افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از سایر کشورها شنیده شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 329165
فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از سایر کشورها شنیده شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری بیشتر، گروه بین المللی، الناز رحمت نژاد: لئون مارشان، شناگر فرانسوی که موفق به کسب 4 مدال طلا و یک برنز شده بود، بعدازظهر یکشنبه 21 آگوست به مناسبت پایان بازی‌های المپیک، بالن بزرگی را که بر فراز شهر پاریس بود، خاموش کرد. آن زمان و مشعل کوچکی از کاخ روشن کرد. تویلری به […]

خبرگزاری بیشتر، گروه بین المللی، الناز رحمت نژاد: لئون مارشان، شناگر فرانسوی که موفق به کسب 4 مدال طلا و یک برنز شده بود، بعدازظهر یکشنبه 21 آگوست به مناسبت پایان بازی‌های المپیک، بالن بزرگی را که بر فراز شهر پاریس بود، خاموش کرد. آن زمان و مشعل کوچکی از کاخ روشن کرد. تویلری به محل برگزاری مراسم اختتامیه در ورزشگاه دو فرانس نقل مکان کرد.

مراسم اختتامیه این دوره المپیک با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و ورزشکارانی از کاروان های 205 کشور جهان در ورزشگاه استاددو فرانس پاریس برگزار شد و در حالی که جهانیان برای ممنوعیت حضور در المپیک فریاد می زدند. ورزشکاران اسرائیلی در بازی های المپیک 2024 به دلیل جنایات این رژیم علیه فلسطینی ها به گوش هیچکس نرسیدند و هیئت ورزشی رژیم صهیونیستی با 88 نفر در اکثر رشته های ورزشی در این رویداد حضور یافتند.

این ورزشکاران قبل از شروع بازی های المپیک حمایت کامل خود را از نسل کشی ارتش اشغالگر نشان دادند و به آن افتخار کردند. حال این سوال پیش می آید که اخلاق کجاست و کمیته المپیک در کجای این موضوع قرار گرفت؟

صفحه رسمی کمیته المپیک فلسطین با انتشار ویدئویی در فیسبوک با عنوان “تداوم نقض حقوق بشر توسط اسرائیل که با ارزش ها و منشورهای ورزشی المپیک و پیام انسانی و اخلاقی آن در تضاد است” اعلام کرد که در میان اعضای این تیم، سرباز رژیم صهیونیستی در بازی های المپیک پاریس حضور داشته است

جبرئیل الجوب، رئیس کمیته المپیک فلسطین در ویدئوی فوق گفت: فعالیت های ورزشی در فدراسیون صهیونیستی در شهرک هایی انجام می شود که وجود آنها غیرقانونی تلقی می شود. آیا او لیاقت حضور در پاریس را دارد؟

همزمان با اختتامیه بازی های المپیک 2024 پاریس و حضور ورزشکاران صهیونیست در این رویداد که در اهداف بازی های المپیک برای تربیت و آموزش جوانان از طریق ورزش با هدف ایجاد یک خط بطلانی قرار گرفت. دنیای پر از صلح و دوستی و گسترش صلح جهانی، در فرصتی برای ارائه برخی از ورزشکاران این رژیم غلط دقیق گزارش را دنبال کنید؛

پیتر پالچیک

پیتر پالچیک جودوکار صهیونیستی است که در المپیک پاریس شرکت کرده است. او خدمت سربازی خود را در پایگاه تزریفین به پایان رسانده است. او اگرچه ورزشکار است، اما باید حداقل 6 ساعت در روز در پایگاه نظامی حضور داشته باشد و صهیونیست ها او را یک «ورزشکار نخبه» می دانند.

پالچیک خصومت خود را با مسلمانان و حمایت خود از نسل کشی را پنهان نکرد و مانند بسیاری دیگر روی موشک نوشت: “خوشحالم.” او به کسانی که در ژاپن در حمایت از فلسطینیان تظاهرات کردند حمله کرد. پیتر به عکس های خود با بنیامین نتانیاهو افتخار می کند و بیهوده نیست که ارتش اشغالگر اورشلیم عمداً او را مأمور حمل پرچم خود در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک می کند.

فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده می شد.

دانیل پرتز

دانیل پرتز به دلیل مصدومیت اجازه نداشت تیم رژیم صهیونیستی را در بازی های المپیک 2024 همراهی کند اما این بدان معنا نیست که او از حمایت از رژیم کودک کش دست بردارد. پرتز یک فوتبالیست از رژیم اشغالگر دروغین است که به عنوان دروازه بان برای باشگاه فوتبال بایرن مونیخ بازی می کند.

پرتز نه تنها از انتشار ویدئویی برای حمایت از صهیونیست ها در سایه نسل کشی خودداری کرد، بلکه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مسلمانان تروریست و شرور هستند.

فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده می شد.

شارون کانتور

شارون کانتور موج سوار صهیونیستی است که در المپیک پاریس شرکت کرده است. او خدمت سربازی خود را در سال 2021 به پایان رساند، در آکادمی نیروی دریایی آموزش دید و در پایگاه دریایی که مرکز اصلی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی است، خدمت می کند.

او نیز مانند پالچیک که یک «ورزشکار نخبه» محسوب می شود، خدمت سربازی تخصصی را گذرانده است. شارون در دوران سربازی همیشه عکس هایی را در اینستاگرام خود منتشر می کرد.

فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده می شد.

