افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

فعال سازی بیش از 7 هزار واحد صنعتی راکد 2 میلیون و 30 هزار خانه در دست ساخت است

  • کد خبر : 204722
فعال سازی بیش از 7 هزار واحد صنعتی راکد 2 میلیون و 30 هزار خانه در دست ساخت است

به گزارش بازار، محسن منصوری در اجلاس سراسری معلمان معارف اسلامی دانشگاه های کشور در مجتمع فرهنگی هنری آدینا که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: وزیر اقتصاد و 500 معلم علوم تربیتی کرد: در سال 1400 در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که […]

به گزارش بازار، محسن منصوری در اجلاس سراسری معلمان معارف اسلامی دانشگاه های کشور در مجتمع فرهنگی هنری آدینا که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: وزیر اقتصاد و 500 معلم علوم تربیتی کرد: در سال 1400 در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که حدود 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم.

وی افزود: همچنین بدهی اوراق انجمن دولت ماهیانه 15 تا 20 هزار میلیون تومان بود که قبلاً هزینه شده بود و باید آن را پرداخت می کردیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در زمان روی کار آمدن ما تورم تولیدی (که شاخص بسیار مهمی در اقتصاد است) 103 درصد بود و سعی کردیم تا پایان سال 1400 کم کم مشکل را حل کنیم و این را کاهش دهیم. میزان.

وی با اشاره به گام های پنج گانه تحقق انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شد، گفت: می توانیم به طور قاطع اعلام کنیم که در گام سوم تحقق دولت اسلامی هستیم چرا که انقلاب اسلامی شکل گرفته است. . و نظام اسلامی نیز محقق شده است.

منصوری با بیان اینکه گام های بلندی برای رسیدن به حکومت اسلامی برداشته شده است، گفت: در حوزه های گفتمان اساسی و دستاوردها، حوزه حکمرانی دوگانه تدوین شده است. ضمن اینکه دولت سیزدهم خدمتگزار مردم است و امروز خود را مسئول و مسئول می داند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند.

او ادامه داد، زندگی ساده. دوری از اشرافیت؛ پرهیز از هزینه های هنگفت در مراسم های مختلف و دوری از تجمل گرایی و جلوگیری از فساد از جمله ویژگی های دولت سیزدهم است.

منصوری با بیان اینکه رویکرد مشکل گشایی از ویژگی های مهم دولت است، تصریح کرد: در ابتدای دولت; پرونده باز بالغ بر 60 هزار پروژه که بین 20 تا 40 سال افتتاح شده اند را دریافت کرده ایم و با بررسی و تحلیل این پروژه ها به این نتیجه رسیده ایم که اگر هزینه ساخت و تورم در سال وجود نداشته باشد، نیاز به افزایش بیشتر است. 30 سال برای تکمیل این پروژه ها.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال گذشته مهمترین اتفاق در حوزه ساخت و ساز رخ داد، گفت: بیشترین تعداد کار عمرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به پروژه های عمرانی سال گذشته بوده که بیش از 300 میلیارد هزینه داشته است. آنها را می گیرند تا آنها را تکمیل کنند.

با اشاره به ادغام حساب های مربوط به خزانه داری؛ برنامه ریزی پرداخت مستقیم هزینه های سازمان ها، ادارات و وزارتخانه ها از خزانه به ذینفعان. وی هنگام راه اندازی سامانه گمرکی و سامانه جامع تجارت گفت: فهرست بیش از هزار بدهکار ابربانکی را منتشر کنید. اعتبارات تجاری و نظارت بر دستمزد در تمام سطوح دولتی از مهمترین وظایف اجرایی در پیشگیری از مفاسد اقتصادی است. هدر دادن منابع و بیت المال در دولت است.

یکی از وعده های دولت سیزدهم ساخت بیش از یک میلیون مسکن در سال بود، منصوری تصریح کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 30 هزار خانه در حال ساخت است که پیشرفت آنها از سطح زمین به 100 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در هفت ماه گذشته توانسته ایم مالیات خانه های خالی را اجرا کنیم و نظارت قوی بر املاک اعمال کنیم تا تورم در حوزه املاک را تا حدودی کاهش داده و آن را تثبیت کنیم.

منصوری در ادامه سخنان خود به رشد شاخص رشد نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که ما روی کار آمدیم این شاخص منفی بود و از ابتدای دولت سیزدهم با وجود همه تحریم ها این شاخص به عدد 6 رسیده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی ضعف های جدی داریم، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت سیزدهم در بیش از 50 شاخص مهم کلان اقتصادی نسبت به قبل از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

همچنین نزدیک به 10 هزار پروژه بهداشتی را اجرا کرد. ارائه بیمه درمانی رایگان برای 12 میلیون نفر، اجرای سیستم حق الزحمه خدمات پرستاری پس از 15 سال؛ ویزیت و درمان رایگان کودکان زیر 7 سال از هفته گذشته در کشور در منطقه درمانی؛ استقرار نظام صلاحیت معلمان در آموزش و پرورش. رشد بیش از 40 درصدی ثبت شرکت های دانش بنیان؛ وی وضعیت مطلوب ذخیره سازی اقلام اساسی، فعال شدن واحدهای راکد و نیمه کاره در حوزه صنایع و معادن و مجتمع های تولیدی و بازگشت به تولید بیش از 7 هزار واحد صنعتی نیمه فعال یا موشک را برشمرد. چرخه به عنوان مهمترین اقدامات دولت سیزدهم.

وی بیان کرد: یکسان سازی عرضه و تقاضا در حوزه خودرو با هدف کاهش تورم و جلوگیری از رشد قیمت خودرو یکی از مهمترین اقدامات دولت بوده است چرا که نیاز عادی کشور به یک میلیون خودرو است. . در سال که از این تعداد 900 دستگاه در سال اول دولت و 900 دستگاه در سال دوم، بیش از یک میلیون و 400 دستگاه خودرو ساخته و در بازار به فروش می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.