افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

فروش بی سابقه اوراق قرضه آمریکا توسط چین

  • کد خبر : 266904
فروش بی سابقه اوراق قرضه آمریکا توسط چین

به گزارش بازار، در سه ماهه اول سال جاری، چین حجم بی سابقه ای از اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و آژانس فدرال را فروخت که نشان می دهد این کشور آسیایی در پی ادامه تنش های تجاری در حال دور شدن از دارایی های ایالات متحده است. بر اساس محاسبات بر اساس آخرین داده […]

به گزارش بازار، در سه ماهه اول سال جاری، چین حجم بی سابقه ای از اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و آژانس فدرال را فروخت که نشان می دهد این کشور آسیایی در پی ادامه تنش های تجاری در حال دور شدن از دارایی های ایالات متحده است.

بر اساس محاسبات بر اساس آخرین داده های وزارت خزانه داری ایالات متحده، پکن در سه ماهه اول سال 2024 در مجموع 53.3 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری و آژانس فدرال را از دارایی های خود حذف کرد.

بلژیک که اغلب به عنوان نگهبان دارایی های چین شناخته می شود، در این دوره 22 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری را تخلیه کرد.

سرمایه گذاری های چینی در ایالات متحده در میان نشانه هایی از تشدید تنش ها بین بزرگترین اقتصادهای جهان توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

در روزهای اخیر، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده افزایش گسترده تعرفه‌های وارداتی بر طیفی از کالاهای چینی را فاش کرده است، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است در صورت انتخاب می‌تواند تعرفه‌های بیش از 60 درصدی را بر محصولات چینی اعمال کند.

استفان چیو، استراتژیست ارشد ارز بلومبرگ در آسیا، تاکید کرد که «حتی با نزدیک شدن به چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو»، واضح است که چین قصد دارد ذخایر دلاری خود را متنوع کند.

وی گفت: با از سرگیری جنگ تجاری آمریکا و چین، فروش اوراق بهادار چین از سوی چین ممکن است تسریع شود. به خصوص اگر ترامپ به عنوان رئیس جمهور بازگردد.

بر اساس این گزارش، با فروش دارایی های دلاری چین، ذخایر رسمی طلای این کشور افزایش یافته است. بر اساس داده های بانک مرکزی چین، نسبت این فلز گرانبها در این ذخایر در آوریل به 4.9 درصد رسید که بالاترین میزان از سال 2015 است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=266904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.