افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

فروش این غذاها در سفره خانه مدارس ممنوع شد

  • کد خبر : 370470
فروش این غذاها در سفره خانه مدارس ممنوع شد

آفتاب نیوز: فرشته فزونی با بیان اینکه دانش آموزان از نظر وضعیت تغذیه در یکی از مهمترین دوره های زندگی خود قرار دارند، اظهار داشت: در این دوران علاوه بر افزایش نیاز به انرژی و پروتئین، رفتارها و باورهای تغذیه ای شکل می گیرد که آنها را به خود مشغول می کند. نقش مهمی دارند. […]

آفتاب نیوز:

فرشته فزونی با بیان اینکه دانش آموزان از نظر وضعیت تغذیه در یکی از مهمترین دوره های زندگی خود قرار دارند، اظهار داشت: در این دوران علاوه بر افزایش نیاز به انرژی و پروتئین، رفتارها و باورهای تغذیه ای شکل می گیرد که آنها را به خود مشغول می کند. نقش مهمی دارند. نقش مهمی در انتخاب غذا و سلامت دانش آموزان در آینده دارد.

فزونی تاکید کرد: دانش آموزان علاوه بر سه وعده غذایی اصلی به یک میان وعده نیز نیاز دارند و برای حفظ قند خون در حد نرمال و عملکرد بهینه مغز باید میان وعده مناسب مصرف کنند.

وی استفاده از تنقلات و ساندویچ های خانگی که به صورت تازه و روزانه توسط خانواده تهیه می شود را به عنوان یک میان وعده مناسب پیشنهاد کرد و گفت: این غذاها علاوه بر ارزش غذایی بالا، ارزان نیز بوده و به راحتی در اختیار اکثر خانواده ها قرار می گیرد.

فزونی ادامه داد: غذاهایی مانند چیپس، غلات فله ای شور، شکلات و شیرینی ها تنقلات مناسبی برای رفع نیازهای غذایی نیستند و ارزش غذایی مناسبی ندارند، در حالی که نمک موجود در این غذاها ذائقه دانش آموز را به خوردن غذاهای شور عادت می دهد.

رئیس اداره بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: غذاهای ارائه شده در مرکز تغذیه سالم مدارس (بوفه) نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت دانش آموزان و پرسنل بهداشتی مدارس دارد. با مدارس، مدیر و والدین دانش‌آموزان در حوزه تأمین غذا باید به گونه‌ای برخورد و کنترل شود که فهرست غذاهای مجاز و ممنوعه در معرض دید دانش‌آموزان قرار گیرد.

به گفته وی، فرآورده های حبوبات فله، بستنی، نوشابه، ساندویچ سوسیس و کالباس، سوسیس، ناگت، فلافل، پیتزا، شیرینی، سمبوسه، کوفته و سایر مواد غذایی ناسالم و با ارزش غذایی کم نباید در اختیار کودکان و بوفه مدارس قرار گیرد. همچنین باید از عرضه هر نوع محصول غذایی بدون بسته بندی و یا محصولاتی که فاقد پروانه ساخت، کد بهداشتی و تاریخ انقضا هستند، جلوگیری شود.

افزایش لبنیات پاستوریزه یا استریل از نوع کم چرب و کم نمک در ظروف جداگانه مانند ماست، پنیر، بستنی طبیعی (به استثنای بستنی)، شیر طبیعی، شیر برنج و فرنی بسته بندی شده با مجوز بهداشتی. ، آجیل و انواع خشکبار بسته بندی شده دارای پروانه بهداشتی مانند خشکبار، انجیر خشک، انواع برگ، خرما، کشمش، انواع خشکبار، گردو، بادام، تخمه کم نمک، نخود، برنج، گندم سوخاری، پنیر سالم. وی پیشنهاد کرد که پنیر، خرما، نان و تخم مرغ در سفره خانه های مدارس به شرط داشتن بسته بندی بهداشتی با مجوز وزارت بهداشت، کلوپ و نان گردو، نان ارائه شود.

وی تاکید کرد: والدین می توانند برای دریافت مشاوره تغذیه به واحدهای تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کرده و برنامه غذایی رایگان را برای فرزندان خود تنظیم کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.