چای خروس شمال

شای کاکون یکی دیگر از ورزشکاران صهیونیستی است که همانقدر که سعی می کرد به عنوان شخصیتی قهرمان و صلح طلب ظاهر شود، صفحه اینستاگرام برادرش ماهیت واقعی و رویکرد جنایتکارانه او را نسبت به مردم بی گناه غزه آشکار کرد.

کاکن، موج سوار، نه تنها در دریا موج سواری می کند، بلکه برای تقویت روحیه ارتش اسرائیل آواز می خواند. این همان کاری است که او چندین بار در مقابل نیروهای اشغالگر که به سمت غزه می رفتند انجام داد و حتی برای نتانیاهو خواند.

تیمنا نلسون لوی

تیمنا نلسون لوی جودوکار صهیونیستی است که حمایت خود از سران رژیم اشغالگر را پنهان نکرده و به وابستگی خود به این رژیم افتخار می کند. او از جمله افرادی است که در فضای مجازی به همراه اشغالگران صهیونیست به مقاومت فلسطینی ها دروغ می پردازد. او از ارسال پست خود دست برنداشت و سعی کرد با ارتش رژیم جعلی همدردی کند و در عین حال عکسی از خود در کنار نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ، رهبر رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده می شد.

ساگی موکی

ساگی موکی جودوکار صهیونیستی است که در این دوره از بازی های المپیک شرکت کرده است. آنها افتخار بزرگی برای ما به ارمغان آوردند که به لطف آن سرود ما برای اولین بار در ابوظبی شنیده شد. این سخنان نتانیاهو به ساگی موکی بود. او در شبکه های اجتماعی پست های زیادی درباره نیروهای اشغالگر و کارهایی که آنها در غزه انجام می دهند منتشر کرد. وی همچنین از پایگاه های نظامی برای حمایت از ارتش بازدید کرد و از اقدامات نیروهای اشغالگر در غزه قدردانی کرد.

فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده می شد.

بازی های المپیک در مقاطع مختلف نشان داده است که به صحنه ای برای بیان عقاید سیاسی و اجتماعی ورزشکاران و تماشاگران تبدیل شده است تا تحولات ورزشی. سردادن شعارهایی مانند فلسطین آزاد شود توسط تماشاگران، بستن روسری و پرچم فلسطین بر دوش، امتناع جودوکار الجزایری از رویارویی و رقابت با رقیب صهیونیست خود، امتناع جودوکار تاجیکستانی نورعلی امامعلی از دست دادن نماینده رژیم صهیونیستی و چهره زینب نوروزی ورزشکار قایقرانی ایرانی با پرچم ایران و فلسطین در این دوره از بازی های المپیک بیش از سایر رویدادهای سیاسی و اجتماعی خودنمایی کرد. در ادامه با برخی از شناخته شده ترین ورزشکاران فلسطینی شرکت کننده در بازی های المپیک آشنا خواهیم شد.

یازان دروازه بان این شناگر 24 ساله متولد عربستان سعودی و اصالتا فلسطینی است. وی به عنوان یکی از اعضای تیم شنای فلسطین در المپیک گفت: می خواهم از شنا به عنوان ابزاری برای نشان دادن هویت فلسطینی استفاده کنم. برافراشتن پرچمم در فرانسه که فلسطین را به رسمیت نمی شناسد باعث افتخار است.

عمر اسماعیل او در دبی از پدر و مادری اهل کرانه باختری به دنیا آمد. عمر به عنوان یکی از اعضای تیم تکواندو فلسطین در بازی های المپیک اظهار داشت: من نماینده هویت مردم فلسطین و استواری آنها هستم. “

والری تارازی این شناگر آمریکایی و فلسطینی است. والری به عنوان یکی از اعضای تیم شنای فلسطین در بازی های المپیک تاکید کرد: ما نمی توانیم واقعیت تلخ زندگی مردم فلسطین را نادیده بگیریم، ما در بازی های المپیک برای ورزش و فلسطینی ها برای بقا رقابت می کنیم.

لیلی المصری این دونده در کلرادو، ایالات متحده آمریکا متولد شد و اصالتا فلسطینی است. وی به عنوان یکی از اعضای تیم دو و میدانی فلسطین در المپیک گفت: ما قطعا برای برادرانمان در فلسطین مانند یک دیپلمات هستیم، فلسطین در خون و قلب ماست.

عمر هانتولی در تکواندو، محمد دویدار در دوی 800 متر، وسیم ابوسل در بوکس، فارس بداوی در جودو و خورخه آنتونیو صالحی در تیراندازی با کمان دیگر ورزشکاران فلسطینی بودند که در بازی های المپیک 2024 شرکت کردند و کلاه، نماد مقاومت فلسطین، در افتتاحیه بازی های المپیک.

فلسطین؛ نامی که در بازی های المپیک بیشتر از کشورهای دیگر شنیده می شد.

نام فلسطین در این رویداد و شرایط ناعادلانه آن در جریان بازی های المپیک پاریس بیش از سایر کشورها شنیده شد و این در حالی است که این کشور به دلیل جنگ از تعداد ورزشکاران متولد شده در فلسطین و امکانات ورزشی محروم مانده است. و اشغال تحمیل شده توسط صهیونیست ها در دهه های اخیر در پایین ترین سطح نسبت به سایر کشورها قرار داشت. بسیاری از ورزشکاران فلسطینی که در کشورهای دیگر متولد شده اند، خود را متعهد به آرمان فلسطین می دانند و با وجود اینکه در خارج از فلسطین به دنیا آمده اند، به کاروان فلسطین پیوستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.