افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

فلسطین ملت ایران را در مبارزه خود الگو قرار داده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 152391
فلسطین ملت ایران را در مبارزه خود الگو قرار داده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر، گروه فرهنگ و ادب _ الناز رحمت نژاد: قریب به یک قرن است که مسئله اشغال فلسطین و تشکیل دولت یهود یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام بوده است. علمای مسلمان در موقعیت های اجتماعی و سیاسی به این موضوع واکنش نشان داده اند. از همان آغاز اشغال فلسطین، علمای شیعه نیز نسبت […]

خبرگزاری بیشتر، گروه فرهنگ و ادب _ الناز رحمت نژاد: قریب به یک قرن است که مسئله اشغال فلسطین و تشکیل دولت یهود یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام بوده است. علمای مسلمان در موقعیت های اجتماعی و سیاسی به این موضوع واکنش نشان داده اند. از همان آغاز اشغال فلسطین، علمای شیعه نیز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و نسبت به فلسطینیان ابراز همدردی کرده اند. و بر مبارزه با اشغالگران تا آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرده اند. اگرچه در دهه های اول تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین، کشورهای عربی همسایه فلسطین مانند مصر و سوریه پیشگامان مبارزه با اشغالگری بودند، اما شکست های پی در پی اعراب در برابر اسرائیل اکثر این کشورها را از بین برد. آنها از مبارزان فلسطینی حمایت کردند و در نهایت اکثر آنها به سازش با رژیم صهیونیستی رضایت دادند. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها و حمایت از فلسطین به عنوان یک سیاست ثابت از سوی مقامات جمهوری اسلامی اعلام و اتخاذ شد. اکنون مسلمانان منطقه و مردم جهان به سخنان علمای شیعه در مورد لزوم مبارزه برای آزادی فلسطین با ابزار قدرت و سیاستی که به دست انقلابیون مسلمان افتاده است گوش می دهند.

بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی ایران بر اساس مبانی اسلام ایجاد شد. در نتیجه حمایت از منافع جهان اسلام به ویژه منافع ملت‌های مظلوم مسلمان از اولین شعارهای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

این در حالی بود که رژیم ننگین پهلوی جزو اولین حکومت های اسلامی بود که اسرائیل این حکومت دروغین را به رسمیت شناخت.

آرمان امام راحل جان تازه ای در پیکر انتفاضه دمید و ابتکار نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس عامل ماندگاری مسئله فلسطین شد.

پس از رحلت حضرت امام (ره)، شناخت این آرمان بر دوش جانشین صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای افتاد. تنوع اطلاعات اعلیحضرت و بزرگواران درباره مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مسئله فلسطین، هرکسی را وادار می کند که از سخنان ایشان پیروی کند.

به همین مناسبت، بر اساس کتاب «مسئله فلسطین از دیدگاه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)» تالیف سعید صالح میرزایی، منتشر شده توسط انتشارات انقلاب اسلامی، به بررسی و بررسی آرا و بیانات می پردازیم. رهبر معظم انقلاب در سال‌های 1359 تا 1390 جلسات علنی و خطبه‌های نماز جمعه را درباره مسئله فلسطین ایراد کردند.

قسمت های اول تا هفتم فلسطین در بیانات رهبر انقلاب در لینک های زیر قابل مطالعه و بررسی است:

* «مسئله فلسطین یک مسئله عربی یا اسلامی نیست، یک مسئله انسانی است»

* «ریشه کن کردن اسرائیل با اراده و عزم ملت ها امکان پذیر است»

* «رنج های انسانی در مصیبت متمرکز شده است و مسئله فلسطین/اسرائیل در زیر تپه های شنی مدفون خواهد شد.»

* «فلسطین تکه ای از سرزمین اسلامی است و احیای آن وظیفه همه است»

* «عامل قیام فلسطینی ها خود فلسطینی ها هستند.»

* «ناتمام بودن پیروزی ایران بدون نابودی اسرائیل»

* «اسرائیل غده سرطانی منطقه است»

در بعدی دقیق قسمت ششم این پرونده را می خوانیم؛

ایران الگویی برای فلسطینیان است

ایران عزیزمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگی که در این خطه سرافراز زندگی می کنند می توانند الگویی برای جهانیان باشند. چگونه تا به امروز در عرصه های مختلف پس از انقلاب الگو بوده اند. این بدون شک بدانید که ملت فلسطین که با شجاعت کامل می جنگد، ملت ایران و درس ایران را درس فراموش نشدنی خود و نمونه فراموش نشدنی خود می داند. بدون شک ملت فلسطین که با شجاعت کامل می جنگد، ملت ایران و درس ایران را درس فراموش نشدنی خود و نمونه فراموش نشدنی خود می داند و اینان نیز دوستان خود در سراسر جهان هستند که بسیارند. و دشمنان شما که مراکز قدرت استکبار هستند این را خوب می دانند.

