افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

فشار دولت آمریکا بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش آتش بس 4 ماهه

  • کد خبر : 195330
فشار دولت آمریکا بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش آتش بس 4 ماهه

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای پذیرش آتش بس 4 ماهه در نوار غزه تحت فشار قرار داده است. یک هفته از نشست چهارجانبه پاریس بین آمریکا، اسرائیل، مصر و قطر که منجر به […]

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای پذیرش آتش بس 4 ماهه در نوار غزه تحت فشار قرار داده است.

یک هفته از نشست چهارجانبه پاریس بین آمریکا، اسرائیل، مصر و قطر که منجر به توافق آتش بس و تبادل اسرا شد، می گذرد و اکنون حماس در حال بررسی مفاد این طرح است.

ایالات متحده و قطر این توافق را ستوده اند و آنتونی بلینکن آن را قوی ترین و جدی ترین طرح برای آتش بس خواند. اما مقامات مصر و اسرائیل موضع رسمی خود را اعلام نکرده اند.

حماس هنوز به طور رسمی موضعی را اعلام نکرده است و رهبران این گروه همچنان در حال رایزنی و تحقیق هستند. اسماعیل هنیه نیز به قاهره پایتخت مصر می رود و در این بین فشار زیادی بر حماس برای دستیابی به توافق در دو هفته آینده وجود دارد.

به گفته یک مقام قطری، برقراری آتش بس جامع، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، تامین امنیت آوارگان، بازسازی غزه و عملیات جدید تبادل اسرا از جمله مفاد این طرح جدید است.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر بعدازظهر پنجشنبه اعلام کرد که در نشست پاریس پیشنهادی به اسرائیل و حماس ارائه شده است. وی گفت: ما در حال حاضر منتظر پاسخ حماس هستیم.

با این حال، شبکه 13 اسرائیل به نقل از منابع خود گزارش داد که حماس نیز در نظر دارد محتوا و شرایطی را در توافقنامه پاریس لحاظ کند.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.