افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

فعالیت 2500 بازرس بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و رمضان

  • کد خبر : 227751
فعالیت 2500 بازرس بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و رمضان

به گزارش بازار، حسن ابهیت زاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از یکی از مراکز اصلی عرضه فرآورده های خام دامی در استان تهران، در ابتدای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی افزود: در سال جاری طرح تشدید کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی مانند سال های گذشته از 29 […]

به گزارش بازار، حسن ابهیت زاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از یکی از مراکز اصلی عرضه فرآورده های خام دامی در استان تهران، در ابتدای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی افزود: در سال جاری طرح تشدید کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی مانند سال های گذشته از 29 اسفند 1302 تا 31 فروردین 1303 تمدید می شود.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در طول سال بر فرآورده های خام دامی نظارت دارد، اظهار داشت: در این طرح حدود 650 تیم ثابت و بیش از 1500 تیم سیار فعال هستند تا مواد غذایی خام فرآورده های دامی مصرف شود. توسط هموطنان این روزها در امان هستند.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی های انجام شده کشتارگاه ها در همه روزهای نوروز و ماه مبارک رمضان به غیر از روز اول فروردین و پنجشنبه فعال هستند و دغدغه ای در این زمینه نداریم.

ابتیش زاده ادامه داد: در عین حال سازمان دامپزشکی کشور علاوه بر نظارت بر فرآورده های تولید داخل، سردخانه ها، کشتارگاه ها، واحدهای فرآوری و بسته بندی گوشت و عرضه آنها، بر واردات گوشت نیز نظارت دارد و این محصول پس از گذراندن سلامت قانونی. آزمایشات و مراحل قرنطینه، مجاز است و وارد کشور می شود.

وی افزود: طرح تشدید کنترل بهداشتی و نظارت بر فرآورده های خام دامی از ساعت 8 صبح تا 20 خارج از ساعات اداری اجرا می شود.

به گفته وی، سازمان دامپزشکی کشور وظیفه کنترل فرآورده های خام دامی را بر عهده دارد، اما این امر بدون کمک بازرسان بهداشتی که در سازمان نظام دامپزشکی هستند امکان پذیر نیست، زیرا این افراد بر تمامی مراکز فرآوری، کشتارگاه ها و بسته بندی نظارت دارند.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره برخورد با متخلفان فرآورده های خام دامی گفت: قطعا با متخلفان برابر قوانین و مقررات قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد اما معتقدیم تولیدکنندگان و تامین کنندگان باید سلامت محصولات خود را تضمین کنند زیرا هر گونه اختلاف نظر می تواند مشتریان خود را از دست بدهد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی از سال های اخیر اقداماتی را برای استقرار دائمی ناظران فنی و بهداشتی و مسئولین در واحدهای کشتارگاه، فرآوری و بسته بندی انجام داده است، از این رو در برخی واحدها چندین ناظر بهداشتی و حتی در واحدهایی مانند کشتارگاه وجود دارد. که بسیار حساس است، چندین تکنسین بهداشتی و بازرسان دولتی فعال هستند تا اطمینان حاصل کنند که محصول سالم به دست مصرف کنندگان می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.