افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

«فروش مدرسه» برای ساخت مدارس جدید!؟

  • کد خبر : 175375
«فروش مدرسه» برای ساخت مدارس جدید!؟

به گفته بازار، تولید اموال دولتی راکد، قرار دادن آن در فرآیند فروش و تخصیص هزینه به دست آمده به ساخت پروژه های عمرانی نیمه تمام محسوب می شود. در راستای اجرای این طرح، وزارت آموزش و پرورش فهرست املاک مازاد خود در مناطق مختلف کشور را در دبیرخانه شورای عالی تولید کالاهای دولتی منتشر […]

به گفته بازار، تولید اموال دولتی راکد، قرار دادن آن در فرآیند فروش و تخصیص هزینه به دست آمده به ساخت پروژه های عمرانی نیمه تمام محسوب می شود.

در راستای اجرای این طرح، وزارت آموزش و پرورش فهرست املاک مازاد خود در مناطق مختلف کشور را در دبیرخانه شورای عالی تولید کالاهای دولتی منتشر کرد. وزیر آموزش و پرورش نیز معتقد است بهره وری بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را حل می کند.

با توجه به کاهش اعتبارات مدرسه سازی تنها امید سازمان نوسازی مدارس فروش املاک مازاد و تخصیص درآمد حاصل از ساخت مدارس جدید است.

با وجود این، نگرانی هایی در زمینه تولید اموال آموزشی وجود دارد، به این معنا که با فروش مدارس دارای موقعیت تجاری، با بازگشت پول به آموزش و پرورش، همه چیز در حوزه مدرسه سازی و در نهایت با تشدید هزینه صرف نمی شود. وضعیت کمبود مدرسه در برخی شهرهای بزرگ به ویژه تهران.

در مورد موضوع بهره وری از خصوصیات آموزشی و نگرانی هایی که در این زمینه با حمیدرزا خنموهمدی وجود دارد. با مسئول سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت وگویی داشته ایم که در ادامه توضیح می دهیم:

در تبصره 6 بودجه 1401 بحث بهره وری مطرح شد تا آموزش و پرورش بتواند با ارتقای املاک و افزایش دارایی های نیکوکاران پروژه های نیمه تمام نیکوکاران را تکمیل کند.

این قانون سال 1401 به دلیل عدم دسترسی و نگرانی هایی که در گذشته در مورد بهره وری از نظر مقصد کالا وجود داشت جلو نرفت و به همین دلیل این موضوع در جلسه سران قوا و در بودجه مطرح شد. . در سال 1402 برای همه دستگاه ها 180 هزار میلیارد تومان محاسبه شد. محل تولید باید از بودجه دولت تأمین شود و این موضوع فقط مربوط به آموزش نیست.

بازگشت 100% پول به آموزش
قانونی که در اجلاس سران کشورها تصویب شد برای وزارت آموزش و پرورش عالی بود زیرا اگر با امتیازی که به ما دادند، دارایی های خود را مولد کنیم، 100 درصد درآمد به وزارت آموزش و پرورش برمی گردد، در حالی که وزارتخانه های دیگر این کار را انجام می دهند. 50 درصد سود را دریافت کرده و باز خواهد گشت.

بهره وری فقط مربوط به فروش املاک و مستغلات نیست
توسعه الزاماً به معنای فروش ملک نیست، بلکه شامل جبران خسارت، مشارکت و … می شود و در قانون مقرر شده است که درآمد حاصل از توسعه املاک صرف ساخت و ساز می شود و صرف مسائلی مانند حقوق و مستمری نمی شود.

آیا این مرجع صرف درآمد در اختیار آموزش و پرورش نیست چرا که پول به این وزارتخانه برمی گردد و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع می تواند تصمیم بگیرد بخشی از آن را برای جبران مشکلات مالی و در نتیجه همه هزینه کند؟ درآمد برای ساخت مدرسه استفاده نمی شود؟

ما باید املاک مازاد را به دولت عرضه می‌کردیم و آن‌ها ارزش آن را در هیئت عالی تولید بالا می‌بردند و پس از آن درآمد حاصل به آموزش و پرورش برمی‌گشت. شما به آموزش و پرورش باز می گردید و می توانید 50 پروژه آموزشی را تکمیل کنید ، اگرچه هزینه باید برای پروژه هایی که مشخص شده اند هزینه شود.

دبیرخانه تولید در سازمان خصوصی سازی مستقر است و تمامی کارها از ابتدا تا انتها توسط این سازمان انجام می شود. که ظرفیت ساخت مدرسه را ندارد ارائه می کنیم البته اختیار کار داده شده است. استان ها تا املاک مازاد با حضور استانداران بررسی و سپس وارد فرآیند تولید شود.

توسعه املاک و مستغلات را به استانها منتقل کنید
روند بهره وری در سازمان خصوصی سازی تغییر کرده و رویکرد جدید تفویض اختیار به استانداران تا سقف 200 میلیارد تومان است یعنی تمام کارها در استان انجام می شود و با سود می توان پروژه ها را به سرانجام رساند.مطالعات نیمه تمام. پروژه ها.
مثلا یک ملک مازاد بلااستفاده با 700 متر زمین که قبلا مدرسه بوده الان به مبلغ ناچیزی اجاره داده می شود در حالی که می توان ارزش ملک را افزایش داد و این ارزش گذاری تبدیل به بهسازی است. گفتن. ، در صورتی که ملک کاربری آموزشی داشته باشد، اداری، تجاری و مسکونی می شود و پس از افزایش ملک قابل تحویل به مشارکت کننده می باشد.

