افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
3

فریدمن: نتانیاهو بدترین رهبر تاریخ یهود است و جنگ غزه نمونه ای از جنگ جهانی دوم است.

  • کد خبر : 236144
فریدمن: نتانیاهو بدترین رهبر تاریخ یهود است و جنگ غزه نمونه ای از جنگ جهانی دوم است.

به گزارش خبرآنلاین، یک کارشناس مشهور آمریکایی در مسائل غرب آسیا معتقد است که «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عنوان بدترین رهبر تاریخ یهود در تاریخ ثبت خواهد شد و جنگ غزه بازنمایی جنگ جهانی دوم است». . توماس فریدمن تحلیلگر معروف روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه ای که با یکی از روزنامه های […]

به گزارش خبرآنلاین، یک کارشناس مشهور آمریکایی در مسائل غرب آسیا معتقد است که «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عنوان بدترین رهبر تاریخ یهود در تاریخ ثبت خواهد شد و جنگ غزه بازنمایی جنگ جهانی دوم است». .

توماس فریدمن تحلیلگر معروف روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه ای که با یکی از روزنامه های معروف عبری در سرزمین های اشغالی انجام داد، هنگام ارزیابی عملکرد کابینه کنونی رژیم صهیونیستی و نخست وزیر این رژیم، سیاست داخلی و خارجی را به شدت مورد حمله قرار داد. . از این رژیم

پایگاه خبری الجزیره روز دوشنبه به تفصیل مصاحبه توماس فریدمن، روزنامه نگار و ستون نویس ارشد نشریه آمریکایی نیویورک تایمز، با روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مورد حوادث جنگ غزه و کابینه نتانیاهو را شرح داد.

به گزارش مهر، فریدمن در گفت و گو با روزنامه عبری هاآرتص گفت: صادقانه بگویم، فکر می کنم این بدترین حکومتی است که اسرائیل تا به حال دیده است، فکر می کنم نتانیاهو به عنوان بدترین رهبر تاریخ یهود در تاریخ ثبت خواهد شد و نه فقط از تاریخ اسرائیل».

وی با اشاره به ناکامی کابینه نتانیاهو در مدیریت جنگ غزه افزود: اجازه نمی دهم این دولت اسرائیل پیشخدمت جشن بزرگ شدن نوه ام باشد، آنها واقعا بی کفایت هستند.

فریدمن از امتناع کابینه اسرائیل از انجام هرگونه برنامه ریزی برای صبح بعد از جنگ انتقاد کرد.

وی گفت: اگر اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین برای تشکیل دو کشور برای دو ملت شریک شود، می تواند سه مشکل فعلی خود را حل کند: تغییر روایت، تغییر گزینه های غزه و تقویت اتحاد منطقه ای با متحدان عرب خود.

این تحلیلگر آمریکایی جنگ اسرائیل علیه غزه را یک جنگ جهانی دوم واقعی توصیف کرد و گفت: زمانی که جنگ در اوکراین شروع شد، گفتم: در واقع این جنگ جهانی اول است. جنگی که ما آن را جنگ جهانی اول می نامیم، جنگ جهانی نبود.

فریدمن توضیح داد: «جنگ در اوکراین جنگ جهانی اول بود، زیرا مردم می‌توانستند آن را در گوشی‌های هوشمند خود دنبال کنند و در مورد آن نظر بدهند، و تأثیر آن بر کشاورزی فوری بود و قیمت مواد غذایی را بالا برد». این یک جنگ جهانی واقعی بود.

جنگ جهانی دوم در نوار غزه

وی ادامه داد: من گمان می‌کنم که جنگ اسرائیل علیه غزه در واقع جنگ جهانی دوم است و همه در دنیا درباره آن نظر دارند، آن را دنبال می‌کنند و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند و بر کلاس‌های درس در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد.

فریدمن گفت که جنایات اسرائیل در غزه را نسل کشی نمی داند: “من آن را وحشتناک می دانم، اما فکر نمی کنم نسل کشی باشد. این یک جنگ وحشتناک است که در آن تعداد زیادی غیرنظامی کشته می شوند، اما فکر نمی کنم عمدی باشد. ” “.

او معتقد است که پرونده آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری نشانه روشنی است که اسرائیل بدون هیچ گونه چشم‌انداز سیاسی یا برنامه راهبردی برای آینده وارد جنگ شد و به این ترتیب خود را در معرض اتهام ارتکاب نسل‌کشی قرار داد.

هشدار فریدمن به اسرائیلی ها و آمریکایی ها درباره ترامپ و نتانیاهو

فریدمن مصاحبه را با دو هشدار هولناک به پایان رساند: «اولین هشدار برای آمریکایی‌ها است: دونالد ترامپ را دوباره انتخاب نکنید، و دوم برای اسرائیلی‌ها: به سرنگونی نتانیاهو و دولت ائتلافی او رأی دهید.

فریدمن گفت: «من معتقدم که اگر نتانیاهو از این جنگ جان سالم به در ببرد و ترامپ دوباره انتخاب شود، دنیایی که می‌خواهم برای نوه‌های جدیدم بگذارم دیگر وجود نخواهد داشت.

وزارت بهداشت غزه امروز در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که در نتیجه حملات مخرب و مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا کنون، بیش از 31 هزار و 726 فلسطینی شهید و بیش از 73 هزار و 792 نفر زخمی شده اند. که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.