افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

فناوری تولید شن و ماسه کربن برای ساخت و ساز هوشمند جاده

  • کد خبر : 342151
فناوری تولید شن و ماسه کربن برای ساخت و ساز هوشمند جاده

به گزارش بازار، یک شرکت در حال توسعه باتری‌هایی با فناوری جریان آب شور اخیراً از توسعه فناوری گرافن و شن و ماسه با پوشش کربن سخت خبر داده است. این شرکت بر این باور است که این فناوری که در ابتدا برای استفاده در باتری ها طراحی شده بود، قرار است در سایر زمینه […]

به گزارش بازار، یک شرکت در حال توسعه باتری‌هایی با فناوری جریان آب شور اخیراً از توسعه فناوری گرافن و شن و ماسه با پوشش کربن سخت خبر داده است. این شرکت بر این باور است که این فناوری که در ابتدا برای استفاده در باتری ها طراحی شده بود، قرار است در سایر زمینه های نوآورانه نیز استفاده شود. از این فناوری می توان در زمینه هایی مانند سازه های هوشمند و محیط زیست پایدار استفاده کرد.

این شرکت ادعا می کند که ترکیب منحصر به فرد گرافن و کربن سخت در یک دانه ماسه، پتانسیل تغییر صنعت ساختمان را دارد. با افزایش رسانایی الکتریکی، مقاومت مکانیکی و دوام بتن، شن و ماسه سخت پوشش داده شده با کربن این شرکت فرصت های جدیدی را در ساخت و ساز و توسعه زیرساخت ها باز می کند.

یکی از جالب ترین کاربردهای این ماده ایجاد بتن خودکشف است. این بتن هوشمند می تواند سلامت سازه را در زمان واقعی نظارت کند، تنش ها، ترک ها و سایر عوامل استرس زا را که می توانند ایمنی را به خطر بیندازند، تشخیص دهد. این نوآوری می‌تواند نحوه نگهداری پل‌ها، ساختمان‌ها و دیگر عناصر زیرساختی حیاتی را بهبود بخشد و امکان تعمیر و نگهداری پیش‌بینی و کاهش نیاز به بازرسی‌های دستی را فراهم کند.

علاوه بر این، از خواص رسانایی شن های پوشش داده شده با گرافن می توان برای توسعه روسازی های رسانای الکتریکی استفاده کرد. این روسازی ها می توانند از کاربردهایی مانند گرمایش جاده برای جلوگیری از یخ زدگی یا حتی شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در حین رانندگی، افزایش ایمنی جاده ها و پاسخ به تقاضای رو به رشد برای زیرساخت خودروهای الکتریکی پشتیبانی کنند.

ماسه با پوشش گرافن نیز ممکن است در طراحی ساختمان‌های کم مصرف مفید باشد. با ترکیب این ماده در دیوارها و کف‌های بتنی، ساختمان‌ها می‌توانند به مدیریت حرارتی بهتری دست یابند و مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش را کاهش دهند. علاوه بر این، پتانسیل این مواد برای محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) مزایای قابل توجهی را برای ساختمان هایی که تجهیزات الکترونیکی حساس را در خود جای داده اند، مانند مراکز داده و بیمارستان ها، ارائه می دهد.

این محصول در پرینت سه بعدی سازه های بتنی پیچیده و رسانا قابل استفاده است. این نوآوری امکان ایجاد اجزای چند منظوره را فراهم می کند که استحکام را با هدایت الکتریکی ترکیب می کنند و برای عناصر معماری سفارشی و ساخت عملکردی ایده آل هستند.

علاوه بر این، وزن کم و استحکام بالای این ماده، آن را برای صنایع هوافضا و خودروسازی که کاهش وزن ضروری است، مناسب می کند. این نتایج می تواند منجر به مواد کارآمدتر و با کارایی بالا برای استفاده در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی شود.

این ماده می تواند برای جذب دی اکسید کربن، چه در حین تولید و چه به عنوان یک سطح واکنش پذیر در سازه ها، طراحی شود که به کاهش سطح CO2 جو و مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.