افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

فروش 194.5 میلیاردی نمایشگاه کتاب – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 262120
فروش 194.5 میلیاردی نمایشگاه کتاب – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ظهر امروز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. رمضانی در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت ویراستارانی از استان های مختلف در این رویداد گفت: نوع کار این ویراستاران […]

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ظهر امروز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رمضانی در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت ویراستارانی از استان های مختلف در این رویداد گفت: نوع کار این ویراستاران با توجه به مسائل بومی جذابیت هایی دارد که در آثار تهران و شهرستان های اطراف یافت نمی شود. از تهران همچنین از مردم می خواهیم خرید خود را به روزهای پایانی نمایشگاه موکول نکنند و در این ایام خرید انجام دهند. بیشتر داستان ها در تهران و شهرستان ها می گذرد، اما در حوزه داستانی باید به مسائل محلی و قومیتی پرداخت. باید از ناشران فعال استانی حمایت شود.

و افزود: نمایشگاه کتاب محل تضاد نظرات و دانشگاه موقت 11 روزه است. این تعداد زیاد مردم، صاحبان و تولیدکنندگان فکر می توانند این نمایشگاه موقت را بیش از هر برنامه دیگری فعال کنند. از مردم پرسیده شد که دلایل حضور در نمایشگاه چیست و 85 درصد گزینه خرید کتاب، 40 درصد برای بازدید از نمایشگاه، 22 درصد برای اطلاع از انتشارات جدید و 10.5 درصد برای آشنایی با نویسندگان کتاب ها را گفته اند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به کسب امتیاز 74 از 100 در چهارمین روز نمایشگاه گفت: روز جمعه امتیاز مردم از نمایشگاه افت کرد. آنها ممکن است ناراحت باشند، اما ما سعی می کنیم کیفیت را بالا ببریم. خدمات نمایشگاهی با توجه به شرایط، مجبوریم نمایشگاه مجازی را همزمان با نمایشگاه واقعی برگزار کنیم.

رمضانی درباره فعالیت هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران گفت: این تخلفات شامل فروش کتاب های غیرمجاز، تخفیف های نامتعارف و فروش کتاب های غیرمرتبط با ناشر بوده و در مجموع 10 رأی صادر شده که شامل تعطیلی پنل مجازی بوده است. از 2 ناشر، کاهش حجم غرفه 2 ناشر در سال بعد، غرفه های سه ناشر برای مدت معینی بسته می ماند و مابقی یادداشت شده و در پرونده درج می شود.

برگزاری 110 نشست در نمایشگاه

در ادامه جلسه مذکور سعید مجیدی به تشریح فعالیت های کمیته فرهنگی پرداخت و گفت: این جلسات روزانه در هشت اتاق مختلف برنامه ریزی شده است که تا روز گذشته 110 جلسه در سالن های نمایشگاه برگزار شد. تا پایان سال پیش بینی می شود. در طول برگزاری نمایشگاه، مجموع جلسات به 400 برنامه در 11 روز می رسد.

وی با اشاره به قالب ها و رویکردهای جدید نشست ها گفت: نشست های بحث محور و موضوع محور در حوزه تحریریه به مناسبت ها و رویدادهای تقویمی و نشست های روایت و روایت نویسی و نشست های نقد آثار اقتباسی برگزار می شود. به جلسات اضافه شد حدود 20 عنوان برنامه میدانی و صحنه ای در حال اجراست. برنامه های عیاشی، قصه گویی، تلفن کاغذی، عروسک های غول پیکر، سرودها، برنامه های زنده و نمایشگاه کتاب روزانه برگزار می شود و 11 غرفه نیز به برنامه های کودکان و نوجوانان با محوریت کتاب اختصاص دارد.

فروش 194.5 میلیارد تومانی در بخش های حضوری و مجازی

رمضانی گفت: امروز مرحله اول واریز مطالبات حوزه مجازی به پایان رسیده است و مجموعه نمایشگاهی تلاش می کند امیدوارکننده باشد، از ناشران و کتابفروشان می خواهم همه بسته ها را به پست تحویل دهند و مردم را منتظر نگذارند. در پایان چهارمین روز نمایشگاه، در بخش حضوری این رویداد، 90.5 میلیارد تومان از طریق درگاه های رسمی و 52 میلیارد تومان از طریق درگاه های غیر رسمی و کارت به کارت که در قسمت مجازی بود، خرید کردند. 52 میلیارد جلد کتاب خریداری شد که 35 میلیارد آن مربوط به ناشران و 17 میلیارد کتاب مربوط به کتابفروشان بود که در مجموع 194.5 میلیارد جلد کتاب خریداری شد. همچنین تاکنون 320000 نسخه از کتاب در بخش مجازی خریداری شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=262120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.