افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

فشار خانواده های اسرای صهیونیست برای اجرای توافق پیشنهادی

  • کد خبر : 282800
فشار خانواده های اسرای صهیونیست برای اجرای توافق پیشنهادی

آفتاب نیوز: خانواده‌های اسرای صهیونیستی که توسط حماس نگهداری می‌شوند، خواستار پذیرش فوری توافق آتش‌بس اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هستند که هدف آن پایان دادن به جنگ غزه، آزادی اسرا و بازسازی غزه است. با این حال، کابینه جنگی اسرائیل اصرار دارد که قبل از موافقت با آتش بس باید شرایط خاصی […]

آفتاب نیوز:

خانواده‌های اسرای صهیونیستی که توسط حماس نگهداری می‌شوند، خواستار پذیرش فوری توافق آتش‌بس اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هستند که هدف آن پایان دادن به جنگ غزه، آزادی اسرا و بازسازی غزه است. با این حال، کابینه جنگی اسرائیل اصرار دارد که قبل از موافقت با آتش بس باید شرایط خاصی رعایت شود.

بایدن روز جمعه از طرح پیشنهادی خود رونمایی کرد که خواستار آزادی بیش از 100 اسیر صهیونیست و آتش بس دائمی در غزه است، طرحی سه مرحله ای که بایدن از صهیونیست ها خواست از آن حمایت کنند.

رژیم اسرائیل روز جمعه تایید کرد که نیروهایش در مناطق مرکزی رفح عملیات می کنند، عملیاتی که حدود یک میلیون فلسطینی را آواره کرده و عملیات بشردوستانه سازمان ملل را در منطقه مختل کرده است.

پس از سخنرانی بایدن، خانواده های اسرای صهیونیست تاکید کردند که زمان پذیرش این توافق برای تل آویو و حماس در حال اتمام است. خانواده یکی از این اسرا گفتند: شاید این آخرین فرصت برای نجات جان (اسرا) باشد؛ بنابراین، وضعیت فعلی باید تغییر کند و امیدواریم همه به فراخوان بایدن مبنی بر روی میز قراردادن فوری توافق پایبند باشند. .

به گزارش آسوشیتدپرس، خانواده اسرا رژیم صهیونیستی را مسئول کشته شدن بستگان خود دانستند و گفتند: می دانیم که دولت اسرائیل تمام تلاش خود را برای به تعویق انداختن توافق انجام داده و این امر منجر به کشته شدن بسیاری از اسرا شده است.

به گفته بایدن، بر اساس این طرح، ابتدا آتش بسی شش هفته ای برقرار می شود و طی آن حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ مذاکره خواهند کرد. اما اگر مذاکرات بیش از 6 هفته طول بکشد، آتش بس موقت تا حصول توافق نهایی برای پایان جنگ تمدید خواهد شد.

در مرحله دوم این طرح پیشنهادی، حماس تمامی اسرای صهیونیستی را که در غزه تحت کنترل خود درآورده است آزاد خواهد کرد و رژیم صهیونیستی تمامی نیروهای خود را از غزه خارج خواهد کرد.

به گفته بایدن، مرحله سوم و نهایی این طرح پیشنهادی آتش بس شامل طرح بازسازی بزرگ غزه خواهد بود.

بایدن همچنین از سران رژیم صهیونیستی خواست این طرح پیشنهادی را بپذیرند و گفت: می دانم افرادی در اسرائیل هستند که با این طرح موافق نیستند و می خواهند جنگ برای همیشه ادامه یابد. برخی از آنها حتی در ائتلاف حاکم اسرائیل حضور دارند و به صراحت گفته اند که می خواهند غزه را اشغال کنند. من از رهبران اسرائیل خواسته ام که بدون توجه به همه این فشارها از این توافق حمایت کنند.

سخنرانی بایدن بارقه امیدی به خانواده های اسیران صهیونیست داده است. «گرشون باسکین» مدیر امور غرب آسیا اندیشکده «سازمان جوامع بین‌المللی» مدعی است که بایدن ظاهراً مستقیماً ساکنان سرزمین‌های اشغالی را مورد خطاب قرار داده و از آنها می‌خواهد که کابینه این رژیم را وادار به قبول این پیشنهاد خوب کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.