، آرامش، آزادی، اعتماد، برابری اجتماعی و حتی آب و هوا بر شادی مردم این کشور تأثیرگذار است. گزارش جهانی شادی گزارشی است که سالانه مردم همه کشورها را بر اساس شاخص شادی ارزیابی می کند و در پایان فهرستی از شادترین کشورهای جهان و عوامل موثر بر رضایت آنها از زندگی را منتشر می کند.

بر اساس همین گزارش که در ادامه خواهید خواند، آب و هوای خوب همیشه مایه خوشحالی نیست و اتفاقاً شادترین مردم دنیا در هوای سرد زندگی می کنند و در آب های سرد شنا می کنند. در این مقاله بر اساس ارزیابی این گزارش شادترین کشورهای جهان در سال 2023 را به شما معرفی می کنیم.

فنلاند، پرچمدار شادترین کشورهای جهان

چرا فنلاند شادترین کشور جهان است؟

فنلاند در فهرست شادترین کشورهای جهان رتبه اول را دارد. این کشور یکی از بهترین سیستم های آموزشی و خدمات بهداشتی را در کنار اقتصاد قوی دارد. شادی در فنلاندی ها ریشه دوانده است و آنها تمایل دارند زندگی را همانطور که هست بپذیرند. فنلاندی ها برای لذت های کوچک زندگی ارزش قائل هستند

در این کشور لاپلند نیز می توانید معنای واقعی شادی را احساس کنید. سرزمینی که زادگاه داستان بابا نوئل به حساب می آید و اگر در تعطیلات کریسمس به لاپلند بروید، یکی دو بابانوئل را خواهید دید که در خیابان ها با لبخند به شما سلام می کنند. این کشور که عنوان بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین منطقه دریاچه اروپا را به خود اختصاص داده است، زیبا، جذاب و برای بازدید امن است. امن به این معنا که 11 از 12 کیف پول گم شده به صاحبان خود بازگردانده می شود.

دانمارک؛ کشوری با مالیات های سنگین در لیست شادترین کشورهای جهان

دانمارک در رتبه دوم فهرست شادترین کشورهای جهان قرار دارد و این به دلیل وضعیت اقتصادی مطلوب شهروندان این کشور است که در نتیجه سطح پایین نابرابری درآمدی، خدمات آموزشی عالی مانند شهریه دانشگاه آزاد و خدمات مراقبتی است. پزشکی بدون هیچ هزینه ای برای کشور سطح اعتماد اجتماعی در دانمارک بسیار بالاست و مردم به یکدیگر و دولت و نهادهای اجتماعی اعتماد دارند. علاوه بر این، احترام به ارزش‌های اجتماعی در فرهنگ دانمارکی از زمان‌های قدیم وجود داشته است که منجر به احساس مسئولیت اجتماعی و بشردوستی می‌شود. علاوه بر سطح بالای درآمد و عدالت اجتماعی، ساکنان دانمارک مالیات های زیادی و گاهی تا نیمی از درآمد خود را پرداخت می کنند. این در حالی است که اکثر شهروندان این کشور از پرداخت مالیات رضایت دارند و معتقدند در ازای پرداخت مالیات از رفاه بیشتری برخوردار خواهند شد.

ایسلند و شادترین مردم جهان

شاید حضور ایسلند در فهرست شادترین کشورهای جهان برای شما کمی عجیب به نظر برسد. می توان گفت جزیره ای که دورترین نقطه روی زمین نامیده می شود و زمستان های طولانی دارد، چگونه می تواند مردمان شادتری داشته باشد؟ بله، این کشور بالاترین سطح عدالت اجتماعی، شفافیت و برابری را در زندگی مردم فراهم کرده است که موجب رضایت و شادی شهروندان شده است. علاوه بر این، یکی از تأثیرگذارترین معیارهای شادی سلامت است، زیرا ایسلند در مقایسه با سایر کشورها از سیستم مراقبت بهداشتی نسبتاً خوبی برخوردار است. امید به زندگی در این کشور بالا و میزان مرگ و میر نوزادان پایین است. ورزش در طبیعت زیبای این جزیره جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم است. ایسلند کشوری است که توسط طبیعت بکر، چشمگیر و زیبا احاطه شده است. وقتی زندگی با زیبایی های طبیعی در هم آمیخته باشد، شاد زیستن آسان است.

سوئیس؛ کشور ثروتمندان در فهرست شادترین کشورهای جهان

سوئیس، یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا، در رتبه چهارم فهرست شادترین کشورهای جهان قرار دارد. اما دلیل خوشحالی سوئیسی ها فقط پول و ثروت نیست. آنچه این کشور را شاد نگه می دارد صداقت، برابری، اعتماد اجتماعی و سلامت است. علاوه بر رفاه اجتماعی و اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و آب و هوای این کشور تاثیری در شادی مردم سوئیس نخواهد داشت. افرادی که تابستان خود را با پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا در ساحل می گذرانند و در زمستان پیست های اسکی را ترک نمی کنند، معنای واقعی شادی و کیفیت زندگی را درک کرده اند.