فلسطین امروز به مبارزه با شکوه و برکت خود در راه خدا ادامه می دهد. بار دیگر پیروزی اراده مردم ایمان به خدا و اعتماد به نفس بر تمامی قوای مادی آشکار و آشکار خواهد شد. جهان خواهد دید که ملت فلسطین در سایه استقامت قدم به قدم به سوی اهداف خود پیش خواهد رفت. فلسطین متعلق به ملت فلسطین است. امروز این ملت در میدان است. در جهان اسلام شور و نشاطی که این ملت با مواضع شجاعانه خود در فضای بین الملل ایجاد کرده است، غوغا می کند. البته ملت های مسلمان وظیفه سنگین تری دارند; دولت های مسلمان نیز وظایف بزرگی دارند. ملت ایران اسلامی و دولتش با ملت فلسطین همدردی و همدلی دارند. آنها را همراهی می کند؛ او در عرصه های مختلف از این ملت حمایت می کند.

ایران؛ الگوی مقاومت ملتها

ما مفتخریم که ملت، دولت، مسئولان، جوانان و خردمندان ما در این سال ها نسبت به این مسائل بی تفاوت نبوده اند. موضع خود را اعلام کردند، نفرت خود را اعلام کردند. ملت ایران نباید این روحیه را از دست بدهد. این روحیه را از دست ندهید. مخصوصا شما جوانان. برخی از افراد می خواهند محتوا را وارونه نمایش دهند. اعتراض می کنند: پروردگارا! چند بار می گویید مرگ بر فلانی، مرگ بر فلانی؟ اعتراض می کنند که چرا جنایات آمریکا یا صهیونیست ها یا متحدانشان را در تریبون های عمومی مطرح می کنند؟ باید مطرح شود، باید گفت. ملت ها یاد می گیرند… ملت ها الهام می گیرند، دولت ها یاد می گیرند، و رهبران ملی با دیدن چنین ملتی تشویق می شوند. چرا باید خجالت بکشیم؟ امروز در عصر عظمت اسلام، سربلندی نظام اسلامی و سربلندی ملت ایران به دلیل مواضع ضد استکباری، می توان دید که اگر یک نفر بایستد و صریح در مقابل آمریکا حرف بزند. اسرائیل، صهیونیسم و ​​متحدانش در مجامع جهانی، اینجا یک عده هستند، شرمنده اند! دستشان را می مالند و می گویند آقا! آبروی ما رفت! مثل همان شرمندگی است که در زمان طاغوت کسی را از نماز باز می داشتند. چرا باید خجالت بکشیم؟ مواضع روشن مردم ایران به ویژه جوانان در برابر جنایات بین المللی هرگز نباید متوقف شود.

رهبران جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین
ملت عزیز ما مسئله فلسطین را کاملاً درک کرده است. او ظلمی را که در حق جهان اسلام مرتکب شده است، احساس کرده است. او وظیفه خود را در این زمینه درک کرده است. دولت جمهوری اسلامی همواره در این عرصه پیشرو بوده است. او احساس وظیفه می کرد و هر چه در توان داشت انجام می داد. این قطعاً نتایج بزرگی خواهد داشت و امیدواریم شاهد نشانه هایی باشیم که دولت های اسلامی به تدریج به برخی از حقایق بیشتر دست خواهند زد. برخی به متن قضیه نزدیک می شوند و مسیر را به آنچه وظیفه امت اسلامی است نزدیک می کنند.

دمیدن جان تازه ای در پیکر فلسطین به برکت نهضت امام خمینی (ره)

نهضت امام خمینی (ره) جان تازه ای در پیکره آرمان فلسطین دمید و بار دیگر پشتوانه ایمان اسلامی را که همواره با جهاد ایثارگرانه همراه است برای آن آفرید. سیاست های آمریکا در خاورمیانه پس از توافق کمپ دیوید آسیب جدی به آرمان فلسطین و ملت فلسطین وارد کرده بود و این همان سیاستی بود که در نهایت به توافق اسلو و پیامدهای دردناک آن منجر شد. در این سیاست ها حذف روحیه جهاد و مقاومت و حذف تدریجی ملت فلسطین از تمامی معادلات منطقه ای و وابستگی آن ملت به امیدهای واهی به جای وابستگی به اراده و توان ذاتی خود پیش بینی می شد. روحیه اسلام و انگیزه جهاد در راه خدا که بار دیگر با مبارزات مردم فلسطین آمیخته شد، بزرگترین مانع را در برابر پیشرفت سیاست های استکبار و انگیزه های خائنانه ایجاد کرد. امروز ملت فلسطین به برکت این روحیه و انگیزه با تمام قوا در صحنه حضور دارد. روحیه اسلام و انگیزه جهاد در راه خدا که بار دیگر با مبارزات مردم فلسطین آمیخته شد، بزرگترین مانع را در برابر پیشرفت سیاست های استکبار و انگیزه های خائنانه ایجاد کرد. امروز ملت فلسطین به برکت این روحیه و انگیزه با تمام قوا در صحنه حضور دارد. و با عزم و اراده خود، آینده ای را پایه ریزی می کند که برای دشمنان و حتی دوستان فلسطین قابل پیش بینی نبود.

مردم ایران از مردم فلسطین حمایت می کنند

من به مردم ایران، به پیروان رسالت محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) می گویم که راه ثابت قدم ماندن است. نظام جمهوری اسلامی این مقام را به اقتضای امام بزرگوار خود انتخاب کرده است. ما از این موقعیت سود بردیم و ضرر نکردیم. همه سخنرانان استکبار دور هم جمع شدند تا مردم ایران، دولت ایران و جمهوری اسلامی ایران با انواع استدلال ها از فلسطین حمایت نکنند. ما از ملت فلسطین دفاع می کنیم.

ادامه بده…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.