افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

فصلی و شجاعانه میدان دادن به جوانان استقلالی

  • کد خبر : 413188
فصلی و شجاعانه میدان دادن به جوانان استقلالی

آموزش: برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران در یک هفته از مسابقات لیگ، چهار مربی خارجی به طور همزمان روی نیمکت 4 تیم بزرگ و مدعی اصلی قهرمانی نشستند. حضور مربیان خارجی به پیشرفت فوتبال در هر کشوری کمک می کند. اصولاً مربیان و بازیکنان خارجی در سراسر جهان با دو هدف کوتاه مدت […]

آموزش:

برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران در یک هفته از مسابقات لیگ، چهار مربی خارجی به طور همزمان روی نیمکت 4 تیم بزرگ و مدعی اصلی قهرمانی نشستند.

حضور مربیان خارجی به پیشرفت فوتبال در هر کشوری کمک می کند. اصولاً مربیان و بازیکنان خارجی در سراسر جهان با دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت جذب می شوند. هدف کوتاه مدت قهرمانی و عنوان قهرمانی است اما هدف بلندمدت کمک به آموزش جوانان و تغییر طرز فکر آنها از آماتور به حرفه ای است.

یک مربی حرفه ای به صورت آماتور بخرید.

متأسفانه ما برای مربیان خارجی خیلی کم ارزش قائل هستیم. از این نظر که در انتخاب مربی خارجی فقط به میزان و شکل دستمزد او نگاه می کنیم. نه تاریخش مهمه و نه فلسفه فوتبالش، وقتی میاد بهش فرصت نمیدیم تاثیر بذاره!

نتیجه این است که فوتبال ما به سادگی دلارها را هدر می دهد و به شکست ادامه می دهد. ما حتی زیرساخت ها و امکاناتی مثل زمین را در اختیار مربی خارجی قرار نمی دهیم تا بتواند از حضورش بهره کافی را ببرد…

مربیانی که شبیه ما می شوند!

نتیجه این می شود که باتجربه ترین مربیان خارجی به قول قدیمی ها دندان می شمارند و به جای اینکه ما را تحت تاثیر قرار دهند و فوتبال ایران را تغییر دهند، شبیه ما می شوند و فوتبال ایران هرگز از چنین افرادی استفاده نمی کند.

اما ببینیم مربیان خوب خارجی آنها که هنوز در فرهنگ ما جا نیفتاده اند چگونه می توانند به فوتبال ایران و آینده ما کمک کنند. به عملکرد گاریدو در مدت حضور کوتاهش در پرسپولیس، کار مورایس در دو فصل حضور در سپاهان و نگاه ماسیمونه در اولین بازی اش با استقلال را نگاه کنید…

مربی ایرانی هم به زور این کار را نمی کرد!

کدام مربی ایرانی را می شناسید که آماده بازی در لیگ برتر و مقابل السعد قطر باشد در حالی که مدافع راست اصلی اش مصدوم است و مدافع راست ذخیره مجبور به ترک زمین و با یک گل کمتر شده است 20 – جوانان یک سال بدون تجربه بازی برای بازی در مسابقات رسمی؟ دروازه بان را به دفاع می آورند اما به بازیکن جوان اعتماد ندارند!

گاریدو در هفته اول پیش از این به مصاف یعقوب براقیا و سپس مقابل سمیر هوبوباتی رفته بود. او بیش از هر چیز محکم ایستاد تا این جوانان در لیست پرسپولیس و نیمکت نشینان باشند. جالب اینجاست که سهیل صحرایی اساساً مدافع راست نیست، اما همان میل به درخشش و انگیزه ای که این بازیکن جوان در کنار پتانسیل و استعداد دارد، کافی بود تا گاریدو به او اعتماد کند…

ثروتی که اسپانیایی ها به دست آوردند

و ببینید نتیجه این اعتماد چه بود. سهیل صحرایی در این بازی کمک کرد. او در مسابقه با السد تنها 10 دقیقه زمان نیاز داشت تا موتور را روشن کند. به این ترتیب بازیکنی با قرارداد 100 میلیونی حاصل آکادمی خود پرسپولیس ملی پوش آینده دار شد و به سرمایه باشگاه پرسپولیس تبدیل شد.

مهمتر اینکه الان بازیکنان رده های پایین و امید پرسپولیس الگویی مثل کویر دارند که اگر خوب باشیم گاریدو هم به ما اعتماد خواهد کرد. ببینید چطور یک مربی می تواند در عرض چند ماه تغییر بزرگی در فوتبال ما ایجاد کند…

چه کسی در ایران کوشکی را درست می کند؟

حالا موسیمانه در اولین بازی روی نیمکت استقلال را ببینید، اگر به همه استقلالی ها و هواداران می گفتند برای بازی با خیبر تیم انتخاب کنید، امکان نداشت علیرضا کوشکی را درست کنند! اما موسیمانه از فرهنگی می آید که به جوانی نگاه می کند، نه نام و رسوم، شاید تصمیمات او کارساز نباشد، اما او از تلاش نمی ترسد.

هدایای مورایس به تیم ملی

حالا به سپاهان نگاه کنید و ژوزه مورائیس در فصل دومش چه کرد. در سال اول با تیمی نزدیک به او بازی کرد و به دلیل لغزش مقابل ملوان قهرمانی را از دست داد.

اما فصل دوم جوانان را به تیم اصلی فرستاد که دو نفر از آنها محمد قربانی و محمدجواد حسین نژاد لژیونر شده اند و آریا یوسفی ملی پوش است! کدام مربی ایرانی در سپاهان حاضر شد به جوانی گمنام میدان بدهد و ستاره های ده ها میلیاردی را نیمکت نشین کند؟

اگر اسکوچیچ بماند و فصل آینده تیم بسازد قطعا در تراکتورسازی شاهد بازیکنان جوان خواهیم بود.

از قرمز تا کلاسیک

این حقیقت فوتبال جهان است و دیده می شود که اسپانیا با یک مشت جوان قهرمان اروپا شد. شب گذشته در ال کلاسیکو، مهم ترین مسابقه فوتبال جهان هر سال، هانسی فلیک روی نیمکت بارسا بیش از 50 درصد تیمش از لاماسیا را بست، زیر 22 سال مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو و پیروزی 4-0. در زمین مربی مقابل آنچلوتی بزرگ!

معجزه جوانی و انگیزه

این معجزه جوانی است. چیزی که مربیان ایرانی به آن توجه نمی کنند، چیزی است که فوتبال ما به آن نیاز دارد و آینده ما را می سازد. کارشناسان، رسانه ها و هواداران باید از این مربیان حمایت کنند. اگر قرار است تیم بزرگ نتیجه نگیرد، چه بهتر از این که چند جوان برای آینده فوتبال ایران بسازند! با این جوانان می توان نتایج بهتری گرفت!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.