رتبه هلند در میان شادترین کشورهای جهان چگونه است؟

هلند، سرزمین لاله های رنگارنگ، در رتبه پنجم شادترین کشورهای جهان قرار دارد. شهروندان هلند دارای امکانات آموزشی و آموزشی هستند و همیشه از تعادل بین زندگی و کار خود قدردانی می کنند. کاهش ساعات کار در هلند کیفیت زندگی را افزایش داده و شادی را برای آنها به ارمغان آورده است. هلندی ها از بالاترین سطح فعالیت بدنی برخوردار هستند که سلامتی را به یکی از مهم ترین عوامل شادی تبدیل کرده است. تقریباً 63 درصد مردم روزانه دوچرخه سواری می کنند.

رتبه ششم در فهرست شادترین کشورهای جهان متعلق به لوکزامبورگ است. کشوری که رشد اقتصادی خوبی دارد و توانسته در سال های اخیر در رتبه بندی کشورهای شاد از رتبه هشتم در سال 2021 و از رتبه دهم در سال 2000 به رتبه ششم در سال 2023 برسد. لوکزامبورگ قدیمی و تاریخی، در مرکز اروپا، دائما در حال تحول است و مردم آن از آنچه در زندگی دارند لذت می برند. ساکنان این کشور از دیدن قلعه های باستانی و مناظر طبیعی دست نخورده و حتی آشپزی در کنار تنوع فرهنگی ایجاد شده توسط مهاجران لذت می برند. زندگی در لوکزامبورگ معنای واقعی آرامش، اجتناب از صف های طولانی و معاشرت با افراد گرم و خندان است.

آیا سوئد شادترین است؟

چیزی که سوئد را به یکی از شادترین کشورهای جهان تبدیل می کند، تولید ناخالص داخلی نیست. سوئدی ها افرادی واقع بین هستند که در زندگی و کار خود اهداف رویایی و دست نیافتنی برای خود تعیین نمی کنند. سوئدی ها زیاد کار نمی کنند و مطمئن می شوند که زمان کافی برای گذراندن با خانواده و دوستان دارند. آنها ارزش زندگی را درک کرده اند، خانواده، سلامتی و به طور کلی تعادل بین کار و زندگی را از عوامل خوشبختی می دانند. اما در کنار این موارد، وضعیت اقتصادی خوب، خدمات بهداشتی عالی و امنیت شغلی از دیگر موارد مکمل برای رسیدن به شادی است.

نروژ

نروژ یکی دیگر از شادترین کشورهای جهان است که همواره جایگاه خود را در این رتبه بندی حفظ کرده و حتی در صدر فهرست شادترین کشورها در سال 2017 قرار گرفته است.این کشور با مدیریت مسئول منابع طبیعی، ایجاد رضایت از زندگی مردم را به بالاترین سطح رسانده است. احساس حمایت اجتماعی و رفاه اقتصادی. کشوری که در آن شرایط کاری مناسب برای کارمندان است و همه کارمندان از 5 هفته مرخصی با حقوق برخوردار هستند. نروژی ها دلیل اصلی شادی خود را آزادی، صداقت، سلامتی و درآمد بالا می دانند.

نیوزلند در میان شادترین کشورهای جهان

اولین کشوری در نیمکره جنوبی که در فهرست شادترین کشورهای جهان قرار گرفت، نیوزلند است. این کشور ثروتمند با مناظر طبیعی باشکوه مردمی دارد که سرعت دویدن برای کار و زندگی را کاهش داده اند و برای تعطیلات آخر هفته خود ارزش قائل هستند. این کشور نماد صلح و آرامش است و از سیستم رفاه اجتماعی خوبی برخوردار است. ساکنان نیوزلند افرادی آرام و شاد هستند که زندگی آنها در طبیعت احاطه شده است و عملاً اصطلاح “بی حوصلگی رفتن” را با سرگرمی هایی مانند اسکی، چتربازی، پیاده روی و ورزش های آبی درک نمی کنند.

اکنون که شادترین کشورهای جهان را شناختید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که رتبه ایران در میان شادترین کشورهای جهان چگونه است. ایران در رتبه 110 قرار دارد و کمتر از کشورهایی مانند عراق، ونزوئلا، نیجریه، لیبریا و گامبیا است. امیدواریم در سال های آینده بتوانیم جایگاهی را در بین 10 کشور شاد دنیا به خود اختصاص دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.