افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

فست مد، استایل شما/ معضل خریدهای زیادی که از آنها خبر ندارید! دلیل نداشتن پول

  • کد خبر : 341233
فست مد، استایل شما/ معضل خریدهای زیادی که از آنها خبر ندارید! دلیل نداشتن پول

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- شما خانم هستید یا آقا؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده که آن را خریداری کرده و پس از مدتی از آن استفاده کرده باشید. سپس دوباره یک اکسسوری یا یک لباس رنگارنگ را در ویترین فروشگاه می بینید و می خواهید دوباره آن را […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- شما خانم هستید یا آقا؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده که آن را خریداری کرده و پس از مدتی از آن استفاده کرده باشید. سپس دوباره یک اکسسوری یا یک لباس رنگارنگ را در ویترین فروشگاه می بینید و می خواهید دوباره آن را بخرید و شبیه یک سلبریتی یا اینفلوئنسر ایکس یا شخص دیگری که دیده اید به نظر برسید. چه چیزی همه ما را درگیر می کند و مدام ما را در موقعیت چند خرید قرار می دهد؟

در واقع فست مد، خریدهای غیرمنطقی است که افراد، به خصوص خانم های جوان، به آن می افتند. ممکن است برای شما عجیب باشد که چگونه فلان اینفلوئنسر یا فرد مشهور لباس یا آرایش و اکسسوری می پوشد و مانند جت جسور و مد روز می شود. به خصوص اگر آن شخص یک چهره بسیار مشهور و یک سلبریتی باشد. در واقع این فرآیند به گونه ای اتفاق می افتد که می بینید برندها به سرعت اقلام بی کیفیت تولید کرده و روانه بازار می کنند. این دقیقا مد سریع است.

فست مد چیست؟

به طور واضح و مختصر به تولید انبوه لباس های مد روز و مد روز فست مد می گویند. اما این سبک مد معمولا برای مدت کوتاهی در بازار وجود دارد و به محض ورود به بورس، فراموش شده و فرسوده می شوند و اغلب در کت واک ها و افراد مشهور جا افتاده اند. این سبک از اقلام که می تواند شامل هر چیزی در سبک باشد، بسیار شیک است و به ندرت پوشیده می شود و به همین دلیل است که بسیاری از برندگان آنها را با کیفیت پایین می فروشند. به عنوان مثال، آیا دیده اید که شلوارهای گشاد با پارچه چاپ شده امسال بسیار مد هستند؟ دقیقاً این نمونه بارز این تم است که به سبک بسیاری از دختران می بینیم و احتمالاً تا دو سال دیگر بگوییم چه پوشیده بودیم! این شکل از صنعت توجه بیشتری را به خود جلب می کند و سرگرم کننده تر است. لباس هایی که بعد تبدیل به آلاینده می شوند و دنیا را بدتر می کنند.

زیرا استفاده بیش از حد از این لباس های مد باعث افزایش چشمگیر ضایعات منسوجات و در نهایت گرم شدن زمین و آلودگی منابع طبیعی می شود. گاهی پیروی از یک تیپ و استایل به مذاق همه خوش نمی آید و خیلی ها فکر می کنند که لباس خاصی از مد افتاده است.

مد سریع

زمانی که مد سریع به یک ترند تبدیل شد

شاید بتوان تصور کرد که فست مد پدیده ای است که چند سالی است که وجود دارد. در حالی که اینطور نیست، برای درک این مشکل باید به عقب برگردیم. قبل از قرن نوزدهم، مد آهسته بود زیرا مردم باید مواد خام را به دست می آوردند و این زمان می برد. پشم و چرم را تهیه و بافته می کردند، سپس لباس می دوختند و وارد عرصه مد شدند.

اما در واقع با پیشرفت تکنولوژی و انقلاب صنعتی شرایط تغییر کرد. چرخ خیاطی معرفی شد و تولید لباس سریعتر، آسانتر و ارزانتر شد. در اواخر دهه 90 و 2000، مد ارزان قیمت به اوج خود رسید و خرید آنلاین شروع به کار کرد و برندهایی مانند H&M، Zara و Topshop با فروشگاه ها و ویترین مغازه های خود خیابان ها، افکار و سلیقه ها را در اختیار گرفتند. اساساً این برندها از طرح هایی از برندهای گران قیمت استفاده می کردند و آنها را به سرعت و ارزان تکثیر می کردند.

مد سریع

شلوار یوگا مد

به عنوان مثال، در میان نمونه های دیگر، شاهد بودیم که شلوارهای یوگا تبدیل به شلوارهای روزمره شدند که افراد می توانند در هر جایی از ظاهر روزانه خود آن را بپوشند. البته این روند ادامه خواهد داشت زیرا لباس ورزشی از جمله لباس هایی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. کلاه بیسبال، تی شرت، هودی سایز بزرگ و ژاکت از دیگر ترندها هستند.

مد سریع

رنگ های نئون و سهولت استفاده که آسان نبود!

رنگ های نئونی نیز جزو مواردی هستند که قبلا زیاد دیده نمی شدند و فقط برای موارد بسیار خاص استفاده می شدند، در حالی که امروزه در آرایش چشم به وفور دیده می شوند. استایل تک رنگ یا پوشیدن تک رنگ از سر تا پا نیز مورد استقبال قرار می گیرد، البته باید از رنگ هایی استفاده کرد که توجه بیشتری را به خود جلب کنند.

مد سریع

مد بدون جنسیت

چه کسی تصمیم می گیرد چه کسی در مد لباس بپوشد؟ جز یک سری اصول که توسط خود مردم نهادینه شده و در ذهنشان نقش بسته است. زیرا مد بدون جنسیت در حال افزایش است. جالب است که در هالیوود مردانی را می بینیم که به راحتی لباس زنانه می پوشند. به تازگی سام اسمیت در اجرا یک پیراهن بلند زنانه قرمز رنگ با روبان های بزرگ پوشیده است!

مد سریع



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.