افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

فلاحت پیشه از نبود امنیت در حادثه تروریستی کرمان انتقاد کرد

  • کد خبر : 170815

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با روزنامه اعتماد درباره علل حادثه تروریستی کرمان گفت. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: * چنین حادثه ای (حمله تروریستی کرمان) حاصل مثلث تروریستی است. در راس این مثلث، سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا قرار دارند. هر زمان که ایران در عمق استراتژیک […]

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با روزنامه اعتماد درباره علل حادثه تروریستی کرمان گفت.

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* چنین حادثه ای (حمله تروریستی کرمان) حاصل مثلث تروریستی است. در راس این مثلث، سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا قرار دارند. هر زمان که ایران در عمق استراتژیک خود موفق شود، کشورها بلافاصله دست به اقدامات تروریستی در ایران یا علیه ایرانیان می زنند. ضلع دوم این مثلث، بقایای داعش است که اهداف آن توسط شهید سلیمانی، ایرانی ها و یاران شهید سلیمانی در جهان اسلام شکست خورد. وجه سوم این اقدامات توسط گروه هایی مانند جندالاسلام و برخی گروه های مخرب تحت عنوان «گروگان های تروریستی» انجام شده است.

*محل برگزاری مراسم سلیمانی باید تمامی جوانب ممکن را پیش بینی می کرد و اقدامات لازم را برای این امر انجام می داد. چه شد که دشمنان ایران و شهید سلیمانی بسیار آماده‌تر از مقامات امنیتی داخل ایران بودند. در حالی که مسئولان مربوطه در کرمان مشغول کار تبلیغاتی بودند، دشمنان به برنامه ریزی عملیاتی مشغول بودند.

اولاً وزارت کشور باید پاسخگو باشد که چرا برای مراسمی که کاملاً بین المللی شده و از سراسر دنیا میهمانانی دارد تدارک دیده نشد؟

* ابهام دوم مربوط به شورای تامین استان کرمان است. تجربه نشان داده است که هر بار که مراسم بزرگی در استان کرمان برگزار می شود، عدم تدابیر مناسب در این استان بیشتر نمایان می شود. در جریان تشییع پیکر شهید سلیمانی ده ها شهروند کرمانی قربانی بی توجهی مسئولان استانی شدند. حتی امروز نیز اقدامات امنیتی موثری انجام نشده است.

* زمانی که یک رویداد خیابانی در شهر یا استانی برگزار می شود، مسئولان و نهادهای امنیتی تجهیزاتی در اختیار دارند که از طریق آن می توانند مکان مورد نظر را رصد کنند. این دستگاه ها می توانند مواد منفجره و سلاح ها را از راه دور شناسایی و از بین ببرند. با توجه به اینکه ایران دشمنان زیادی دارد، احتمال وقوع چنین حادثه ای بسیار زیاد است. اینها باید پیش بینی می شد. در حادثه روز چهارشنبه کرمان شکی نیست.

*باید از سوی متولیان رسیدگی جدی صورت گیرد. این تجربه ذهن ها را با مشکل دیگری که اخیرا رخ داده است مرتبط می کند. در حادثه هک سراسری پمپ بنزین ها در ایران نیز شاهد نبود پیش بینی های لازم بودیم. مدیران برخی نهادها خود را در برابر نهادهای مدنی و حتی نمایندگان مجلس پاسخگو نمی دانند. در نتیجه این عدم پاسخگویی، اغلب می شنویم که برخی اقدامات کشف و خنثی شده است. اما همزمان اتفاقات تلخی در کشور رخ می دهد که دستاوردهای به دست آمده را تباه می کند.

*باید بپذیریم که برخی از مسئولان دفاعی کشور به ویژه در مرزها از مسئولیت اولیه خود عدول کرده اند. نتایج این فاصله زمینه های مناسبی را برای تروریست ها ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.