افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

فریب فروشگاه های زنجیره ای بزرگ را نخورید!

  • کد خبر : 138255
فریب فروشگاه های زنجیره ای بزرگ را نخورید!

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، در حال حاضر شاهد افزایش روزافزون فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور هستیم که با تبلیغات گسترده رادیویی و تلویزیونی و همچنین تبلیغات محیطی در سطح شهر با موفقیت خود را به مردم معرفی کرده اند. شلوغ بودن و پر مشتری بودن. این ظاهر پر […]

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، در حال حاضر شاهد افزایش روزافزون فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور هستیم که با تبلیغات گسترده رادیویی و تلویزیونی و همچنین تبلیغات محیطی در سطح شهر با موفقیت خود را به مردم معرفی کرده اند. شلوغ بودن و پر مشتری بودن. این ظاهر پر زرق و برق و به ظاهر مفید برای اقتصاد ایران می تواند مضر، گمراه کننده و خطرناک باشد. موضوعی که کمتر کسی به آن توجه کرده و اکنون رئیس اتحادیه نجاران و مبل‌سازان تهران را در معرض خطر قرار داده و نسبت به این حادثه هشدار جدی دهد. هشداری که تمرکزش این است؛ دیر نیست که بازار ایران تعطیل شود، تولید متوقف شود و این فروشگاه های زنجیره ای پر از محصولات وارداتی شوند! موضوع آنقدر عجیب است که علیرضا عباسی می گوید; باید عمدی باشد، زیرا به هیچ وجه تخریب تولید با عقل و منطق سازگار نیست!

آیا عمدی است؟
رئیس اتحادیه نجاران و مبل سازان تهران می گوید: سرای ایرانی و دیجی کالا و هایپر مارکت هایی که قارچ گونه رشد کرده اند، رکود عجیبی را برای صنعت مبلمان ایجاد کرده است.

علیرضا عباسی با اشاره به این موضوع ادامه می دهد: شرایط کنونی اتحادیه تولیدکنندگان مبل و سایر تولیدات مانند انواع لوازم خانگی حکایت از آن دارد که این کار عمدی بوده و این بهترین راه برای از بین بردن تولید بوده است. »

به گفته عباسی، این انبارها، فروشگاه های بزرگ، هایپر مارکت ها و … کسب و کارهای تولید و توزیع کالاهای مشابه را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد اعتراضات صنفی در اتحادیه ها هستیم، توضیح می دهد: «اعضای اتحادیه از ما می پرسند که اتحادیه و اتاق اصناف چه می کنند و در این باره چه فکر می کنند و چرا دست به دست هم داده اند تا کارخانه ها را خراب کنند. اعضای اتحادیه می گویند که ما باید فروشگاه هایمان را ببندیم.

دلیل این همه تبلیغات گسترده چیست؟
عباسی به تبلیغات متعددی اشاره می کند که با هزینه های هنگفت و در فضای مجازی برای این فروشگاه ها، هایپرمارکت ها و صداوسیماها ساخته و پخش شده و مدام جلوی چشم و افکار مخاطبان است.

به نظر وی طبیعی است که با این حجم از تبلیغات و تبلیغات قوی، این مکان ها همیشه شلوغ و پر مشتری هستند، به خصوص با شرایط و امکانات خاصی که در این زمینه ایجاد کرده اند. البته بحث اقساط، استقراض و بازپرداخت هم مطرح است و خودش بحث دیگری است. به اینها تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، بنرها و بیلبوردهای سطح شهر را هم اضافه کنید که مدام در فضای شهری جلوی چشمان شهروندان است.

همه اینها به گفته عباسی باعث رکود عجیبی شده است که سراسر جسم و روح این اتحادیه را فرا گرفته است. او تعطیلی کامل بازار را نمی بیند و نسبت به آن هشدار می دهد; موضوعی که به گفته عباسی حتی می تواند مشکلات امنیتی ایجاد کند.

بازار دلاوران یافت آباد; بسته شد!
اما در حالی که به گفته رئیس اتحادیه نجاران و مبل‌سازان تهران، بازار دلاوران، یافت آباد و دیگر معروف‌ها، این مغازه‌ها یکی پس از دیگری مانند قارچ رشد کرده‌اند و به لطف وام‌های کلانی که از بانک‌ها دریافت می‌کنند، سبز می‌شوند. اماکن و مکان های قدیمی در این صنعت فعال و راکد هستند. عباسی می گوید: از این بازارها دیدن کنید; پرنده پرواز نمی کند و می رود آن طرف تا ببیند جلوی هایپر و سرا چه می شود!

و ادامه می دهد: وقتی مشتری نباشد باز نگه داشتن مغازه با آن همه مالیات و عوارض سودی ندارد! به اینها بیکاری عجیب و ازدحام جمعیت نیز اضافه شده است که کابوس اعضای این اتحادیه است.

چرا این امکانات را به ما هم نمی دهید؟
رئیس اتحادیه نجاران و مبل سازان تهران گلایه دارد که بازار را خراب کرده اند و این خدمات اعم از تبلیغات و وام بانکی فقط به این مغازه ها داده می شود. وی خطاب به مسئولان گفت: اگر تولید داخلی برای شما مهم است، لطفا این امکانات را در اختیار ما قرار دهید!

عباسی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی اشاره و تاکید کرد: ایشان امسال را به نام رشد تولید و کنترل تورم برای ما رقم زدند و این دو از هم جدا نیستند. اما کاری که برخی انجام می دهند تخریب تولید است!

به گفته رئیس اتحادیه نجاران و مبل سازان تهران، این رویه به رکود، بیکاری و در نهایت تعطیلی اتحادیه همراه با رشد و شکوفایی روزافزون – و البته ماهیت نادرست – پایان می دهد. – از فروشگاه ها، هایپرمارکت ها و انبارها تولید کم کم رو به زوال است و در این مکان ها محصولات وارداتی کم کم به فروش می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.