مدرسه شهید رجایی در مسیر بهره وری
نمونه عینی تولید، مدرسه شهید رجایی در میدان ونک تهران است که سال هاست از کار افتاده است. این مدرسه در میدان ونک و جنب حیاط خانواده واقع شده است. حضور مدرسه در اینجا موجه نیست. از سال گذشته بخش آموزشی به دنبال فروش این آموزشگاه بود و اکنون در مرحله ساخت قرار دارد که به تایید هیات عالی تولیدی رسیده و اکنون در مرحله تبدیل به ممتاز است.

در تهران بسیاری از پروژه های آموزشی نیمه تمام داریم که می توانیم با فروش مدرسه شهید رجائی تکمیل کنیم.

بهره وری مدارس را کاهش نمی دهد
توسعه املاک و مستغلات باعث کاهش سرانه آموزش در کشور نمی شود، زیرا با ارتقای املاک، ارزش مالی دارایی ها افزایش می یابد و می توان مدارس جدیدی ساخت.

آموزش و پرورش برای بهره وری چند ویژگی دارد؟

در معرفی اولیه 520 ملک را ثبت کردیم که پس از بررسی به 134 ملک رسید و اکنون 21 ملک در کمیته تخصصی تولید تایید شده و 18 ملک رای هیات عالی تولید را دریافت کرده اند، افزود: این اقدامات انجام شده است. در استان ها نیز با نظارت مدیران کل آموزش و پرورش و فرمانداران کارگروه بهره وری استان، نقش سازمان نوسازی مدارس رصد می شود.

در آموزش و پرورش ، ما انگیزه های زیادی برای تولید املاک و مستغلات داریم زیرا پروژه های آموزشی نیمه تمام می توانند از این مکان تکمیل شوند.

چه تعداد از 21 ملک مدرسه هستند؟ آیا مدارسی که در حال حاضر باز هستند و دانش آموزانی که در آنجا تحصیل می کنند در مسیر بهره وری هستند؟

من اطلاعات جداگانه ای ندارم، بنابراین نمی توانم دقیقاً بگویم که چه تعداد از این املاک، املاک مدرسه هستند، اما هیچ املاک اهدایی یا خیریه ای در راه تولید وجود ندارد.

نماینده جامعه مدرسه ساز خیرین یکی از اعضای کارگروه بهره وری وزارت آموزش و پرورش است و بر روند توسعه املاک نظارت دارد، بنابراین املاک خیرین در روند توسعه لحاظ نمی شود.

در سفر به یزد تصمیم گرفتیم مدارس تولیدی مستقر در مکان های مناسب و از طرفی مدارس فرسوده را در مسیر قرار دهیم و در صورت تجاری شدن ارزش گذاری، با فروش آنها بتوانیم تعدادی نیز بسازیم. جدید. مدارس در محل

البته مدرسه ای که دانش آموز در آن شرکت می کند برای فروش نیست.

چرا تاکید می کنید که تولید، فروش مدارس نیست، این یک نوع فروش مدرسه است، یعنی دانش آموزان مدرسه را به مدرسه دیگری منتقل می کنید، جمعیت دانش آموزان آن مدرسه را هم افزایش می دهید تا مدرسه‌ای خالی از سکنه در مسیر تولید و فروش قرار می‌گیرد و معلوم نیست پس از برگشت پول به آموزش و پرورش صرف ساخت مدرسه شود.

در حال حاضر، به دلایل بهره‌وری، مدارسی با دانش‌آموز ارائه نمی‌کنیم.
قانون مشخص است و زمان گفتمان است، البته هنوز به این نقطه نرسیده ایم که مدارسی را که دانش آموز دارند بفروشیم تا بر تجربه بهره وری مسلط شویم.

مدل قالب این است. افزایش ارزش ملک با زمین مناسب و بردن دانش آموزان به مدارس دیگر تا بتوانیم با فروش این مدارس پروژه های آموزشی نیمه تمام را به پایان برسانیم.

تحریم گردن کشور را می فشارد و در بودجه امسال اعتبارات اختصاص یافته به مدرسه سازی افزایش نیافته است.

ساخت 5000 کلاس درس با بودجه دولتی زمان زیادی است
در حال حاضر استان‌ها بسته‌های توسعه‌ای را پیشنهاد می‌کنند که در آن املاک خود را ارائه می‌کنند و اعلام می‌کنند کجا باید بروند. به خاطر داشته باشید که ساخت 5000 کلاس درس با بودجه دولتی حداقل 10 سال طول می کشد، اما با بهره وری می توان این روند را تسریع کرد.

در حال حاضر در تبادکان در حاشیه شهر مشهد تراکم دانش آموزان بسیار زیاد است و تنها راه ساخت مدرسه کمک خیرین، بنیاد علوی و همچنین صنایع فعال استان است. مانند توسعه املاک و مستغلات.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.